+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik nie zapala, przekaznik 109
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik nie zapala, przekaznik 109  (Przeczytany 99349 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #30 - Wtorek, 24.04.2012, 17:25:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: jeryho
Problemem okazał nie Przekaźnik 109, a ten smieszny imobalajzer.
Objawy ewidentnie nie wskazują na immo. Jak było wielokrotnie pisane auto odpali i gaśnie przy padniętym immo. No i nie odcina zasilania ECU - a o tym świadczy brak świecenia kontrolki. Ktoś diagnozował auto? Bywają przypadki, że za wymianę bezpiecznika od stopu kasują jak za immobilajzer.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 24.04.2012, 17:27:16 wysłane przez KKKKris » Zapisane

gelo01 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: SEAT Leon 1.9TDI 90KM

« Odpowiedz #31 - Sobota, 05.10.2013, 13:28:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, chciałbym nieco odświeżyć temat w związku z moim pytaniem. Od razu uprzedzam, że przekopałem mase podobnych tematów, aczkolwiek może miał ktoś do czynienia z takim przypadkiem :)

Posiadam od roku Seata Leona I z 2000r 90KM 1.9TDI i od samego początku po odstaniu nocy w nawet w miare ciepłe noce pierwszy rozruch był dosyć toporny, po 3-4 szarpnięcia do odpalenia, gdzie potem przez cały dzień palenie jest na dotyk. Gdy przyszła zima i temperatury ok -10 i niższe to już całkiem pod nagrzaniu świec nie szarpnął. Dodatkowo okazało się, że przy następnej próbie odpalenia kontrolka świec przestała świecić. Mechanik na VAGu nie wykrył żadnego błędu, jedynie z doświadczenia postawił na wymianę czujnika temperatury, co przyniosło efekt i przez kilka następnych miesięcy nie było żadnego problemu (jeżeli chodzi o kontrolkę). Kolejny raz był też ciekawy, bo samochód zgasł w trakcie jazdy (na szczęście powolnej), a potem znowu kontrolki od świec nie reagowały - dopiero po ok 30 minutach udało się znowu załapać z nimi kontakt i samochód znów przez miesiąc jeździł bez zarzutu. Dodam jeszcze, że w zimie wymieniłem akumulator na nowy, co nie przyniosło rezultatu i na zimnym silniku odpalanie ciągle jest takie jak było.  ( kumpel ma 17 letniego pick upa seata SDI i stojąc cały tydzien na parkingu w nocy przy temp +4 i jednorazowym zagrzaniu świec odpalił dosłownie na dotyk ).
Czytałem, że może pomoc wymiana przekaźnika 109, co zrobie w poniedziałek bo długo idzie w sklepie, ale chciałbym się dowiedzieć czy to powolne kręcenie może być związane z wtryskiem/pompą/rozrusznikiem/świecami?? Czy miał ktoś może podobne doświadczenia??
Najgorsze jest to, że nie chce brać się za naprawy w ciemno, bo tak na dobrą sprawę bez żadnego błędu na VAGu to ciężko jest cokolwiek stwierdzić, a po co pchać się w niepotrzebne koszty...

Kilka informacji:
- kontrolka nie mruga w trakcie jazdy ( więc to nie jest problem ze światłem stopu itd),
- szarpanie rozrusznikiem do odpalenia zależy od tego jaka jest temp - im niższa tym ciężej to wygląda, jakby nie miał mocy rozruchowej, a aku jest od diesla,
- niedawno wymieniany olej i kompletny rozrząd,
-jakiś tydzień temu wymieniany był pływak, więc może tam coś mechanik zruszył??,
- próbowałem odpalać na "PLAKA" przy nie świecącej kontrolce świec, ale nadal nie odpalił.

Dzięki za cierpliwość i proszę o jakąś sugestię :)
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #32 - Sobota, 05.10.2013, 13:44:22 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli słychać, że wolno kręci (nie że nie odpala) to pewnie bendix w rozruszniku. Albo zasyfiony +. Odkręć kabel od rozrusznika, przeczyść
Zapisane

gelo01 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: SEAT Leon 1.9TDI 90KM

« Odpowiedz #33 - Sobota, 05.10.2013, 13:59:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: irocket
Jeżeli słychać, że wolno kręci (nie że nie odpala) to pewnie bendix w rozruszniku. Albo zasyfiony +. Odkręć kabel od rozrusznika, przeczyść

Rozumiem, ale czy w przypadku bendixa po odpaleniu nie powinno być żadnych dzwinych odgłosów z silnika przez chwile po odpaleniu?? Bo akurat tego nie było jak już odpalał  :-\  nie podważam Twojej diagonozy oczywiście, tylko staram sie coś wiecej dowiedzieć, bo nie jestem aż tak mocno zaznajomiony ze szczegółową mechaniką samochodową  ;)
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #34 - Sobota, 05.10.2013, 15:25:40 - NIEPRZECZYTANA »

A jak tam sprawa paliwa? Dochodzi bez problemu ze zbiornika? Może się cofa?
Zapisane
gelo01 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: SEAT Leon 1.9TDI 90KM

« Odpowiedz #35 - Sobota, 05.10.2013, 15:27:59 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem tak... W wężyku jest, bez żadnych pęcherzyków powietrza, chyba, że pytasz o coś innego, co sprawdza się w inny sposób
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #36 - Sobota, 05.10.2013, 18:12:51 - NIEPRZECZYTANA »

skoro wolno kreci to masz problem z samym rozrusznikiem lub spadki na kablach od akumulatora
oraz co jeszcze moze byc to zaworek zrwotny nie trzyma i cofa sie paliwo
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
gelo01 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: SEAT Leon 1.9TDI 90KM

« Odpowiedz #37 - Sobota, 05.10.2013, 22:49:10 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuję za podpowiedź :) z tego co widze to nie będą to wielkie koszta (chyba że będzie do wymiany cały rozrusznik), a krok po kroku może dojde do tego co jest najważniejszą przyczyną tego topornego kręcenia   :o  najbardziej obawiałem się o koniecznośc regeneracji wtryskiwaczy, ale na początek postaram się uporać się z WAsyzmi propozycjami, mimo że na VAGu nie wyskakuje żaden błąd...
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #38 - Sobota, 05.10.2013, 23:16:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gelo01
na początek postaram się uporać się z WAsyzmi propozycjami, mimo że na VAGu nie wyskakuje żaden błąd...
Niektórych usterek nie wyczytasz z błędów na VAG-u, tylko z odczytu odpowiednich parametrów. Inne w ogóle na kompie nie wyjdą. Zacznij od najbardziej podejrzanych i najtańszych rozwiązań.
Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #39 - Niedziela, 06.10.2013, 16:32:15 - NIEPRZECZYTANA »

stawiam na rozrusznik
Zapisane

stan
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #40 - Niedziela, 06.10.2013, 19:22:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Stan
stawiam na rozrusznik
Przy rozruszniku byłby problem z odpalaniem cały czas. Jeszcze bym sprawdził dawkę rozruchową.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 07.10.2013, 08:13:42 - NIEPRZECZYTANA »

-kąt wtrysku był ustawiony po wymianie rozrządu (kup kabel vag - 30pln i sprawdź jaki masz)
-109 na pewno do wymiany się będzie kwalifikować
-do sprawdzenia/przeczyszczenia wszystkie kable od rozruszniki i akumulatora, a szczególnie masy (jaki amperaż aku?)
-do sprawdzenia ładowanie w aucie
-ewentualne odpowietrzenie wtryskiwaczy jeśli paliwo by się cofało..
Zapisane
gelo01 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: SEAT Leon 1.9TDI 90KM

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 07.10.2013, 21:27:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
-do sprawdzenia ładowanie w aucie

Właśnie jeżeli chodzi o ładowanie, to wyjąłem akumulator, który ma ledwo pół roku firmy Exide. Po zakupie nie sprawdzałem stanu jego naładowania, ale jak go podłączyłem wczoraj to był rozładowany do minimum. Wydaje mi się, że to może być wina kręcenia na plaku, co mogło całkiem go rozładować. Mój błąd, że nie sprawdziłem na samym początku jak wyglądała sytuacja, bo teraz bym wiedział czy to wina ładowania i zawsze był nie doładowany czy poprostu rozładował się od kręcenia. W każdym razie na ten tydzień przewidziana wymiana 109 i zakup kabli od aku oraz ewentualnie kabli do świec i samych świec. Musze też sprawdzić czy przy naładowanym na maxa aku przy pierwszym odpaleniu też będzie ledwo kręcił aż do załapania, czy odpali na dotyk. Jeżeli odpali ładnie to chyba wtedy za sam rozrusznik nie ma się co brać prawda??

Być może komuś się przyda więc pisze... Przekaźnik 109 wymieniony, odrazu po wymianie wyraźnie "cyka" przy kierwonicy, a tego przy zepsutym nie było. Odnośnie ciężkiego kręcenia, wymienione świece na BERU, nie wiem jeszcze jak będzie reagował przy minusowych temperaturach, aczkolwiek już teraz słychać wyraźną poprawę. Pierwsze zapalenie przy dwukrotnym podgrzaniu świec nawet raz nie zakręci ( można powiedzieć że pół raza kręci, co jest praktycznie niezauważalne  : :)  ). Nie wiem tylko czy nie uszkodziłem kostki stacyjki wielokrotnym przekręcaniem kluczyka jak chciałem zobaczyć czy świece załapią, bo czasem po przekręceniu na zapłon, kontrolki pojawiają się z lekkim opóźnieniem...  Oprócz tego po wymianie świec samochód zdaje się chodzić płynniej i ciszej, ale być może to złudzenie :) Musze jeszcze poczekać na zimne noce i niskie temperatury, tak czy inaczej dzięki wsyzstkim za podpowiedzi :)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 18.10.2013, 16:28:15 wysłane przez gelo01 » Zapisane
Dominikseat Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM

« Odpowiedz #43 - Poniedziałek, 10.10.2016, 14:45:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam oto taki problem.

Gdy włącze zapłon to brzęczy przekaźnik od świec, auto ani nie drgnie, ekran przejechanych km gaśnie, nie działa centralny zamek. Sprawdzałem nowy przekaźnik, ale wciąż to samo.  Akumulator jest naładowany, zegar w samochodzie działa, dopiero gdy próbuję odpalić to się kasuję, tak jakby brakowało prądu w tym momencie.

Z góry dziękuję.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #44 - Poniedziałek, 10.10.2016, 17:53:14 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz klemy i mase silnika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik nie zapala, przekaznik 109
Skocz do: