Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dwumas, sprzęgiełko alternatora... Audi A3 2002 1.9 TDI AXR  (Przeczytany 13308 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
jahred6 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Audi A3 1.9 TDI AXR 101 km / kiedyś IBIZA 1.9asv

« Piątek, 15.05.2009, 19:09:02 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
mam od 3 tygodni A3 z 2002/2003 roku AXR 101km przebieg 144000. Naczytałem się już o dwumasie, który bez wątpienia jest jakimś potworem, wyrostkiem robaczkowym w dieslach No i w mojej A3 czuję delikatne drgania, pod fotelem - na luzie - na biegach niczego nie słyszę i nie czuje. Jedynie jak stoję na światłach bez biegu czuje takie drganie nie rytmicznie co chwilę. Zauważyłem też że jak wyłączam klimatyzację te drgania są słabsze i mniej wyczuwalne. Co może właśnie świadczyć o sprzęgiełku alternatora - jestem przed wymianą rozrządu - więc może to zadziała. Dzisiaj otworzyłem maskę żeby sprawdzić jak pracuje rozrząd i po jakiś 3 minutach pracy silnika - takie - pssssytt ! Jakby jakiś przewód zasyczał i się przytkał. Potem takie zgrzyty nie rytmiczne lekko słyszalne pod silnikiem, ciężko mi było to zlokalizować ale gdzieś w okolicy skrzyni. Pojechałem do ASO seata, bo miałem najbliżej. No posłuchali, koleś się przejechał - wykluczyli dwumas, ale turbina się wyłączyła przy wyższych obrotach - jak jechał, więc może dojść do stawki czyszczenie turbiny - mi się nigdy wcześniej nie wyłączała... Mówili że może to być sprzęgiełko. Co o tym sądzicie, bo sprawa nie jest rozwiązana w 100%...
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #1 - Piątek, 15.05.2009, 21:35:00 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm... ja w AXRze też czułem takie drgania i zmniejszyłem obroty silnika za pomocą Vaga i drgań już nie czuć  ;)
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #2 - Piątek, 15.05.2009, 22:34:09 - NIEPRZECZYTANA »

jeżeli turbina się wyłącza to być może przepustnica... mi od czasu do czasu jak za długo piłuje na wysokich obrotach to turbina tez potrafi się wyłączyć a wtedy tylko "restart" auta coś daje... a propo drgań to moim zdaniem standardowa sytuacja w dieslach grupy VAG...
Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
jahred6 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Audi A3 1.9 TDI AXR 101 km / kiedyś IBIZA 1.9asv

« Odpowiedz #3 - Piątek, 15.05.2009, 23:02:06 - NIEPRZECZYTANA »

Po zrobieniu dziś 40 km zostawiłem silnik podniosłem maskę - i okropny traktor w okolicy rozrządu, alternatora - wyłączyłem klime i luzzz... czyli co sprzęgiełko ??
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #4 - Sobota, 16.05.2009, 00:55:28 - NIEPRZECZYTANA »

Zapewne, wystarczyło zdjąć wieloklin i byłoby jasne :eye:
Pociesze cie, bo to sprzęgiełko nie jest drogie :eye:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Sobota, 16.05.2009, 13:03:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: THOMA$
jeżeli turbina się wyłącza to być może przepustnica...
Jaka przepustnica?
Zapisane

THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #6 - Sobota, 16.05.2009, 23:24:48 - NIEPRZECZYTANA »

cos bylo kiedys na forum tylko nie pamietam czy to przepustnica... chodzilo o cos co sie zasyfia i trzeba wymienic lub przeczyscic w dieslach zeby byl spokoj...
Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 17.05.2009, 07:07:30 - NIEPRZECZYTANA »

Przepustnice to się czyści jak obroty falują ale w benzynie, w dieslu kolego nie masz przepustnicy :-X
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 17.05.2009, 08:58:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: THOMA$
cos bylo kiedys na forum tylko nie pamietam czy to przepustnica... chodzilo o cos co sie zasyfia i trzeba wymienic lub przeczyscic w dieslach zeby byl spokoj...
EGR, kolektor ssący i ich okolice, a potem zaślepić coby był spokój z czyszczeniem. Chyba, że ktoś z Green to trzeba co jakiś czas przeczyścić.
Zapisane

jahred6 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Audi A3 1.9 TDI AXR 101 km / kiedyś IBIZA 1.9asv

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 17.05.2009, 16:01:30 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie ten EGR to jest ten zawór co spowrotem spaliny pompuje do turbo ? Ktoś mi też radził zaślepienie - bo jest prawdopodobieństwo zepsucia turbo... Ja zauważyłem lekkie ślimaczenie w okolicach EGR... troszkę oleju tam mam, ale maluteńko. Dzięki za dotychczasową pomoc. Ile kosztuje zaślepienie tego dziada ?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 17.05.2009, 16:58:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: jahred6
Ile kosztuje zaślepienie tego dziada
RedBull`a :eye:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
THOMA$ Mężczyzna
alkoholik niepospolity
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: gdańsk i elbląg
Samochód: TOYOTA COROLLA 2,0 D4D 116HP

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 17.05.2009, 17:04:57 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin,  a w gdansku tez zrobisz to za redbulla?? żartuje moze ktos z Trójcity mi pomoze z tym...
Zapisane

nie ważne czym jeździsz.... wazne jak to robisz
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 17.05.2009, 17:32:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: jahred6
No właśnie ten EGR to jest ten zawór co spowrotem spaliny pompuje do turbo ?
Owszem, ale nie do turbo, tylko daleko za. Do kolektora dolotowego. Po dłuższym czasie kolektor wygląda jak w tym autku:
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 17.05.2009, 17:34:20 wysłane przez KKKKris » Zapisane

jahred6 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Audi A3 1.9 TDI AXR 101 km / kiedyś IBIZA 1.9asv

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 18.05.2009, 08:10:01 - NIEPRZECZYTANA »

Jezusie Maryjny :D! Masakra! Powiedzcie mi bo słyszałem że te zaślepki nie mają klapy gaszącej i to jest kiepskie przy gaszeniu silnika i coś jeszcze. Są jakieś zamienniki z wbudowaną klapą ? Wiesz przemyśle tego redbulla :D

Napisano: Niedziela, 17.05.2009, 19:15:08


Naczytałem się troszkę na temat tego EGR'a i cholera :) nie ma jednej drogi - więcej wydaje mi się jest zwolenników czyszczenia całego dolotu, niż tych co zaślepiają. No w sumie ciężko sobie wyobrazić że fabryka montuje coś co tylko psuje elementy silnika.... Nie wiem więc jak to ugryźć... Ile kosztuje czyszczenie EGR, dolotu i turbiny ? Ja w poprzednim autko w Ibizce 1.9 ASV miałem czyszczenie za 400 zł, ale nie wiem czy samej turbo czy reszty też... Kupno nowego EGR'u wydaje mi się bez sensu, więc może po prostu na początek wyczyszczę...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 18.05.2009, 17:54:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: jahred6
Nie wiem więc jak to ugryźć... Ile kosztuje czyszczenie EGR, dolotu i turbiny
Jeszcze jest coś za kolektorem. Taki kanał, który kończy się na zaworach. Tam się nie da wyczyścić, a przekrój się zmniejsza. Chyba że przy remoncie silnika.
Cytat: jahred6
miałem czyszczenie za 400 zł, ale nie wiem czy samej turbo czy reszty też
Raczej bez reszty. Jak w AXR jest możliwość zaślepić to zaślepiaj EGRa.

A o jakie klapy w zaślepce Ci chodzi????
Cytat: jahred6
te zaślepki nie mają klapy gaszącej
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Dwumas, sprzęgiełko alternatora... Audi A3 2002 1.9 TDI AXR
Skocz do: