+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z dymieniem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z dymieniem  (Przeczytany 5842 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
grzesiekk
Gość



« Wtorek, 01.08.2006, 17:24:18 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Mam mały problem z kopceniem samochodu (kolor czarny). Wymieniałem komputer na używkę która miała w sobie chipa (SEAT TOLEDO 1.9 TDI 1998 r. silnik AFN po chipie moc miała się podnieść na ~140 KM ze 110KM). Soft był pisany pod ten typ silnika przez szanującą się firmę z Bielska Białej. Przed wymianą komputera nie było mowy o jakimkolwiek kopceniu. Dodam że wymieniłem też turbinę na nową mocniejszą GT17 (taką jaka była zalecana pod ten chip). Przyspiesza ładnie tylko martwi mnie ta chmura dymu która za mną zostaje. Czy powinienem się tym przejmować? Bo podobno po tak nieznacznym podniesieniu mocy nie powinno występować zjawisko dymienia...
czy to pora żeby zająć się wtryskami??, czy może to być wina softu??
Proszę o jakieś sugestie co powinienem zrobić.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #1 - Środa, 02.08.2006, 07:20:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "grzesiekk"
Witam
Mam mały problem z kopceniem samochodu (kolor czarny). Wymieniałem komputer na używkę która miała w sobie chipa (SEAT TOLEDO 1.9 TDI 1998 r. silnik AFN po chipie moc miała się podnieść na ~140 KM ze 110KM). Soft był pisany pod ten typ silnika przez szanującą się firmę z Bielska Białej. Przed wymianą komputera nie było mowy o jakimkolwiek kopceniu. Dodam że wymieniłem też turbinę na nową mocniejszą GT17 (taką jaka była zalecana pod ten chip). Przyspiesza ładnie tylko martwi mnie ta chmura dymu która za mną zostaje. Czy powinienem się tym przejmować? Bo podobno po tak nieznacznym podniesieniu mocy nie powinno występować zjawisko dymienia...
czy to pora żeby zająć się wtryskami??, czy może to być wina softu??
Proszę o jakieś sugestie co powinienem zrobić.


Czesc kolego.
Czy ta szanujaca sie firma to nie przypadkiem EcuSoft (dawna MTM) z Cmentarnej?
Jezeli tak to wywal to gowno czym predzej. Takie fuckupy jakie oni robia to nawet na allegro rzadko sie zdarzaja.
Skoro masz wiekszta turbawke i soft pod nia napisany przydalo by sie sprawdzic jak to w praktyce dziala. Stawiam krate piva ze albo dolot sie rozszczelnil albo soft spaprany.
pozdrawiam
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #2 - Środa, 02.08.2006, 15:33:36 - NIEPRZECZYTANA »

Firma to Compsport. Obserwuję jeszcze jeden niepokojący objaw. Chwilowe spadki mocy przy różnych obrotach. Czy to by świadczyło o rozszczelnieniu dolotu? (przy montażu nowej turbiny była zakładana jakaś przejściówka). Czy raczej to wina przepływomierza? Te chwilowe spadki mocy z dnia na dzień są odczuwalne coraz bardziej. Mechanik radzi mi sprawdzanie wtrysków, ale wydaje mi się to dziwne bo przed modyfikacjami nie kopcił.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #3 - Środa, 02.08.2006, 18:30:45 - NIEPRZECZYTANA »

Jak to Kompoty robily to szacunek. Softy maja profi. Co innego ze soft winien byc spasowany ( i pewnie byl) z kazdym autem oddzielnie.
Wiec to co u kolegi smiga bezdymnie wcale nie oznacza ze jak macie te same sterowniki to u ciebie bedzie OK.
W przypadku seryjnych softow problemu nie ma ale po chipsie moga byc jaja.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 02.08.2006, 19:01:04 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za pomoc czyli z tego co rozumiem dobrzeby było się skontaktować z Panami od chipa coby oglądnęli mój przypadek..
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 03.08.2006, 13:11:38 - NIEPRZECZYTANA »

Najlepiej umow sie na diagnoze i ewentualne dostrojenie softu, mysle ze bez problemu dogadasz sie z Patrykiem.
Zapisane

grzesiekk
Gość



« Odpowiedz #6 - Piątek, 04.08.2006, 06:09:33 - NIEPRZECZYTANA »

No i okazało się że dziura w dolocie wielkości kciuka :) Jadę na poprawkę do "fachowca" od montażu turbin..
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problem z dymieniem
Skocz do: