+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» uciekajacy płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: uciekajacy płyn ze zbiorniczka wyrównawczego  (Przeczytany 22894 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Blake3 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dołhobyczów
Samochód: Seat Alhambra '00 1.9TDI

« Poniedziałek, 21.07.2008, 20:24:15 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam wielki problem. Opisze go troszeczkę. Od trzech tygodni jestem właścicielem Alhambry 1,9 TDI. Kupiłem go od Francuzów. Przejechałem nik około 800 km i zauważyłem że wskażnik temperatury lata od 0 do 90 stopni i brak było ciepłego nadmuchu. Ubywało też trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego (przy zakręconym korku poziom był znacznie niższy niż min a po odkręceniu poziom raptownie wzrastał i mieścił się w normie). Pojechałen na warsztat w celu wymiany termostatu. Okazało sie że w miejscu gdzie powinien bc termostat nic nie było oprócz uszczelki. Po założeniu termostatu pojawił sie ciepły nadmuch powietrza oraz stała temeratura na 90 stopniach.
myslałem że wszystko jest już OK ale jadąc trochę szybciej w pewnym momencie temeratura wskoczyła mi na 110 stopni. wtedy zwolniłem i dojechałem już spokojnie do domu. Po przyjechaniu otworzyłem maskę i zauważyłem iż w zbiorniczku wyrównawczym jest znów mało płynu, wydostał sie spod korka.
To jest mój pierwszy Diesel i nie wiem co to może być. Po odkręceniu korka wlewu oleju z komory jakby wydobywała się biała para. Czy to normalne ze przy zakręconym korku poziom płynu w zbiorniczku jest bardzo mały a po odkręceniu na zimnym silniku  (wrażenie że coś sie odpowietrza) poziom raptownie wzrasta.
Zapisane
tomas77 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Ibiza 6L '02, 1.4 16V 3D

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 22.07.2008, 07:34:46 - NIEPRZECZYTANA »

A masz odpowietrzony układ chłodzenia???nie znam się na tym dokładnie,ale coś mi świta....
Zapisane

ŻYJ TAK, ABY TWOIM ZNAJOMYM ZROBIŁO SIĘ NUDNO, GDY UMRZESZ...
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 22.07.2008, 08:56:06 - NIEPRZECZYTANA »

Powodem takiego zachowania się poziomu płynu jest niedrożny zaworek w nakrętce od zbiorniczka. Normalnie powinien on utrzymywać cisnienie wyższe od atmosferycznego o 0,2-04 atm. W Twoim przypadku zawór ten nie działa i utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, przez co rozszerzają się wszelkie gumowe węże i jest wrażenie że płynu jest za mało. Rada to nowa nakrętka lub próba udrożnienia starej np. wrzuć do octu na kilka godzin aby rozpuścił sie kamień w zaworku. Druga rzecz z poziomem płynu po wymianie. Może to normalne że po wymianie termostatu należało pogazowac trochę silnik aby powietrze wyszło z układu i ponowne dolanie płynu do poziomu załatwia sprawę.
Zapisane

stan
Blake3 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dołhobyczów
Samochód: Seat Alhambra '00 1.9TDI

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 22.07.2008, 20:53:44 - NIEPRZECZYTANA »

Może masz rację. Dzisiaj byłem u mechanika i on  też myśli ze to wina korka. Zamówił oryginalny od Seata i jutro wszystko się wyjaśni
Zapisane
Morgan
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 23.07.2008, 06:58:07 - NIEPRZECZYTANA »

Masz dwie opcje sądząc po objawach. Tanią i drogą :P
1. Tania - tak jak koledzy piszą, sprawdź korek. Najlepiej pożycz od kogoś na dwa dni lub się z kimś zamień i będziesz wiedział czy dalej wywala czy nie.
2. Niestety droższa opcja. I obstawiam na 99% właśnie ją :( Uszczelka pod głowicą. Miałem identyczne objawy. Sprawdź czy na ciepłym silniku masz twarde węże gumowe od chłodnicy. Jeśli tak to na pewno uszczelka. Masz na niej niewielką nieszczelność. Na tyle małą, że olej z płynem się nie miesza ale wystarczającą aby do układu chłodzenia przedostawały się spaliny powodując właśnie wzrost ciśnienia w układzie co w konsekwencji prowadzi do wyrzucania płynu ze zbiornika (najsłabsze ogniwo układu i przez zbiornik najszybciej ciśnienie się wydostanie).

Wariująca temp. to była wina termostatu. Teraz już masz temp. ok - wzrosła bo uciekł płyn.

U mnie też wszyscy mówili, że to korek. Nawet miałem zbiornik zmieniać. Niestety była to uszczelka mimo zdziwienia wszystkich mechaników u jakich byłem ;)
Powodzenia :pub:
« Ostatnia zmiana: Środa, 23.07.2008, 07:00:40 wysłane przez Morgan » Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #5 - Środa, 23.07.2008, 09:02:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Morgan
U mnie też wszyscy mówili, że to korek. Nawet miałem zbiornik zmieniać. Niestety była to uszczelka mimo zdziwienia wszystkich mechaników u jakich byłem ;)
Vertor miał dokładnie tak samo, podejrzenie korka, a okazało się, że uszczelka...
Zapisane
Blake3 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dołhobyczów
Samochód: Seat Alhambra '00 1.9TDI

« Odpowiedz #6 - Środa, 23.07.2008, 15:27:28 - NIEPRZECZYTANA »

Ale u mnie węże nie sa wcale twarde i dlatego mechanik twierdzi że to może być korek
 :rotfl:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Środa, 23.07.2008, 17:36:29 - NIEPRZECZYTANA »

wymien korek a pozniej bedziesz sie martwil
koszt nie wielki a nie raz juz rozwiazywal problem
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Morgan
Gość



« Odpowiedz #8 - Środa, 23.07.2008, 18:59:40 - NIEPRZECZYTANA »

Ale u mnie węże nie sa wcale twarde i dlatego mechanik twierdzi że to może być korek
 :rotfl:

Zależy co dla kogo znaczy "twarde" ;D Zmień korek i proś żeby to jego wina była i żebyś nie musiał potem zmieniać mechanika :rotfl:
Zapisane
Blake3 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dołhobyczów
Samochód: Seat Alhambra '00 1.9TDI

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 24.07.2008, 16:59:51 - NIEPRZECZYTANA »

A może ktoś mi powie czy to jest normale w układach ciśnieniowych że poziompłynuw zbiorniczku przy zakręconym korku jest dużo niższy a po odkręceniu korka podnosi się i mieści się w normie. Jak się sprawdza poziom przy otwartym korku czy przy zakręconym?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 24.07.2008, 17:08:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Blake3
A może ktoś mi powie czy to jest normale w układach ciśnieniowych że poziompłynuw zbiorniczku przy zakręconym korku jest dużo niższy a po odkręceniu korka podnosi się i mieści się w normie.
normalnie to jak plyn jest goracy to po odkreceniu wywali go ze zbiornika, jak zimny to nic sie nie dzieje.
Sprawdza sie na zimnym silniku
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Morgan
Gość



« Odpowiedz #11 - Czwartek, 24.07.2008, 20:38:45 - NIEPRZECZYTANA »

A może ktoś mi powie czy to jest normale w układach ciśnieniowych że poziompłynuw zbiorniczku przy zakręconym korku jest dużo niższy a po odkręceniu korka podnosi się i mieści się w normie. Jak się sprawdza poziom przy otwartym korku czy przy zakręconym?


Po tym poście jestem na 100% pewien, że to uszczelka pod głową ;)
Poziom płynu w zbiorniku sprawdza się gdy jest zimny a korek zakręcony. Powinien być między kreską MIN a MAX :P Po rozgrzaniu jego poziom może się podnieść ale DELIKATNIE o ten 1-2cm. Jeśli odkręcasz korek na zimnym to nie powinien wzrastać poziom płynu. Jeśli odkręcisz na gorącym to poziom się powinien podnieść ale nie na tyle, żeby wyrzucać go przez korek od razu (na ciepłym odkręcaj bardzo powoli bo jeśli odkręcisz szybko to wywali Ci płyn od razu i może być nie przyjemnie ;) ). 
U Ciebie pewnie na zimnym płyn jest na dnie (o ile w ogóle go widać). Gdy odkręcasz to czujesz jak ciśnienie uchodzi przez korek i poziom płynu gwałtownie się podnosi. Na ciepłym motorze płynu masz pewnie znacznie więcej i tym bardziej wyrzuca go w górę po odkręceniu korka.
Sytuacja u Ciebie ewidentnie wskazuje na zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Spowodowane najprawdopodobniej tym o czym pisałem kilka postów wcześniej. W czasie jazdy narasta Ci ciśnienie w układzie bo są w niego pompowane spaliny i wyrzuca płyn ze zbiornika. Robi to albo przez korek gdy jest walnięty albo po prostu przez odpowietrznik w zbiorniku wyrównawczym. Jeśli z innym korkiem dalej jest to samo a do tego masz mokro pod zbiornikiem od płynu to możesz zamawiać uszczelkę pod głowicę...
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 24.07.2008, 20:41:25 wysłane przez Morgan » Zapisane
tdik
Gość



« Odpowiedz #12 - Piątek, 25.07.2008, 09:08:50 - NIEPRZECZYTANA »

bankowo uszczelka przerabiałem to kiedys. przepaluj auto mocno i podnies maske bo imoze rzygac przez  nakrętke od zbiorniczka albo moze ciagnać do cylindrów. np mi przy upalaniu auta zmniejsza sie ilosc plynu w zbiorniczku a a jak schlodzi sie woz to zawsze jest tyle samo
Zapisane
Blake3 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Dołhobyczów
Samochód: Seat Alhambra '00 1.9TDI

« Odpowiedz #13 - Piątek, 25.07.2008, 18:54:57 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj założyłem drugi korek i to samo. Więc najprawdopodobniej uszcelka (a może głowica)nie chcę nawet o tym myśleć że moze to być głowica.
Czy częste sa przypadki awarii głowicy w tych silnikach?
Zapisane
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #14 - Sobota, 26.07.2008, 13:12:42 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj założyłem drugi korek i to samo. Więc najprawdopodobniej uszcelka (a może głowica)nie chcę nawet o tym myśleć że moze to być głowica.
Czy częste sa przypadki awarii głowicy w tych silnikach?
Nie w tym silniku i nie w tym roczniku, ktos musial kombinowac z jakims tuningiem albo poprostu przepałował silnik, rowniez uszczelke mozna zalatwic jazda bez plyny chlodniczego, poprostu przegrzewajac go ;/
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» uciekajacy płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
Skocz do: