Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
20
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty. (Przeczytany 251764 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
stach909
Landryn :D
Klubowicz
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Była: Ibiza 1999 1.9 TDi GT AFN 110 KM :( Teraz: Nubira 2.0 CDX
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #180 -
Piątek, 18.05.2012, 18:49:36 -
NIEPRZECZYTANA
»
216 juz na aucie
Ic tez. Zostalo jeszcze tylko rurki podlaczyc ale to juz jutro.
Dzieki za pomoc kacperix!
o ile bedziesz na zlocie
Zapisane
Ibiza 1999 1.9 TD
i
GT AFN 110 KM
przemo100686
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Leon FR, 2008, 2.0 TDI 170 CV DPF
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #181 -
Poniedziałek, 21.05.2012, 17:38:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
koledzy takie pytanko:
zna ktoś któregoś z tunerów z Poznania? (z podanych poniżej)
TUNE FORCE
WSTR GARAGE WOJCIECH SARNOWSKI
???
W tym drugim zaproponowali dość dobrą cenę chip+usuwanie dpf i nie wiem czy warto :/
może ewentualnie poleci ktoś osobę/warsztat, który za w miarę dobre pieniądze, ale przede wszystkim porządnie ogarnie chip+usuwanie dpf systemowo i mechanicznie w leonie 2008 2.0 tdi 170 km??
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #182 -
Poniedziałek, 21.05.2012, 19:41:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
www.dyno.pl
Zapisane
przemo100686
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Leon FR, 2008, 2.0 TDI 170 CV DPF
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #183 -
Poniedziałek, 21.05.2012, 21:26:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
a odnośnie wstr nie słyszałeś jakiś opinii? próbowałem coś z necie wyszukać, ale nic nie ma :/
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #184 -
Poniedziałek, 21.05.2012, 22:22:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja osobiście korzystałem z usług Mariusza Strzelczyka (Goodhope), nie przeczytałem nigdy negatywnej opinii na jego temat.
Zadzwoń zapytaj, porozmawiaj, popatrz na fury jakie go odwiedzają, myślę że będziesz 100% zadowolony z usługi i profesjonalizmu. Może się okazać że GH odradzi Ci usuwanie DPFa
z WLKP to wydaje się najrozsądniejszy wybór za na prawdę nie wygórowaną kasę jak na tą "branże".
o pozostałych dwóch firmach nigdy nie słyszałem, w Poznaniu masz jeszcze m.in. GEKO ale o nich opinie można poczytać różne opinie jedni chwalą drudzy odradzają.
Zapisane
ibizaASV
Użytkownik
Offline
Skąd: Krosno
Samochód: Ibiza 2000r. ASV 110KM
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #185 -
Środa, 03.10.2012, 16:41:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Poszukuje tunera który wgrał by mi nowe mapy ponieważ jest problem z odpaleniem na ciepłym motorku:D Poszukuje kogoś w okolicy Krosna znacie kogoś, i po jakiej cenie to robi?? pozdrawiam
Zapisane
raflo997
Gość
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #186 -
Środa, 09.01.2013, 20:16:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam Panowie,wiem że to pewnie już było,ale odświeżmy temat mam Altee 2.0 TDI 140 kucy,a są też te same silniki,ale 170 konne wersja FR,czym się różni??Czy to tylko kwestia softu?? Czy coś więcej?Tzn turbina,wtryski? Co te silniki mają innego od wersji 140 konnej,ktokolwiek wie,niech pisze,bo szukałem tej FR-ki ale nie znalazłem w dobrej cenie.Co muszę przerobić aby dodać trochę mocy mojemu autobusowi?....
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Aha czy zna ktoś dobrego tunera w małopolsce??
Zapisane
kotu
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #187 -
Środa, 09.01.2013, 20:32:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
Aha czy zna ktoś dobrego tunera w małopolsce??
TTC w Krakowie na Biskupińskiej
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #188 -
Środa, 09.01.2013, 20:41:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
raflo997
, mnie się widzi, że samym softem zrobisz te 170 KM. A tunerów jest już kilku, ale tak jak kotu napisał
Cytat: raflo997
TTC w Krakowie na Biskupińskiej
albo np. Aligator w Katowicach.
Zapisane
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #189 -
Piątek, 11.01.2013, 11:46:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
w 170ps jest inne turbo
Zapisane
przemek4net
Świeżak
Offline
Samochód: exeo, 2010, 2.0TDI CR 143ps
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #190 -
Piątek, 01.02.2013, 23:19:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
Wykres przedstawia
Run1:
Run2 exeo 2.0tdi CR 143ps CAGA z dolozonym drugim intercoolerem + turbo od CAHA, jest filtr czastek stalych i niemodyfikowany sterownik
Run2:
Run1 to co powyzej + czip
Exeo to dla niewtajemniczonych to A4B7 z silnikami wspolczesnymi (w przypadku diesli zamiast 2.0tdi PD -> 2.0tdi CR)
Intercooler
"Exeowy" 2.0tdi CR to silnik z A4B8 - zostal on "ozeniony" z intercoolerem/intercoolerami z A4B7 (czyli zamiast jednego FMIC sa/jest jeden lub 2 boczne SMIC)
W poczatkach produkcji exeo do 08.2009 byly 2 intercoolery (takze dla wersji 143ps!) znane z 2.0TDI PD 170ps, Po tej dacie (tak mialem w moim przypadku) w silnikach 143ps zastapiono IC po stronie pasazera "elegancka rurka plastikowa"
Zarowno w A4B7TDI 170PS jak i w exeo TDI 170ps po stronie pasazera montowano seryjnie intercooler z A4B7 TFSI i taki zostal zamontowany (poza intercoolerem potrzebny jest taki metalowy "wieszak" i plastikowa "kierownica powietrza kierujaca powietrze na ten drugi IC
(w A4B7 2.0TDI PD szly dwa rodzaje ICkow od strony pasazera a w EXEO jeden rodzaj ale akurat ja montowalem ten niby inny/tez plug&play w exeo)
Po zamontowaniu IC pozostal problem z zaslepka przy halogenie
(ja wydlubalem otworki w kratce/mozna ja chyba za okolo 150pln zamowic w aso "z dziurkami")
Turbo
Turbina wkladana w silniki montowane wzdluznie wyglada tak
Turbiny CAGA/143ps i CAHA/170ps montazowo sa plug&play
Uwaga!
VW stosowal na poczatku produkcji CRow inne wyprowadzenia na rure intercoolera (a w zasadzie na "adapter-tlumik")
(plastikowy adapter jest dla wyjscia "z grzybkiem" a metalowy dla plaskiego - nowsze to plastik)
Auto po zalozeniu T od CAHA (przy okazji to T teoretycznie jest do A4B8 wg etki a nie do EXEO) i drugiego intercoolera chodzilo "na oko" bez roznicy
Czym wiec roznia sie T? Strona zimna jest nieznacznie "rozwiercona" w CAHA
(musze w stronie zimnej trzeba bylo delikatnie przekrecic/jest regulacja/- moze tym wstepnym ustawieniem oryginalne T od Exeo roznia sie od T seryjnie wkladanych do A4B8? chodzi po przekreceniu A4kowa T plug&play)
inne roznice CAGA/143 vs CAHA/170
wg ETKI pompa CR, wtryski CR jak i caly silnik sa identyczne za wyjatkiem pompy wody... ale w zamienniku i tak juz producenci nie robia rozroznienia wiec ta operacja silnik CAGA zostal uCAHAcony
No tak to wyglada w praktyce
Koszt:
Turbina CAHA to wydatek od 1200pln za uzywke "na morde" po 2 z hakiem brutto za nowa z allegro
Intercooler: 200-450pln za uzywke
Wieszak metalowy na IC: ok. 70pln
Kierownica powietrza: zamawialem w ASO za 160pln
Czip: od 800 do 2 kola w zaleznosci od marki tunera, regionu polski itp
Robota montazu T i ICka: 400-600pln bez rachunku
Pozdrawiam,
Przemek
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 04.02.2013, 07:58:28 wysłane przez przemek4net
»
Zapisane
kotu
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #191 -
Sobota, 02.02.2013, 10:04:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
I wystarcza dopływ powietrza do IC przez taką dziurkę przy halogenie?
Nie lepiej czasem wstawić FMIC na środku, gdzie wiatru Ci nie zabraknie?
Zapisane
przemek4net
Świeżak
Offline
Samochód: exeo, 2010, 2.0TDI CR 143ps
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #192 -
Sobota, 02.02.2013, 19:28:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytuj
I wystarcza dopływ powietrza do IC przez taką dziurkę przy halogenie?
Nie lepiej czasem wstawić FMIC na środku, gdzie wiatru Ci nie zabraknie?
to nie jest projekt "potwor roku" ale zrobienie z CAGA/143ps SERYJNEGO CAHA 170ps oraz go zaczipowanie...
Wstawienie pasujacego plug&play intercoolera ze szrotu, ktory jest przewidziany przez producenta jest tansze i mniej ryzykowne niz montowanie jakies FMICa, a pozniej podcinanie zderzaka czy belki "by wszedl" oraz sztukowanie rurek (koszt takze duzo wiekszy) - montaz tego 2giego ICka to chyba w 1h sie zamknelo.. a palowanie sie ze sciaganie zderzaka, dosztukowywanie rurek itp ... pewnie z dzien zabawy+ graty za 1.5tysiaka
Producent VWgrupa ten DOKLADNIE intercooler stosowal takze w silnikach 2.0TFSI. Kierownica powietrza (ten plastik - wneka, ktora widac na zdjeciu) zbiera powietrze z wiekszek przestrzeni i kieruje na IC. Halogen napewno wplywa niekorzystnie na wydajnosc chlodzenia (dlatego np w passatach b5 i a4 2.5v6tdi nie bylo opcji dokupienia halogenow by tych ICkow nie zaslanialy) ale jak mam po jednej stronie "3 konie wiecej i palowanie sie z wymyslaniem gdzie i jakie halogeny bym zamontowal" a po drugiej stronie "swiety spokoj" wybieram to drugie...
Auto ma i tak moment po byku taki, ze w zasadzie sprzeglo staje sie kolejnym waskim gardlem a nie intercooler
A4B8 ma centralny intercooler - moce wychodza podobne wiec jest tez ryzyko, ze cale g... byloby lepiej
Ogolnie najwiekszy sens widze wstawiec 2gi IC tak jak ja, olanie zmiany T, czip i cieszenie sie 185-190koniami (bo pewnie tyle idzie dociagnac na seryjniej T od CAGA)
Pozdrawiam,
Przemek
Zapisane
kotu
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #193 -
Sobota, 02.02.2013, 20:12:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja wiem że na ori częściach jest i taniej i szybciej, ale czy daje to widoczny bonus? skoro "fabryka" się z tego wycofała. Ważne że druciarstwa nie robisz
Zapisane
przemek4net
Świeżak
Offline
Samochód: exeo, 2010, 2.0TDI CR 143ps
Odp: Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
«
Odpowiedz #194 -
Sobota, 02.02.2013, 21:22:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kotu Sobota, 02.02.2013, 20:12:42
Ja wiem że na ori częściach jest i taniej i szybciej, ale czy daje to widoczny bonus? skoro "fabryka" się z tego wycofała. Ważne że druciarstwa nie robisz
jest taniej, szybciej, przewidywalny rezultat i mniej awaryjnie niz chinolowane ICki montowane na chinolowatych wezach wciskane w podcinane zderzaki.
fabryka sie z tego nigdy nie wycofala w modelu 170konnym... takie intercoolery sa oryginalnie montowane w exeo 170ps jak i byly dokldanie te intercoolery montowane w a4b7 2,0tdi PD 170ps. Wycofano sie z tego w modelu 143ps z czystej oszczednosci (zreszta z tego samego powodu a4b7 140ps tez mialo tylko 1 IC a wersja 170ps miala 2).
Pozdrawiam,
Przemek
Zapisane
Strony:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
20
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Tuning diesli - gdzie, jak i koszty.
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...