Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: miagająca kontrolka ciśnienia oleju oraz świec  (Przeczytany 13900 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Poniedziałek, 27.04.2009, 09:53:36 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie dzisiaj podczas jazdy auto zaczeło sie strasznie mulić do tego stopnia że praktycznie nie reagowało na gaz, musiałem się zatrzymać, przegazowałem go na biegu jałowym myślałem że może przejdzie, ale okazało sie że gdy wrzuciłem wysokie obroty i zdjąłem noge z gazu auto zgasło, i zaczynała mrygać konrolka świec. Natomiast na włączonym zapłonie stale migała konrolka ciśnienia oleju, powtótzyło się to z kilka razy (ale kontrolka ciśnienia oleju na włączonym zapłonie mryga do tej pory po odpaleniu silnika gaśnie), zaczołem ruszać wiązka  do sterowania pompą  i silnik dostał drgań raz większych raz mniejszych a  klapa recyrkulacji EGR zaczeła latać w jedną i drugą strone. Potem się uspokoiło i jakoś dojechałem... Prosze o pomoc co to może być?? aha dodam że bardzo często gdy chodzi silnik słychać metaliczne cykanie jak by szklanki ale nie jestem pewien.
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 27.04.2009, 20:12:49 - NIEPRZECZYTANA »

Może specjalnie nie pomogę w temacie, ale z tą kontrolką od ciśnienia oleju to raczej normalne... dopóki nie włączysz silnika, nie chodzi pompa oleju - niskie ciśnienie - kontrolka miga, może coś źle rozumiem, ale we wszystkich  autach którymi jeździłem tak było.

Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 27.04.2009, 22:01:57 - NIEPRZECZYTANA »

Nie w cordi FL. I chyba podobnie w Ibi2. Po włączeniu zapłonu olej się zapala i po chwili gaśnie. Jedyną kontrolką jaka się powinna świecić jest łądowanie.
Co do pytania to nic mi nie przychodzi do głowy, chyba VAG, może coś rozjaśni.
Zapisane

jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 28.04.2009, 01:17:21 - NIEPRZECZYTANA »

no niestety kris ma racje gdyż wcześniej przed tą wyzej opisana sytuacją konrolka oleju zapalała sie i znikała a po włączeniu silnika mrygneła z 2-3 razy i gasła. Teraz mryga stale na wlączonym zapłonie a po uruchomieniu silnika jak by jej wogóle nie było...wiec coś jest nietak :/
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 28.04.2009, 17:16:58 - NIEPRZECZYTANA »

Może czujnik ciśnienia oleju padł? Albo któryś z czujników (jeśli jest więcej niż 1)?
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
FiFi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Świerże Górne
Samochód: Ibiza '00, 1.9 SDi AGP

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 28.04.2009, 18:51:44 - NIEPRZECZYTANA »

jarq, miałem tak samo.... wina leży po stronie rozrządu. Po kompletnej wymianie rozrządu problem ustał.
- po podłączeniu samochodu pod VAG, nic nie wykazano, żadnych problemów.
- po podłączeniu auta pod jakiś program XX (nie pamiętam nazwy, ale z tego co wiem program służy do dokładnej diagnostyki aut najlepszych marek takich jak porsche itp), koles ktory mi diagnozował auto zobaczyl na wykresach itp ze rozrzad i zaplon a raczej zapolon jest zle ustawiony. Przy wymianie rozrzadu okazalo sie ze mialem rozrzad przestawiony o 3 zabki! Po wymianie samochod pali lepiej, chodzi o wiele ciszej i problem ustal z tymi kontrolkami. Nikt nie wiedzial co to moze byc, az jeden mechanik po samym dzwieku silnika, kiedy do niego podjechalem stwierdzil ze wina jest po stronie rozrzadu. Wiec sprawdz rozrzad i zaplon...


pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Środa, 29.04.2009, 09:30:35 wysłane przez FiFi » Zapisane
jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #6 - Środa, 29.04.2009, 12:04:00 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki Fifi za rade, to rozumeim że miałeś dokładnie takie same objawy? a zdarzało się że silnik na biegu jałowym dostawał drgań i skakały obroty że aż było to czuć w środku? i mówisz że pod vagiem nic nie wyjdzie nawet po tej akcji z kontrolkami? wydawało mi się że to już jest błąd jeżeli zapalli się któraś z kontrolek i komp to wykaże?  Jeśli nie to co mam zrobić? bez podłączenia pod ten program nie ma innego wyjscia?  u mnie mechanik po samym dziwieku nic nie stwierdził, wręcz przeciwnie jego zdanie wszystko było ok (co prawda wtedy silnik faktycznie pracował normalnie) a rozrząd gdyby przeskoczył o te 3 ząbki to bym nawet nie odpalił silnika...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 01.05.2009, 09:29:49 wysłane przez jarq » Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #7 - Środa, 29.04.2009, 12:10:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: jarq
a zdarzało się że silnik na biegu jałowym dostawał drgań i skakały obroty że aż było to czuć w środku?
to są kolejne objawy źle ustawionego rozrządu
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Środa, 29.04.2009, 12:15:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: FiFi
ze rozrzad i zaplon a raczej zapolon jest zle ustawiony
O jakiej regulacji zapłonu mówisz w silniku z zapłonem samoczynnym (diesla)?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #9 - Piątek, 01.05.2009, 09:28:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: jarq
a zdarzało się że silnik na biegu jałowym dostawał drgań i skakały obroty że aż było to czuć w środku?
to są kolejne objawy źle ustawionego rozrządu

a da sie to naprawić, czy pozostaje wymiana całego rozrządu ?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 01.05.2009, 09:30:16 wysłane przez jarq » Zapisane
FiFi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Świerże Górne
Samochód: Ibiza '00, 1.9 SDi AGP

« Odpowiedz #10 - Piątek, 01.05.2009, 14:41:16 - NIEPRZECZYTANA »

jarq, najlepiej pozostaje wymienic kompletny rozrzad... to spory koszt... mnie szarpnelo po kieszeni rowno.. ale auto jak calkiem inne jest teraz ;)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Sobota, 02.05.2009, 14:53:01 - NIEPRZECZYTANA »

Myślę, że taniej może być sprawdzić na VAGu dlaczego migała kontrolka świec i kąt wtrysku. Dopiero potem kombinować z rozrządem
Zapisane

jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #12 - Środa, 27.05.2009, 23:52:45 - NIEPRZECZYTANA »

na kompie jeszcze nie byłem, ale znajomy mechanik powiedział że to na 70% altelnator, co o tym myślicie ?

Napisano: Środa, 13.05.2009, 01:15:40


Witam mój problem opisywany wyżej to sterownik popmy wtryskowej, wymieniłem, jak narazie jest ok. Dzieki za zainteresowanie i wszystkie rady. Pzdr

Napisano: Środa, 27.05.2009, 13:03:54


To znowu ja ...Kontrolka ciśnienia oleju dalej mryga na włączonym zapłonie, po uruchomieniu silnika gaśnie. Olej wymieniany ok 2 miesiace temu mobil 10w40 ale powymianie bylo wszystko ok nie mrygała, zaczeło się to nie dawno.  2 dni temu wymienilem sterownik pompy wtryskowej i zaraz po wymianie kontrolka nie mrygala dzisiaj znow zaczela... i jeszcze jedno...niewiem czy to ważne ale chyba słychac szklanki (takie metaliczne cykanie) może to ma jakiś związek? Generalnie prosze POMÓŻCIE bo ja nie mam pojecia co to moze byc:/
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 28.05.2009, 07:13:39 - NIEPRZECZYTANA »

Może warto zmierzyć ciśnienie oleju.
Zapisane

domiin
Świeżak
Offline Offline



Samochód: toledo, 1998, 1,9 TDI AFN

« Odpowiedz #14 - Sobota, 13.06.2009, 20:24:27 - NIEPRZECZYTANA »

Nie znam sie za bardzo ale wydaje mi sie ze kontrolka cisnienia oleju mogla zaczac mrygac dla tego ze jak nie pracuje silnik spada cisnienie oleju - czyli jakas malutka nieszczelnosc.
Jesli chodzi mrygajca konrolke świec to mialem tak kiedys jak dojechalem paliwo do konca i po dolaniu jak odpalilem przez jakis miesiac mi mrugala potem przestala :)  nie wiem dla czego :-\
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» miagająca kontrolka ciśnienia oleju oraz świec
Skocz do: