+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czujnik podgrzewania swiec zarowych - temperatury
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czujnik podgrzewania swiec zarowych - temperatury  (Przeczytany 19802 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Medyk Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Cordoba '98 1,9TDi 90KM

« Środa, 08.10.2008, 13:16:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Mam do was prosbe. Nie dziala u mnie podgrzewanie swiec zarowych. Lapka z podgrzewania od razu gasnie po przekreceniu kluczyka na zimnym/cieplym silniku. Po odlaczeniu kostki z czujnika temp swiece sa podgrzewane. Mechanik mi podpowiedzial, ze czujnik podgrzewania swiec zarowych jest zespolony z czyjnikiem temp. Zamierzam, wiec wymienic ten czyjnik. Dobrze mysle ?? Mam wiec prosbe. Poszukuje nr seryjnego tego czujnika temp/podgrzewania swiec bo autko troche kombinowane i nie wiem czy ten poprzedni czujnik nie byl z czegos innego. Czujnik ten posiada u mnie zolta obwodke.

Seat Cordoba 1,9 TDi 90KM , 98'

pozdrawiam
Medyk
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Środa, 08.10.2008, 19:22:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Medyk
Zamierzam, wiec wymienic ten czyjnik. Dobrze mysle ??
Xle. Sprawdź VAGiem czujnik temp. No i żeby śwece grzały musi być poniżej +5stC. Również kontrolka nie jest odzwierciedleniem czasu grzania świec.
Zapisane

Medyk Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Cordoba '98 1,9TDi 90KM

« Odpowiedz #2 - Środa, 08.10.2008, 23:23:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

to teraz juz niczego nie rozumie :) W instrukcji pisze, ze kontrolka ma sie swiecic przy zimnym silniku. Na inny forach wyczytalem, ze faktycznie swiece maja sie podgrzewac przy temp silnika poznizej 5 C. Cordobe jednak ciezko mi sie odpala gdy jest zimna. Mecze ja przez 5 s na rozruszniku. Potem zlapie na kilka cylindrow i po czasie lapie na wszystkie. Miedzy czasie trzepie autem na boki i zostawia wielka chmure siwego dymu. Problemy sie zaczyna przy spadku pozniej 15 C na zew. Jesli kilka razy bede przekrecal kluczykiem w stacyjce tak aby potrzymac swiecenie sie podgrzewania swiec zarowych to odpalanie jest latwiejsze. Brat ma mondeo - 1,8 TD i na zimnym silniku zawsze mu podgrzewa swiece. Co mam zrobic ?? Czy zawsze te TDI tak opornie odpalaja ?? co mysliscie ??

pozrawiam

Medyk
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Środa, 08.10.2008, 23:54:08 - NIEPRZECZYTANA »

Teoretycznie TDi odpala lepiej niż benzyna. Sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia Vagiem i czy nie cofa się paliwo-powietrze w wężyku paliwowym.
Zapisane

Medyk Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Cordoba '98 1,9TDi 90KM

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 13.10.2008, 14:35:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Dzieki wielkie za odpowiedz. Wyczytalem na innym  forum, ze sprawdza sie czy nastepuje cofanie paliwa poprzez zainstalowanie przezroczystego wezyka paliwa. Jednak mam pytanie. Co rozumie sie przez cofanie paliwa ?? podczas krecenie rozrusznika sie cofa, czy zostawiajac samochod wylaczony po pewnym czasie paliwo cofa sie do filtra. O co chodzi z tym cofaniem ??
Z tym wyprzedzeniem to tez namowie znjaomego do podpiecia vaga.

pozdrawiam
Medyk
Zapisane
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 13.10.2008, 16:03:50 - NIEPRZECZYTANA »

zdecydowanie
Cytat: Medyk
zostawiajac samochod wylaczony po pewnym czasie paliwo cofa sie
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 14.10.2008, 21:45:09 - NIEPRZECZYTANA »

Dodam, że cofa się nie do filtra, a do zbiornika. Widać wtedy pęcherzyki powietrza wężyku idącym od filtra do pompy
Zapisane

Medyk Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Cordoba '98 1,9TDi 90KM

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 11.11.2008, 14:12:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

odswiezam ten temat bo go jeszcze go nie zakonczylem :) Zastosowalem zawor wsteczny na wezyku paliwa. Poczatkowo wydawalo mi sie, ze jest znaczna poprawa, ale po dluzszym czasie to bylo tylko zludzenie. Szkoda mi dalej rozrusznika, wiec zdecydowalem sie zastosowac wlacznik/wylacznik podgrzewania swiec zarowych w kabinie i . W zwiazku z tym mam prosbe. Zauwazylem, ze po odpieciu kostki z czujnika temperatury swiece sa podgrzewane do momentu odpalenie samochodu. Jednak nie mam pojecia jakie kable sa odpowiedzialne za te funkcje. Nie potrafie ich wypiac z kostki aby pojsc na piechote. Prosze o doradzenie mi jakie to sa kable:)

Z gory, wielkie dzieki :)

pozdrawiam
Medyk
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 11.11.2008, 20:18:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Medyk
Zauwazylem, ze po odpieciu kostki z czujnika temperatury swiece sa podgrzewane do momentu odpalenie samochodu.
Myślę, że nie przez obserwację kontrolki.
Cytat: Medyk
Jednak nie mam pojecia jakie kable sa odpowiedzialne za te funkcje. Nie potrafie ich wypiac z kostki aby pojsc na piechote. Prosze o doradzenie mi jakie to sa kable:)
Chodzi ci o kable od czujnika temperatury? Dwa idą do ECU, a dwa do deski. Te do ECU informują, że jest "zimno" i należy załączyć świece. Podobno niektórzy wstawiają szeregowo z czujnikiem temperatury rezystor zwierany po odpaleniu, ale fachowcy od tuningu TDi twierdzą., że nie służy to dobrze silnikowi. Może warto wybrać się do jakiegoś speca od TDi niech powie czy nie pora na poprawę map rozruchowych?
Dopisz w profilu co za silniczek posadasz.
Zapisane

Medyk Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Cordoba '98 1,9TDi 90KM

« Odpowiedz #9 - Sobota, 22.11.2008, 21:47:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris Myślę, że nie przez obserwację kontrolki.[/quote

tez:), ale roznica jest widoczna przy odpalaniu.

[quote author=KKKKrisChodzi ci o kable od czujnika temperatury? Dwa idą do ECU, a dwa do deski. Te do ECU informują, że jest "zimno" i należy załączyć świece. Podobno niektórzy wstawiają szeregowo z czujnikiem temperatury rezystor zwierany po odpaleniu, ale fachowcy od tuningu TDi twierdzą., że nie służy to dobrze silnikowi. Może warto wybrać się do jakiegoś speca od TDi niech powie czy nie pora na poprawę map rozruchowych?

tak tylko ktory kabelek to ten do Ecu i ktory z tych dwoch nalezy rozdzielic. Kiedys otrzymalem schemat do  kostki przeplywomierza z kolorami kabelkow i inf ktory za co odpowiada. Bylbym wdzieczny za mape te kostki :) zamierzam tez ustawic zaplon. Umowilem sie juz na przyszly tydzien.
Pozdrawiam i dzieki za zaintewresowanie :)
Szczegolnie KKKKrisowi:)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 23.11.2008, 12:26:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Medyk
Bylbym wdzieczny za mape te kostki
Do tego jest potrzebne oznaczenie literowe silnika. Jeśli masz silnik montowany w autkach od 2000r to jest szansa, że mam jakieś schematy.
Albo metoda z omnomierzem i rezystorami. Zmierz rezystancję czujników na ciepłym silniku, i w odpowiednie piny w kostce włóż dwa rezystory o wartości zbliżonej do odczytanej z omomierza i zobacz co pokazuje wskaźnik na desce. Następnie wyjmij jeden z nich i zobacz co pokazuje wskaźnik na desce. Jeśli wskazanie nie uległo zmianie po wyjęciu jednego z rezystorów to wyjąłeś z pinów które idą do ECU.
Zapisane

diesel1473
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Białystok

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 23.11.2008, 19:26:53 - NIEPRZECZYTANA »

Takie objawy mogą dawać również wypalone już świece żarowe. Zacznij zawsze od sprawdzenia najbardziej prostych rzeczy.
Zapisane
noizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Stolicen Machen
Samochód: IBI 6L 1.9 TDI 101KM/74Kw 02/03r ATD

« Odpowiedz #12 - Piątek, 05.12.2008, 13:03:50 - NIEPRZECZYTANA »

Dla uzupełnienia dodam tylko:

U mnie ten "świński ogonek" który oznacza podgrzewanie świec, również gaśnie zaraz po przekręceniu kluczyka.
To że świece są podgrzewane wiem po tym że mruga mi termometr, i tak jak ktoś powiedział tylko jak jest poniżej 5-4,5 stopni.
Silnik odpala bez zgrzytów i smolenia.

Dla sprostowania tylko dodam ze "świński ogonek" mi mruga jak stoję w korku na przykład. Nie od razu, po jakimś czasie sobie mruga. Jak przewietrzę samochód czyli po prostu wdepnę pedał gazu, to gaśnie (też nie zawsze).
I nikt nie wie o co chodzi :) VAG nic nie wskazuje, ale jest podłączany już po fakcie.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Piątek, 05.12.2008, 13:17:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: noizo
Dla sprostowania tylko dodam ze "świński ogonek" mi mruga jak stoję w korku na przykład. Nie od razu, po jakimś czasie sobie mruga. Jak przewietrzę samochód czyli po prostu wdepnę pedał gazu, to gaśnie (też nie zawsze).
I nikt nie wie o co chodzi  VAG nic nie wskazuje, ale jest podłączany już po fakcie.
Poszukaj na forum informacji o padniętym czujniku świateł stop... może to to :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
noizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Stolicen Machen
Samochód: IBI 6L 1.9 TDI 101KM/74Kw 02/03r ATD

« Odpowiedz #14 - Piątek, 05.12.2008, 13:36:51 - NIEPRZECZYTANA »

Edit:
KYS dzięki, poczytałem i rzeczywiście przypomniałem sobie że VAG wywalił mi błąd czujnika świateł stopu.
Więc podejrzewam że problem rozwiązany.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Piątek, 05.12.2008, 13:43:07 wysłane przez noizo » Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czujnik podgrzewania swiec zarowych - temperatury
Skocz do: