+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» poruszająca się gałka zmiany biegów.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: poruszająca się gałka zmiany biegów.  (Przeczytany 15662 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Niedziela, 08.02.2009, 10:39:06 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj zaobserwowałem w Arosie dość ciekawą rzecz. A mianowicie Gałka skrzyni biegów porusza się w czasie dodawania gazu. Dzieje się tak tylko na 4 biegu. na pozostałych jest ok. Jak wrzuce 4 bieg, puszczam sprzęgło i gałka jest nieruchoma. Dodaję gazu - gałpa porusza się do przodu, gdy gaz puszczam to gałka sięcofa do poprzedniej pozycji. Podejrzewam, że to nic groźnego ale piszę ten wątek bo jest to cośnowego :-) przynajmniej dla mnie. Wykluczam w tym udział sprzęgła, bo naciskając i puszczając sprzęgło nic się nie dzieje. Tylko przy wciskaniu gazu. Czy to może w stylu ten typ tak ma? Miał ktoś już tak?
Zapisane
nicram Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '00 1.6 ALM

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 08.02.2009, 10:53:07 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tak mam rowniez na IV biegu u siebie w Cordobie. Podejrzewam poduszki pod skrzynia/silnikiem do wymiany, ale moge sie mylic.
Zapisane

Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 08.02.2009, 11:14:25 - NIEPRZECZYTANA »

Też to przeszło mi przez głowę. Bardziej poduszki pod skrzynią. Zaobserwowałem jeszcze jedną rzecz. Przy 4 i 5 biegu czuje delikatne wibracje autka. Nie jest to spowodowane na pewno przez silnik bo na luzie go kręce i nic się nie dzieje. mniej więcej czuć je od prędkości około 90 km/h. przy trzecim biedu jek doszedłem do tej prędkości to nic się nie działo. Wrzucam 4 i są wibracje i takie jakby delikatne dudnienie. Puszczam gaz i wibracje ustają. Opony, felgi raczej wykluczam, bo by było czuć na kierownicy bicie. Poza tym wibracje byłoby czuć na każdym biegu i również np na luzie przy prędkości 100 km/h. A jak wrzucam luz to ustaje. I wydaje mi się, że na 5 powyżej 120 km/h ustaje to.

Czy możliwe, żeby takie objawy faktycznie powodowały poduszki pod silnikiem/skrzynią. I jeśli tak to które bardziej? Jak to sprawdzić? Przyznam, że nigdy nie małem w Ibizie takich problemów. I ewentualnie jaki koszt wymiany i czy można z tym jeździć. Czy się nie rozleci coś przez to, czy teżod razu lepiej wymieniać.

Zapisane
nicram Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '00 1.6 ALM

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 08.02.2009, 11:22:57 - NIEPRZECZYTANA »

Ja niedlugo podjade do magika, ktory mianuje sie tytlume najlepszego mechanika w sieci Seata w polsce. Widzialem co potrafi i wiem ze napewno zdiagnozuje problem. Tylko musze miec przyplyw gotowki zeby nie byc zaskoczonym ewentualnymi kosztami.

Co do tych drgan, rowniez mialem takie objawy po zabawie na sniegu/lodzie na lotnisku. Przy okolo 55-60 km/h na 3 biegu samochodem tak dziwnie trzeslo. Przy tej samej predkosci na biegu na przyklad 4 nic takiego sie nie dzialo. Problem ustal po okolo 100 km. Nie mam pojecia co to moglo byc, ale juz nie wsytepuje. Bede mial przyplyw gotowki to sie zorientuje w temacie.
Zapisane

ro-dan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: GÓRNY ŚLĄSK
Samochód: CORDOBA 6L COOL+ 1,4 16V BKY 2005

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 08.02.2009, 15:21:12 - NIEPRZECZYTANA »

...drgania dźwigni zmiany biegów przy dodawaniu gazu to na 99% uszkodzone poduszki pod silnikiem lub skrzynią...
Zapisane

CORDOBA 6L COOL+ 1,4 16V BKY 2005
 :arrow: cool+ :ok:
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 08.02.2009, 17:12:04 - NIEPRZECZYTANA »

W jakimś wątku już to kiedyś pisałem. Drgania dźwigni występują u moich rodziców w Cordobie 1.6 AEE '98 od nowości. I podobno jest to normalne w tym samochodzie.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 08.02.2009, 21:29:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tak mam rowniez na IV biegu u siebie w Cordobie. Podejrzewam poduszki pod skrzynia/silnikiem do wymiany, ale moge sie mylic.
Jeżeli to poduszki, to dlaczego objawy pojawiają się tylko na 4 biegu :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
nicram Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '00 1.6 ALM

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 08.02.2009, 21:46:13 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko ze ja tutaj mowilem o zjawisku drgania samochodu ;p Takie lekkie trzesienie cala buda samochodu przy pewnej predkosci. Ten problem po paru kilometrach znikl wiec nie wiem co to bylo. Pojawilo sie kiedy pobawilem sie na sniegu/lodzie.

Co do skrzyni to mam tak ze jak wrzuce np 4 bieg i dodam gazu w zakresie obrotow gdzie mam najwiekszy moment, to mam wrazenie ze bieg wyskoczy :P
Zapisane

taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 08.02.2009, 21:50:13 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko ze ja tutaj mowilem o zjawisku drgania samochodu ;p Takie lekkie trzesienie cala buda samochodu przy pewnej predkosci. Ten problem po paru kilometrach znikl wiec nie wiem co to bylo. Pojawilo sie kiedy pobawilem sie na sniegu/lodzie.

Co do skrzyni to mam tak ze jak wrzuce np 4 bieg i dodam gazu w zakresie obrotow gdzie mam najwiekszy moment, to mam wrazenie ze bieg wyskoczy :P
mam tak samo niestety
czemu tak sie dzieje nie wiem
wbijam 4 przy predkosci 55 i telepie całą budą
byłem wyrównoważyć felgi i po wyrównoważeniu dalej to samo
nie mam pomysłów co to może być
moze opona ma jakąś wade i tak sie dzieje
jak tylko zmieni sie pogoda zobacze czy na alu dzieje sie tak.
Co do ruszajacej sie dźwigni to u mnie to chyba normalka tak jak napisał kolega Rene
Zapisane

:google:
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 08.02.2009, 22:17:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: taz
Co do ruszajacej sie dźwigni to u mnie to chyba normalka tak jak napisał kolega Rene
na każdym biegu czy tylko na konkretnych?

Cytat: zielona zelka
Co do skrzyni to mam tak ze jak wrzuce np 4 bieg i dodam gazu w zakresie obrotow gdzie mam najwiekszy moment, to mam wrazenie ze bieg wyskoczy

dokładnie to samo i tylko na 4
Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 08.02.2009, 22:17:56 - NIEPRZECZYTANA »

zielona zelka, taz, buda od auta wam się sypie... he, he...  ;D
a poważnie mówiąc u mnie na czwartym biegu też koleboce drążkiem przy dawaniu gazu, pewnie to te poduszki... jak pojade na wiosnę do mechaniora to z nim zagadam i mi to sprawdzi.
Zapisane
Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 08.02.2009, 22:22:27 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko ciekawi mnie jeszcze właśnie objaw drgań. u mnie jest to przy 100-120km/h. i zarówno na 4 biegu, choć da się też dalikanie wyczuć na 5.

JEdnak dziśwybrałem się na przejażdżkę , krążyłem z 15 minut i nic. nie odczułem drgań. Losowa sprawa czy jak? jutro muszę pojeździć dłużej innymi drogami i zobaczę. Może za bardzo przyzwyczaiłem się do Ibizy i w arosie się doszukuje. Arosa jeździ narazie na 13" i jakieś śmieszne opony, moze to przez nie się tak zachowuje. Ale jednak jakby to były opony to by kierownica drgała a nie byda, no i te drgania czuć teżna pedale od gazu. Takie trząchanko.
Zapisane
nicram Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '00 1.6 ALM

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 08.02.2009, 23:39:45 - NIEPRZECZYTANA »

No ja mialem te drganie przez mniej niz 100km i po ostrym lataniu na recznym. Nie wiem co to bylo, ale juz nie ma. Co do poduszek to i tak i tak musze wymienic bo przy odpalaniu strasznie silnikiem telepie...
Zapisane

taz Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko
Samochód: Psytt 3BG '02, 1.9TDI/Mitsubishi Pajero III '02, 3.2 DID

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 09.02.2009, 00:03:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
zielona zelka, taz, buda od auta wam się sypie... he, he...  
szczerze w to watpie :P

Cytuj
Cytat: taz
Co do ruszajacej sie dźwigni to u mnie to chyba normalka tak jak napisał kolega Rene
na każdym biegu czy tylko na konkretnych?
nie mam zwyczaju patrzec na drazek
zaobserwowałem to na 100% na 3,4,5
Myśle ze to jest normalne zjawisko.
Kolega ma Clio II 1.9DTI i też mu sie rusza drążek.

Cytat: Valgaar
Tylko ciekawi mnie jeszcze właśnie objaw drgań. u mnie jest to przy 100-120km/h. i zarówno na 4 biegu, choć da się też dalikanie wyczuć na 5.
U mnie nie zalezne jest to od biegów tylko co dziwne od predkosci
na 3 przy predkosci 55 nie wystepuja drgania
na 4 przy predkosci dokladnie 55 występują.
Na dniach założe letnie i wtedy dowiem sie czy to pochodzi od kół czy coś innego
Zapisane

:google:
Zupa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tarnowskie Góry
Samochód: Cordoba SE '98 1.6 LPG

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 09.02.2009, 13:39:11 - NIEPRZECZYTANA »

Temat już gdzieś był wałkowany. W mojej cordi tez sie tak dzieje i własnie najbardziej na czwórce. Taki urok tego samochodu. Ktoś nawet pisał że od nowości tak miał w cordobie.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» poruszająca się gałka zmiany biegów.
Skocz do: