+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z trybem awaryjnym - wykresik
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z trybem awaryjnym - wykresik  (Przeczytany 6519 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
predo
Gość



« Wtorek, 18.07.2006, 21:00:00 - NIEPRZECZYTANA »




Hej, mam problem z moim seatem ibiza tdi ( 90km - ALH )

Wpada w tryb awaryjny co chwile, o ile kiedys bylo to okazjonalnie przy przyspieszaniu na pelnym gazie powyzej 3tys to teraz staje sie to praktycznie za kazdym razem. Bardzo ciezko przejsc na 4/5 biegu 3tys bez przejscia w tryb awaryjny. Wylaczenie i wlaczenie silnika naprawia sytuacje az do nastepnego razu.

Na nizszych biegach, przy przyspieszaniu np na 2/3 kreci sie powyzej 3tys bez problemu.

Na wykresie jest pokazane doladowanie wraz z obrotami. Dodam ze moc stracil przy obrotach 3200 i specified MAP zaliczyl pik z ~1900 na ok. 1000..
Teraz nie wiem czy to powoduje ten cholerny "limp mode" czy to wynika z czego innego co tez jest przyczyna odlaczania turbiny.


Przeplywomierz tez dziwnie wyglada i wartosc mierzonego powietrza spada wraz z tym jak obroty rosna do maksymalnego poziomu gdzie silnik odlacza turbine ( potem dalej maleje do ok 400 )



Kto mi poradzi co moze byc przyczyna?
Ja mysle albo przeplywomierz albo gdzies nie trzyma cisnienia w systemie ale nie chce zabierac sie za wymienianie zanim nie bede mial pewnosci co to....
Zapisane
Lato7
Gość



« Odpowiedz #1 - Wtorek, 18.07.2006, 21:12:57 - NIEPRZECZYTANA »

Odlacz przeplywke i zobacz jak auto jezdzi. Jesli nie ma roznicy albo jest wrecz lepiej obstawiam LMM (przeplywke).

Slyszysz glosniejszy swist turbiny ze zastanawiasz sie nad jakas niezsczelnoscia w ukladzie?

Diagnozowales ewentualne bledy VAGiem?
Zapisane
predo
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 18.07.2006, 22:01:25 - NIEPRZECZYTANA »

przeplywomierze odlaczalem, wtedy od razu jezdzi tak jak bez turbo, wolno i bez mocy....

A co do bledow to staly jest ( pisze z pamieci, jutro sprawdze jeszcze )

17965: Charge Pressure Control Positive Deviation

to mi daje do myslenia ze cos ze szczelnoscia ukladu moze....
Zapisane
Lato7
Gość



« Odpowiedz #3 - Wtorek, 18.07.2006, 22:12:56 - NIEPRZECZYTANA »

A to nie przeladowanie czasem? Niech sie Rob555 wypowie , on jest magikiem od tdi :mrgreen:

EDIT:

Sprawdzilem - mialem racje , to blad przeladowania. Zapieczone kierownice albo N75 sie wiesza.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 18.07.2006, 22:25:44 - NIEPRZECZYTANA »

Oj wykresiki sliczne :)
Ale wystarczylo blad opisac ;)
Tak jak Lato7 pisze: zapieczone kierownice, lub n75 ew. zrabany soft ;)
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
predo
Gość



« Odpowiedz #5 - Wtorek, 18.07.2006, 22:44:23 - NIEPRZECZYTANA »

a czy dobrze mi sie wydaje ze jesli po wylaczeniu i wlaczeniu silnika, nawet od razu po tym jak to sie stanie i to wraca do normalnosci to bardziej n75 niz zapieczone kierownice w turbinie? Turbine przeczyszcze za jakis czas i tak ale tak na chwile obecna to moge wymienic n75 bo turbina to dopiero we wrzesniu...

ps.  i ciesze sie ze wykresiki sie podobaja ;-)
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #6 - Środa, 19.07.2006, 06:45:55 - NIEPRZECZYTANA »

Przy zapieczonych kierownicach tez bo wylaczeniu zaplonu wsio do normalnosci wraca. No chyba ze masz juz je "zespawane" i wogule sie nie ruszaja. Najczestsza przyczyna jest nie ich ciezkie chodzenie ale zapieczenie w krancowych polozeniach skutek czego tam sie podwiesza.
Czasem jeszcze wine moze ponosic grucha ktora lubi zardzewiec od srodka.
Jak zwalisz turbo to odpinasz ciegno od kierownic i juz wszystko jasne bedzie ;)
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
predo
Gość



« Odpowiedz #7 - Sobota, 22.07.2006, 09:28:48 - NIEPRZECZYTANA »

jeszcze kontrolne pytanko, czy taki n75 powinien pasowac tez od mk2 ibizy cordoby TDI prawda? bo bede jechal na szrot i bede sie rozgladal czy nie leza tam jakies diesle ;-)
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 24.07.2006, 08:53:16 - NIEPRZECZYTANA »

Moze byc tylko inne wejscie na koncowke chociaz u Ciebie w ALH jest to nowsze wiec pasic powinno bez probl.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» problem z trybem awaryjnym - wykresik
Skocz do: