+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » naprzemienne miganie kierunków
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: naprzemienne miganie kierunków  (Przeczytany 23395 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Niedziela, 19.04.2009, 22:39:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!

Wiem, że niektórzy z Was znają się na elektryce, a ja nie, stąd moje pytanie.
Ponieważ planuje jeszcze mały tuning migających kierunków, wstępnie też chciałbym rozpoznać temat dotyczący zmiennego migania kierunków.
Otóż, kiedy włączamy kierunkowskaz migają nam kierunki mieszczące się w przedniej lampie, z boku auta na błotniku i z tyłu w tylnej lampie - migają jednocześnie.
Jak zrobić, aby miganie np. w przedniej lampie i z boku w błotniku, było naprzemienne, a nie jednoczesne - chodzi mi o to, że jak zapali się żarówka w migaczu przedniej lampy to nie pali się żarówka w migaczu na błotniku i tak na odwrót.
Czy ktoś z Was może podpowiedzieć jak to zrobić?  :)   
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 20.04.2009, 17:32:10 - NIEPRZECZYTANA »

DIO, Twoje informacje są niezastąpione  :pub:
Ok, zaopatrzę się w takie przekaźniki. Do nich chyba będą jeszcze potrzebne podstawki, co nie? Bo jak zamontuje przekaźniki na dyndającym kablu to podstawki muszą być, tak? 
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 20.04.2009, 18:19:50 - NIEPRZECZYTANA »

nie musza wystarcza wsuwki ale niewatpliwie lepiej to bedzie na podstawce
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 20.04.2009, 18:49:09 - NIEPRZECZYTANA »

acha... właśnie... jak to jest... jeden przekaźnik na jeden migacz, czy jak? To znaczy.... może inaczej zapytam. Do lewych kierunków jeden przekaźnik, a do prawych drugi przekaźnik ? Czy na oba kierunki jeden przekaźnik ?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 20.04.2009, 18:53:00 - NIEPRZECZYTANA »

jak na moje oko a nie chce mi sie za bardzo myslec to na jedna strone jeden przekaznik ale chyba mam racje

bo jak dasz przekaznik 1 na obie strony to jak wlaczysz prawy to bedzie z obu stron migalo :-X  :-X
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 20.04.2009, 18:58:44 - NIEPRZECZYTANA »

Panowie, a powiedzcie mi proszę, na podstawie tego schematu, przekaźnik wpinam na podstawkę i z podstawki będę miał trzy kabelki do połączenia. W którym miejscu i jak najlepiej się podpiąć do instalacji  :?:
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 20.04.2009, 20:31:42 wysłane przez Semir » Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 21.04.2009, 06:21:51 - NIEPRZECZYTANA »

Semir,  niebiescy się nie przyczepią do takiego "naprzemiennego" mrygacza ??  :halt:
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 21.04.2009, 06:24:20 - NIEPRZECZYTANA »

potrzebny jest dodatkowy/inny prad a tylko wspolna masa kierunkow, jesli chcesz aby migaly naprzemiennie stosujesz podlaczenie z ciezarowek, tylko ze tam prąd jest z pozycji i pozycja miga naprzemian z kierunkiem, tu wystarczy podlaczyc swiezy prad a mase z kierunku i bedzie migac naprzemiennie ;)
yyy tylko chyba wtedy boczny kierunek bedzie swiecil caly czas, podalem rozwiaznie z ciezarowki a tam pozycja/obrys swieci non stop a tylko miga naprzemian.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 21.04.2009, 06:27:00 wysłane przez Gizmo » Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 21.04.2009, 07:25:52 - NIEPRZECZYTANA »



A masz :)
Tak sobie patrzę na ten schemacik i coś mi nie pasuje...
Jak oryginalne zasilanie kierunkowskazu podam na cewkę przekaźnika (czerwony przewód na schemacie) to przekaźnik przełączy NC na NO, czyli zaświeci się kierunkowskaz.
Jak jest brak oryginalnego zasilania na cewce to kierunkowskaz nie świeci.

Gdzie tu ta naprzemienność  :?:
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 21.04.2009, 07:30:37 wysłane przez KYS » Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 21.04.2009, 15:16:30 - NIEPRZECZYTANA »

Kysss -ale to rozwiązanie zakłada ze ten przekaznik zamontujesz TYLKO na kierunek boczny. Przedni i tylny zostawisz na "oryginalnym okablowaniu"
Tak to zrozumiałem  :-\

Co jest sygnałem, który włącza ten wybrany jeden kierunkowskaz :?:
Druga sprawa nad którą się zastanawiam to czy przewidziałeś, że jak odłączysz boczne kierunki z obwodu to zmieni się częstotliwość migania pozostałych kierunkowskazów? :o
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 21.04.2009, 16:51:57 - NIEPRZECZYTANA »

Semir,  niebiescy się nie przyczepią do takiego "naprzemiennego" mrygacza ??  :halt:
kuczy - moim zdaniem to nie. Zresztą widziałem takie rozwiązanie w starych importowanych autobusach. Taki bus miał z tyłu po dwa migacze z każdej strony (plus-minus nad zderzakiem i u góry), które migały na przemian. Więc osobówka mieć tak nie może, że migacz boczny mruga na przemian z migaczem z lampy?...

Napisano: Wtorek, 21.04.2009, 17:46:11


Gizmo, ale ja nie ciężarówka... ;)

Napisano: Wtorek, 21.04.2009, 17:47:42


DIO, to ja nie kumam, nie... no ale mam prawo bo się nie znam...  ;D  przekaźnik zakładasz tylko na boczny kierunek, tak? - to znaczy, że zakładasz nowy obwód? A reszta jak będzie mrugać ?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 21.04.2009, 16:54:13 wysłane przez Semir » Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 21.04.2009, 18:03:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
Zresztą widziałem takie rozwiązanie w starych importowanych autobusach. Taki bus miał z tyłu po dwa migacze z każdej strony (plus-minus nad zderzakiem i u góry), które migały na przemian. Więc osobówka mieć tak nie może, że migacz boczny mruga na przemian z migaczem z lampy?...

Jeżeli oryginalnie nie masz migaczy bo masz "strzałki" - albo nie masz pasów bezpieczeństwa - to nie musisz ich mieć, jeżeli tego na dany rok producent nie przewidywał. Ale jeżeli nie chcesz mieć pasów bezpieczeństwa - bo w Fordzie z 1934 nie było to raczej nie przejdzie.... więc sam nad tym pomyśl.
Zresztą nie porównujmy aut osobowych do ciężarowych czy autobusów.

Ja bym się zastanowił nad tą modyfikacją - gdyż jak sami wiecie to ostatnio wzięli za mordę stacje diagnostyczne.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 21.04.2009, 18:35:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Ja bym się zastanowił nad tą modyfikacją - gdyż jak sami wiecie to ostatnio wzięli za mordę stacje diagnostyczne.
tak? jakiś konkretny przykład?? Może być na PW.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 21.04.2009, 19:30:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Ja bym się zastanowił nad tą modyfikacją
A gdzieś jest napisane, że nie mogą mrugać naprzemian? O ile pamiętam jest podany przedział częstotliwości i moce żarówek. No i podczas "niewłączenia" nie mogą świecić.
Cytat: punchoo
Ja bym się zastanowił nad tą modyfikacją - gdyż jak sami wiecie to ostatnio wzięli za mordę stacje diagnostyczne.
tak? jakiś konkretny przykład?? Może być na PW.
Ostatnio głośno było, po jekichś kontrolach, o stacjach, które działały "nielegalnie". Straszyli odbieraniem dowodów ze względu na nieważne badanie technioczne.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 21.04.2009, 19:47:18 - NIEPRZECZYTANA »

Semir, przeczytaj  :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1138335.html
Kilka sposobów na "naprzemienność" kierunkowskazów tam znajdziesz.

Do tego jest opinia osoby, która przez taki patent musiał jeszcze raz przechodzić badanie techniczne... chyba nie opłaca się  :-\
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » naprzemienne miganie kierunków
Skocz do: