+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Poblem z pokrywa obudowy filtra oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Poblem z pokrywa obudowy filtra oleju  (Przeczytany 5132 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Piątek, 08.05.2009, 17:11:57 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie.Chciałem ostatnio wymienić olej silnikowy i filtry w moim seacie i niestety utknąłem na etapie prób odkręcenia pokrywy filtra oleju.Próbowałem 'chyba' wszystkiego i nic.Odwiedziłem nawet mechanika, który użył profesjonalnej nakładki na filtr, ale on również nie zdołał nawet tego ruszyć.Nie próbował nic na 'chama' bo jak stwierdził zachodzi realne ryzyko połamania tej pokrywki a w tej sytuacji to chyba byłaby już masakra (nie uwzględniając konieczności wymiany pokrywki na nową).Czy ktoś z Was miał w przeszłości podobne problemy i może poradzić mi co w tej sytuacji i czy rzeczywiście pokrywa ta może ulec np. rozłamaniu lub oderwaniu od części gwintowanej, która pozostanie nadal w obudowie filtra.Za wszelkie cenne porady i wskazówki będę niezmiernie wdzięczny.Pozdrawiam, hej. PS.Czy jak już uda się odkręcić tę pokrywkę, to czy jak to ma miejsce w przypadku większości filtrów w metalowej obudowie, wskazane jest przesmarowanie odrobiną oleju tego dużego oring-a, żeby zabezpieczyć się na przyszłość przed ewentualnymi wyciekami oleju spod pokrywki?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Piątek, 08.05.2009, 20:34:03 - NIEPRZECZYTANA »

krec na chama jak polamiesz to kupisz sobie nowy korek...
ja bym zastosowal jakis klucz hydrauliczny samozaciskowy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tominator
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 08.05.2009, 20:44:29 - NIEPRZECZYTANA »

Są do tego specjalne klucze, ręcznie praktycznie nie do odkręcenia, ewentualnie taką smaoróbką zaciskową na łańcuch
Zapisane
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #3 - Piątek, 08.05.2009, 22:45:05 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za dotychczasowe wskazówki.Chyba nie pozostaje mi nic innego jak próbować do bólu.Dziwi mnie tylko, że to tak mocno trzyma skoro dokręcać należy z siłą 25Nm.A jeśli chodzi o ten o-ring, to czy zwilżyć go lekko olejem?Pozdrawiam
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #4 - Sobota, 09.05.2009, 06:22:38 - NIEPRZECZYTANA »

Zwilżyć, podjedz do jakiegos mechanika dasz mu na piwo i Ci odkreci ;D
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Sobota, 09.05.2009, 06:52:31 - NIEPRZECZYTANA »

Jak dobrze pamiętam to tam są dwa oringi, powinny być w komplecie z filtrem. Może ktoś nie włożyl tego dużego, albo nie wyjął starego i dołożył drugi..
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Poblem z pokrywa obudowy filtra oleju
Skocz do: