+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swiece żarowe
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Swiece żarowe  (Przeczytany 35547 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 03.02.2009, 23:25:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: maykel
przeglądałem ostatnio forum w poszukiwaniu postów nt świec żarowych, ale w żadnym nie doszukałem się informacji nt częstotliwości wymiany świec.
To ciekawe, bo informacje na temat wymiany świec żarowych masz w drugiej wiadomości tego wątku  :P

Cytat: maykel
(obojętne czy silnik ciepły czy zimny) Zastanawiam się czy to przypadkiem nie sprawa świec.
Jeżeli objaw trudnego rozruchu pojawia się zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku to mało prawdopodobne jest, żeby była to sprawa świec żarowych.

W tym wątku znajdziesz kilka sposobów jak można sprawdzić świece żarowe.


Poszukaj na forum informacji o ustawieniu kąta wtrysku, oraz o dawce rozruchowej może to jest przyczyna kiepskiego odpalania i "mułowatości". Na pewno świece nie mają wpływu na "zbieranie się" samochodu.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Środa, 04.02.2009, 06:08:42 - NIEPRZECZYTANA »

Jak dawno wymieniony rozrząd i iedy sprawdzny kąt wtrysku?
Zapisane

maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 08.02.2009, 18:21:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Jak dawno wymieniony rozrząd i kiedy sprawdzny kąt wtrysku?

Od ostatniej wymiany rozrządu zrobiłem 11 tyś. km. Jeśli chodzi o sprawdzanie kąta wtrysku to nie mam pewności. Przyznam, że nie pytałem mechanika czy sprawdził kąt, ale wiem, że to solidny gość, więc zakładam, że wykonał tę czynność automatycznie w następstwie wymiany rozrządu.

Pozdrawiam
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 08.02.2009, 18:30:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: maykel
więc zakładam, że wykonał tę czynność automatycznie w następstwie wymiany rozrządu.
To trochę mało. Jeśli na kółkach i obudowie rozrządu masz jakieś znaczki malowane farbą/mazakiem to raczej małoprawdopodobne. Weź VAGa i sprawdź.
Zapisane

esiu106 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Świętochłowice
Samochód: Seat Leon TS, 2003, 1.9 TDI ARL

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 28.11.2010, 22:32:04 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki przerobiłem lekturę, może trochę głupio zabrzmi, ale jak się dostać, trzeba głowicę zdjąć czy wystarczy zdjąć plastikowy dekelek i wsio?


od KYS: Zadawaj pytania w odpowiednim temacie.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 28.11.2010, 22:38:47 wysłane przez KYS » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 28.11.2010, 22:39:54 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki przerobiłem lekturę, może trochę głupio zabrzmi, ale jak się dostać, trzeba głowicę zdjąć czy wystarczy zdjąć plastikowy dekelek i wsio?
Na pewno do sprawdzenia/wykręcenia świec nie trzeba zdejmować głowicy  :-X
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 03.02.2011, 10:05:24 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio miałem problem z odpalaniem Tolka 1.9D z 1996r. Mimo kupowania nowych świec żarowych BARU, momentalnie wysiadały. Sprawdzałem woltomierzem jak długo podawane jest napięcie na świece. Czas był ok.6-8 sek do zgaśnięcia kontrolki i potem jeszcze ok.2minut. Skończyło się na tym że odstawiłem auto do warsztatu gdzie Pan właśnie stwierdził przepalenie wszystkich (nowych) świec. Sprawdził jeszcze raz czas grzania i wyszło jak u mnie 2min po uruchomieniu silnika. Wstawił mi świece Champion. Auto hula. Stwierdzenie- nie zawsze dobre świece Baru. Zwrot do sklepu i o dziwo przyjęta reklamacja. Jest jeszcze najważniejsze przemyślenie sprawy. Czy świece muszą tak długo grzać. Przecież silnik chodzi. Dawniej jak świece były konstrukcyjnie inne to może tak ale teraz są świece szybko grzejne. Zastanawiam się jak skrócić czas grzania a przede wszystkim co steruje tym czasem. Zaglądałem  i u mnie mam przekaźnik 104 od świec ale co steruje nim? Czy to może takie pudełko 144 nad tablicą przekaźników? Jeśli tak to jak je wyjąć. Próbowałem jak z przekaźnikiem ale nie idzie. Co je trzyma. Podyskutujmy i pomóżcie.
Zapisane

stan
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 03.02.2011, 11:42:17 - NIEPRZECZYTANA »

Baru czy beru bo jest roznica... W nowszych dieslach to chyba komp steruje czasem a dawniej przekazniki byly czasowe
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #23 - Piątek, 04.02.2011, 06:54:46 - NIEPRZECZYTANA »

Może to i świece Beru. Szukam porady kogoś kto ma takie samo auto Toledo 1.9D z 1996r i coś wie konkretnie. Jeśli w tym roczniku jest jakiś komp to szukam podpowiedzi gdzie go szukać i jak jest oznaczony. To że coś steruje przekaźnikiem grzania świec to oczywiste. najlepiej przydałby się kawałek schematu elektryki w tym temacie. Chce skrócić czas grzania.
Zapisane

stan
glelek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Nysa
Samochód: seat altea 2006 1.9 tdi 105 PS Stylance

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 06.09.2011, 14:39:20 - NIEPRZECZYTANA »

Korzystając z okazji podłączę się do pytania o świece żarowe. Seat Altea 1.9 tdi 105 KM zapaliła się kontrolka silnika,  po sprawdzeniu błędu okazało się że spalone są świece żarowe 1,2 - zostały wymienione wszystkie po 3 dniach zapala się ta sama kontrolka po odczytaniu błędu okazuje się że spalona jest świeca nr 2 co to może być elektryka czy wadliwe świece.


od KYS: Nie mieszaj tematów! Migająca kontrolka od świec żarowych to zupełnie inny objaw od opisywanego.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 06.09.2011, 14:51:33 wysłane przez KYS » Zapisane

"Errare humanum est"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 06.09.2011, 16:31:57 - NIEPRZECZYTANA »

glelek, znam przypadek w którym nowa świeca była wadliwa, ale nie podejrzewam Cie o wsadzenie najtańszych dostępnych świec na rynku do swojego samochodu.
Nie znam 1.9 TDI ale jeżeli to możliwe to spróbuj zamienić świece miejscami bądź wsadzić starą na miejsce tej numer 2. Jak dalej będzie nie tak to szukaj usterki elektrycznej.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 06.09.2011, 18:38:53 - NIEPRZECZYTANA »

A czy sprawdziles te stare swiece, jak rowniez nowe?
Zapisane

glelek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Nysa
Samochód: seat altea 2006 1.9 tdi 105 PS Stylance

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 06.09.2011, 20:41:45 - NIEPRZECZYTANA »

właśnie o tym myślałem żeby je zamienić miejscami i od tego zacznę a później ewentualnie elektryka.
Dzięki wielkie
Zapisane

"Errare humanum est"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #28 - Środa, 07.09.2011, 09:01:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: glelek
właśnie o tym myślałem żeby je zamienić miejscami i od tego zacznę a później ewentualnie elektryka.
Posprawdzaj (miernikiem na świecach) jaki jest czas grzania świec i czy na wszystkich jest taki sam.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
zgiero Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Płock
Samochód: Toledo II 99' 1.9 TDI

« Odpowiedz #29 - Wtorek, 03.04.2012, 18:05:48 - NIEPRZECZYTANA »

W moim toledo od czasu do czasu w czasie jazdy miga kontrolka od świec. Czy to może oznaczać że któraś ze świec jest spalona czy co?
Zapisane

zgiero
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Swiece żarowe
Skocz do: