+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Tłumik drgań
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tłumik drgań  (Przeczytany 3616 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Sobota, 14.03.2009, 12:46:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, walczę z drganiemi silnika - są przenoszone na cały samochód, a szczgólnie da się je odczuć na kierownicy i w plastikach w środku. Drgania są odczuwalne (mocno) tylko w dolnym zakresie obrotów tj. poniżej 900. Wydaje się że w tym zakresie obrotów po nagrzaniu silnika zmniejszają się - ale nie jest to norma. W poszykiwaniu przyczyn eliminowałem po kroku - poduszki, przepustnica, świece, przewody, VAS - 0 błędów, myślałem że to pompa wspomagania ale po uruchomieniu silnika bez paska osprzętu to samo. W koncu mechanik stwierdził że to łumik drgań na tarcz sprzęgła - czy ktoś wie co to takiego czy może powodować takie objawy. Wymiana jest kosztowna, a bez gwarancji że to to troszkę ekstrawagancja lepiej się opłaca sprzedać samochód. :Proszę o info odnośnie tego tłumika - a może jest jeszcze gdzieś na wale korbowym jakiś tłumik drgań ?

Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #1 - Sobota, 14.03.2009, 13:02:45 - NIEPRZECZYTANA »

Podejrzewam że chodzi ci o koło jedno lub też dwumasowe.
Polecam : http://www.motofakty.pl/artykul/dwumasowe_kolo_zamachowe.html

Ale żeby zweryfikować czy to to musiałbyś podjechac może do innego mechanika, żeby się upewnić odnośnie diagnozy. Ktoś kiedyś podawał sposób na przetestowanie tego... zdaje się rozpędzanie auta na 5 biegu od najniższych możliwych obrotów i zobaczenie czy trzęsie budą. Ale nie jestem pewien. Niech ktoś dla pewności zweryfikuje moje słowa.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #2 - Sobota, 14.03.2009, 14:14:28 - NIEPRZECZYTANA »

Tłumik drgań panowie to sa sprężyny w tarczy sprzęgłowej i jest to bardzo prawdopodobne że się wysypały, lub też jedna z nich jest walnięta i pojawiają się drgania.
Czy drgania są tylko w czasie jazdy, czy na postoju też? Jeśli są na postoju, to możesz zmienić mechanika, błędna diagnoza.
Na wale jest też koło pasowe z tłumikiem drgań, może tamto się wysypało. Przyznam że nie rozbierałem tej strony tego silnika i nie wiem czy faktycznie tam jest tłumik drgań na szajbie, czy nie, a etka mi nie działa ostatnio :eye:
1.4 60KM nie posiada nigdy dwumasu, zwykłe sprzęgło z tarczą i sprężyną talerzową.
Wymiana tłumika drgań, czyli wymiana tarczy sprzęgłowej to koszt 320zł za kompletne sprzęgło, plus około 300zł za wymianę sprzęgła, więc 600zł to nie cuda żeby auto zmianiać.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 14.03.2009, 14:17:25 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #3 - Sobota, 14.03.2009, 16:50:01 - NIEPRZECZYTANA »

Drgania są na niskich obrotach czyli głównie na posttoju w czasie jazdy to jak wysprzęglę (bieg jałowy) - jak dodam gazu to drgania znikają, znikają też czasami jak jest dobrze rozgrzany i wtedy na jałowym jest spokój przez kilka chwil, potem znowu, obroty nie falują albo falują w niewielkim zakresie 800 - 900 obr/min.
Czy koło pasowe to to gdzie idzie napęd na osprzęt czy coś dostępne we wnętrzu skrzyni korbowej.
Jeśli chodzi o sprzęgło to 22.04.2008 r było wymieniane (ASSIN- czy jakoś tak) - do tego należy dodać koszty wymiany rzeczy o których wspomnialem, robione to było w warsztacie i już wychodzi do tej pory ok 2-3 tys, a to kwota pewnie z oko 1/4, 1/5 wartości samochodu. najbardziej denerwuje, że nikt nie wie co to jest
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Tłumik drgań
Skocz do: