+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Drgania silnika na niskich obrotach
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drgania silnika na niskich obrotach  (Przeczytany 83931 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
sokrates34 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: slask
Samochód: Cordoba Vario '99/'00

« Niedziela, 10.08.2008, 14:19:02 - NIEPRZECZYTANA »

Pojawił mi się problem z cordoba vario 1.4 8 v na niskich obrotach strasznie trzepie (DRGANIA) Myślałem ze to wina poduszki pod silnikiem jedna miała luz po wymianie dalej to samo Może miał ktoś podobny problem wielkie dzięki za każde info   na wyższych obrotach problem znika
CORDOBA 1999 przejściówka z klimą 14.8v 
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 10.08.2008, 18:40:40 - NIEPRZECZYTANA »

przy jakich obrotach drga?
poczytaj tematy o poduszkach
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
sokrates34 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: slask
Samochód: Cordoba Vario '99/'00

« Odpowiedz #2 - Środa, 13.08.2008, 05:24:16 - NIEPRZECZYTANA »

 została wymieniona jedna poduszka -był na niej luz mech. chciał odkręcić i podłożyć podkładkę -urwał śrubę problem się nasilił ,podobno trzeba wymienić wszystkie jakie macie o tym zdanie ?
Zapisane
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #3 - Środa, 13.08.2008, 06:50:15 - NIEPRZECZYTANA »

może masz za niskie obroty, miałem podobnie w cordobie z tym ze jak przezucałem na gaz to zmniejszały się obroty a w tym momencie cała fura zachowywała sie jak grzechotka (oczywiście na niskich obrotach)
Zapisane
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 02.09.2008, 09:30:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam podobny problem - po wymianie poduszki silnika drgania są bardziej odczuwalne na jałowym biegu - ok. 900 obrotów (obroty są stabilne), oczywiście narastają jak np. skece koła w miejscu (wspomaganie). tak czy inaczej po wymianie poduszki drgania kierownicy są bardziej odczuwalne - czy trzeba wymieniać inne poduszki czy też mogła się ta wymieniana nie dopasować?  dodam że była także wymieniana pompa wspomagania, ale czy to ma coś wspólnego?
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 02.09.2008, 18:19:22 - NIEPRZECZYTANA »

Poluzować nieco poduszkę i powinno pomóc. Zapewne jest  za mocno skręcona i przez to sztywniejsza.
Zapisane
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #6 - Sobota, 13.09.2008, 19:33:55 - NIEPRZECZYTANA »

no to i ja się podepnę :-X
więc ,od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem IBI ,jednak znalazłem kilka niepokojących mnie rzeczy:
otóż pierwsza z nich to szarpania silnikiem na biegu jałowym ,pojawiające się tak co ok 2sek (podczas jazdy raczej ciężko stwierdzić różnicę) .Najbardziej widać w miejscu filtra powietrza który w tym czasie jest dość mocno "zrywany".
Dźwięki które temu towarzyszą to tak jakby coś tarło o metal.
Dodam także iż wymieniłem właśnie rozrząd ,olej oraz wszystkie filtry prócz kabiny ,przed wymianą raczej to się nie działo.

drugie pytanko tak przy okazji ,ok 3 min. po odpaleniu słychać dziwne chuczenie przy silniku ,myślałem że to może wentylatorki z chłodnicy ,jednak nic tam się nie kreci ,wiecie co to może być?
Pozdrawiam...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 14.09.2008, 22:14:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: hudy85
Dźwięki które temu towarzyszą to tak jakby coś tarło o metal.
Dodam także iż wymieniłem właśnie rozrząd
Wymiana rozrządu i takie dźwięki. Sprawdż ustawienie, tylko nie na jakieś kreski, ktore nieraz zostawiają mechanicy po wymianie rozrządu, tylko "jak  w książce piszą". A potem jeszcze VAG.
Zapisane

hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 15.09.2008, 22:33:58 - NIEPRZECZYTANA »

hmm ,myślę że odgłosy związane są raczej w odległości turbinki ,zjawisko to występuje cyklicznie wraz z odgłosami:-\  coś jakby wirnik z jakiegoś silniczka tarł o obudowę...
Na vagu niby wszystko ok.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 15.09.2008, 22:36:38 wysłane przez hudy85 » Zapisane
two
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wawa
Samochód: Cordoba Vario, 2000, 1.4 MPI (AKK)

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 06.01.2009, 11:03:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam jak pisałem wczoraj walczę z drganiami silnika. Obecnie samochód jest u elektryków, którzy stwierdzili że... " rozjechała się mapa benzyny" cokolwiek to znaczy - czyli wiedzą co ale nie wiedzą dlaczego. Otórz samochód otrzymuje poprawne dane z czujników ( w tym z czujnika temp. - sprawdzany był inny czujnik) i ustawia czasy wtrysku o ponad 2mls większe niż dopuszczalne (wg mechaników ok 5-6 mls a powinno być ok 4) i nie wiedzą dlaczego tak się dzieje - efekt samochód trzesie się jak galareta. drugim objawem jest brak ssania - jest ale ma ok 1000 obr. Jak się silnik rozgrzeje to trzyma 800 - 850 tylko niestety co jakiś czas zaczyna sie trząść czemu towarzyszy lekkie falowanie obrotów. wymienione poduszki, kable są stare ale rezystencja jest bardzo dobra (prawdzali też na innych), przepustnica czyszczona i adaptowana, brak błedów - jedyne co to pali się kontrolka EPC, która gaśnie po uruchomieniu silnika - nikt nie wie czy tak powinno być ? (ja mam tak odkąd go kupiłem).

w ziązku z powyższym wszystkie sugestie (tropy) mile widziane - natychmiast prześlę je fachowcom.

Ps. samochód bez instalacji gazowej, wstrząsy dotyczą oczywiście obrotów biegu jałowego, kompresja równo 11,5 we wszystkich cylindrach, występowało jeszcze strzelanie w tłumik ale to prawdopodobnie pęknięta świca - już wymieniona. Jak niezapomnę to umieszczę zdjęcie tej świecy - pękła u nasady gwinu - można było wyjąć cała świecę bez odkręcania, a gwint został w głowicy (świeca miała rok) - czyżby wada fabryczna - tak czy inaczej udało się wyjąć wszysko.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 06.01.2009, 11:08:22 wysłane przez KYS » Zapisane
romeoxx Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1999r 1.4 8v

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 08.01.2012, 18:57:41 - NIEPRZECZYTANA »

Dzis rano odebrałem auto od mechanika ktory mial wymienic mi 2 poduchy na silniku i caly rozrzad plus pompa wody.
Po odebraniu auta stwierdzam ze cos jest nie tak....auto na wolnych obrotach kiedy dodaje gazu mocno wpada w drgania...nawet na postoju cala klapa drży

Pomożecie o co tu chodzi?

Czesci jakie mi zamontowal to:
- 1 Ho 199262 Ede 10 Poduszka na silnik vw golf/polo
- Hp 103 018 CN5 Poduszka na silnik
- CT 846 Pas.rozrz. vw/seat 14 11/95 - 135z
- EVR55428 Rolka napinajaca vw Golf 1.4 7/95 Polo 94
- EVR 65468 pompa wody vw Golf 14.-1.6/Polo


Po przeczytaniu tego co wyzej chyba musze sie przyzwyczaic ze te drgania to wina poduszek i trzeba z tym zyc :'(
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 08.01.2012, 19:01:01 wysłane przez romeoxx » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 09.01.2012, 11:54:12 - NIEPRZECZYTANA »

Pewnie trzeba poduszki poluzować. Meches musiał je dokręcić do końca i nie poluzował jak powinien.
Zapisane
andrzej1987 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba,2000,afn

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 29.01.2012, 03:53:54 - NIEPRZECZYTANA »

witam. wymienilem wszystkie poduszki silnika oraz poduszke skrzyni. po wymianie poduszek auto ma mocne wibracje w srodku. czy ktos wie co z tym zrobic? pomuzcie prosze. dodam ze to cordoba 2000 rok tdi 81kw. :'(
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 29.01.2012, 16:31:14 - NIEPRZECZYTANA »

witam. wymienilem wszystkie poduszki silnika oraz poduszke skrzyni. po wymianie poduszek auto ma mocne wibracje w srodku. czy ktos wie co z tym zrobic? pomuzcie prosze. dodam ze to cordoba 2000 rok tdi 81kw. :'(
A czy to wielki problem przeczytać post przed twoim? Masz wszystko na ten temat napisane. Normalnie, lenistwo do potęgi n-tej. Ręce opadają.

PS. Dla wszystkich pisarzy. Naprawdę czasem wystarczy przeczytać jeden dwa posty i wszystko będziecie wiedzieli. Inaczej wychodzą sytuacje jak powyżej.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 29.01.2012, 16:35:04 wysłane przez aboz » Zapisane
luk81 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza IV 2007 1.4 86km benzyna

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 04.02.2013, 12:40:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich

Szukalem na forum ale znalazlem taki temat tylko w dziale Diesel. Auto: Ibiza IV 2007r 1.4 86km benzyna prawdziwy przebieg 57k. Pojawila sie pierwszy problem  z autem przez 3 lata eksploatacji, na wolnych obrotach wystepuja drgania, siedzac w aucie czuc wibracje. Jak podniose maske widac, ze silnik sie lekko trzesie, na cieplym jakby mniejsze sa te drgania. przy ruszaniu zanim przekroczy tak 1400 rpm tez sa dostakowe drgania. Jedno jeszcze zauwazylem to gdy auto jest pochylone do przodu w dol, np. przy wjezdzie do garazu drgan wydaje sie, ze nie ma w innych polozeniach - na plaskim lub gdy auto stoi przed brama pod gorke drgania sa. Poza tym auto jezdzi idealnie, obroty na wolnych trzyma, nie skacza , przyspiesza i jezdzi normalnie. Generalnie mozna z tym jezdzic bo drgania sa w sumie delikatne ale wiem, ze cos sie zaczyna a mnie denerwuja nawet lekkie niedomagania w aucie ;) Świece były wymieniane około rok temu.

Co moze byc przyczyna czy mozliwe, ze w tak mlodym aucie i benzynie padly np. poduchy lub jedna z nich sie konczy?


od KYS: Poczytaj wątek z którym scaliłem.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 04.02.2013, 14:13:53 wysłane przez luk81 » Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Drgania silnika na niskich obrotach
Skocz do: