+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Dystanse
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dystanse  (Przeczytany 31714 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #30 - Czwartek, 10.07.2014, 15:46:31 - NIEPRZECZYTANA »

Przecież i tak ten kołnierz to "pracuje" tylko przy zakładaniu koła. Jak już dokręcisz śruby to one trzymają wszystko. Są pierścienie centrujące do felg wykonane z PLASTIKU. I to nie jakieś tam samoróbki tylko dedykowane przez producenta otrzymywane w komplecie z felgami i raczej to nie przenosi żadnych obciążeń.



Czyli potrzeba tyle kołnierza, żeby koło pewnie usiadło na piaście i nic więcej.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
andrzejj86 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II '96 1.4 60KM AEX

« Odpowiedz #31 - Czwartek, 10.07.2014, 20:37:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: tchopz
Czyli potrzeba tyle kołnierza, żeby koło pewnie usiadło na piaście i nic więcej

Właśnie chodzi mi o to, ile potrzeba tego kołnierza?

Pierścienie centrujące mnie nie interesują. Musze troche wysunąć tylne kołą na zewnątrz. Myśle że kilka mm wystarczy. Najłatwiej byłoby założyc dystanse z centrowaniem np. 15mm czy 20mm, ale w takim wypadku prawdopodobnie opony beda mi obcierac o nadkola przy zaladowanym samochodzie.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #32 - Czwartek, 10.07.2014, 20:46:07 - NIEPRZECZYTANA »

tyle aby ustawic felge na srodku
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #33 - Sobota, 12.07.2014, 21:26:03 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź jak wysoki jest kołnierz piasty i zmierz jakie wysokie jest fazowanie na feldze. Rożnica minus 2-3 mm to będzie maksymalna grubość pierścienia dystansowego bez centrowania. Ja miałem pierścienie 6 mm i o ile felga siedziała na kołnierzu, to czasem ciężko było koło przykręcić. Ale jakiegoś wielkiego problemu w użytkowaniu nie było.
Zapisane
andrzejj86 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II '96 1.4 60KM AEX

« Odpowiedz #34 - Niedziela, 13.07.2014, 08:38:31 - NIEPRZECZYTANA »

Kołnierz piasty ma u mnie 12mm. Nie wiem co to jest to fazowanie na feldze.

Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #35 - Niedziela, 13.07.2014, 20:36:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: andrzejj86
Nie wiem co to jest to fazowanie na feldze.
Otwór centrujący felgi, przy płaszczyźnie przylegającej do piasty jest nieco szerszy i schodzi pod skosem do właściwej wartości. To fazowanie ma na celu łatwiejsze osadzenie felgi w otworze centrującym. Chodzi mniej więcej o to

Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Dystanse
Skocz do: