+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana czujnika temperatury Cordoba 1,9 TDI 90 KM
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana czujnika temperatury Cordoba 1,9 TDI 90 KM  (Przeczytany 28750 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Macieksoko Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ropczyce
Samochód: Seat Cordoba Vario 1,9 TDI 2000 r.

« Środa, 25.06.2008, 16:10:28 - NIEPRZECZYTANA »

Pojawił się pierwszy problem z moim seatem. Zapalam auto, jadę i po jakimś czasie mam 90 stopni. Jadę dalej i za chwilę wskazówka leży... potem znów 90. Nie ma reguły... Raz 90 a raz leży.

Postanowiłem sprawdzić przewody i wtyczkę do czujnika ale wygląda na to, że jest ok. Przeczyściłem troszkę, przedmuchałem powietrzem itp. Postanowiłem więc wymienić dziś czujnik. Wyciągnąłem stary i udałem się sklepu. Kupiłem nowy za 75 zł, taki sam, w foli zaklejonej znaczkiem z hologramem audi i vw. Identyczne numery i również 4 pinowy. Założyłem ten nowy... pokazuje temperaturę ale... auto jest strasznie "zamulone". Idę właśnie zakręcić stary i zobaczymy co się stanie.

Czy ten czujnik ma wpływ na moc? Nic innego oprócz czujnika nie ruszałem.

Będę wdzięczny za każda pomoc!
Maciej
« Ostatnia zmiana: Środa, 25.06.2008, 20:53:58 wysłane przez Macieksoko » Zapisane
DAMiANO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #1 - Środa, 25.06.2008, 19:29:16 - NIEPRZECZYTANA »

Podłącz VAGa i skasuj błąd. Czujnik ten pełni dwie funkcje. Ja też mam w mojej Ibi do wymiany (już kupiłem nowy oryginalny za 30zł).
Zapisane

technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #2 - Środa, 25.06.2008, 19:32:41 - NIEPRZECZYTANA »

I zmień czcionkę na małe litery w tytule bo się niebiescy do ciebie dobiorą  :-X
Zapisane

Macieksoko Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ropczyce
Samochód: Seat Cordoba Vario 1,9 TDI 2000 r.

« Odpowiedz #3 - Środa, 25.06.2008, 20:55:39 - NIEPRZECZYTANA »

Podłączyłem komputer ale wykazał tylko jeden błąd : "brak ciśnienia na doładowaniu". Mechanik powiedział, ze zawiesiło sie coś tam i... trzeba się tym pobawić z wd-40 i jakimś środkiem do temperatur itp. Ma to naprawić w piatek. Jakie dwie funkcje pełni ten czujnik?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Środa, 25.06.2008, 20:56:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Macieksoko
Jakie dwie funkcje pełni ten czujnik?
1. Mierzy temperaturę dla sterownika silnika.
2. Mierzy temperaturę dla wskaźnika na desce rozdzielczej.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Macieksoko Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ropczyce
Samochód: Seat Cordoba Vario 1,9 TDI 2000 r.

« Odpowiedz #5 - Środa, 25.06.2008, 21:01:05 - NIEPRZECZYTANA »

Da się ten błąd jakoś skasować bez VAGa? Komputer do którego podpinałem dziś seata nie pokazał błędu czujnika temp.

Edit:
Na starym czujniku to samo.
« Ostatnia zmiana: Środa, 25.06.2008, 21:10:17 wysłane przez Macieksoko » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Środa, 25.06.2008, 21:30:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Macieksoko
Komputer do którego podpinałem dziś seata nie pokazał błędu czujnika temp.
No i może tak być. Błąd pokaże jeśli sygnał z czujnika będzie poza zakresem pomiarowym. Jeśli np cały czas podaje -5stC to błąd się nie pojawi.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Środa, 25.06.2008, 21:36:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Macieksoko
Edit:
Na starym czujniku to samo.
czyli nie ma to zwiazku z czujnikiem
padlo cos innego lub uszkodziles przy wymianie :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #8 - Środa, 25.06.2008, 21:39:41 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik temp VAGiem sprawdza sie nie w tablicy błędów, tylko w blokach pomiarowych.
Co za błąd doładowania miałeś?
A i WD40 pozostawia lepki osad po wyschnięciu. Zawsze odradzam ten preparat.
« Ostatnia zmiana: Środa, 25.06.2008, 21:41:30 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Macieksoko Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ropczyce
Samochód: Seat Cordoba Vario 1,9 TDI 2000 r.

« Odpowiedz #9 - Środa, 25.06.2008, 21:43:50 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz dokładnie nie pamietam tego błedu. Ale jak podpinałem go zaraz po zakupie to był ten sam (skasowałem). Czasem jak jadę dość szybko (140-170 km/h) auto słabnie i przestaje "ciągnąć"  (dwa razy na 14 000 km zdarzyła sie taka sytuacja). Gaszę, odpalam i działa. Mechanik stwierdził, że teraz się na dobre zawiesiło.

Czyli co teraz? Jakie propozycje? Skoro czujnika nie sprawdza sie w tablicy błedów to jak skasować ten błąd?

Edit:
Skoro na wskaźnik pokazuje dobrze teraz to dlaczego ma pokazywać źle na sterownik? I druga kwestia na logikę: skoro nie pokaże błędu bo jest w zakresie pomiarowym temperatura to nasuwa sie pytanie: czy zawsze przy temperaturach z zakresu np -5 auto jest takie słabe?

Ps. Staram się wysławiać najlepiej jak umiem jednak nie gwarantuje, że będę dobrze zrozumiany. Meachnikę znam tylko z oglądania i zmiany kół :)

Ja też mam w mojej Ibi do wymiany (już kupiłem nowy oryginalny za 30zł).
Widziałem na allegro za 30 zł ale nie wierze w jego oryginalność :)

Pozdrawiam i dobranoc :)   Przemysle sprawę jeszcze i jutro seat'a zdiagnozuje innym komputerem.
« Ostatnia zmiana: Środa, 25.06.2008, 22:08:48 wysłane przez Macieksoko » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Środa, 25.06.2008, 22:50:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Macieksoko
Skoro czujnika nie sprawdza sie w tablicy błedów to jak skasować ten błąd?
Pisałem o czujniku temperatury. błąd ciśnienia to co innego.
Cytat: Macieksoko
Czasem jak jadę dość szybko (140-170 km/h) auto słabnie i przestaje "ciągnąć"  (dwa razy na 14 000 km zdarzyła sie taka sytuacja). Gaszę, odpalam i działa.
To objawy tzw notlaufu. ECU aby uchronić turbinkę przed uszkodzeniem przechodzi w tryb awaryjny sterowania silnikiem. Mogą być powiązane z czujnikiem ciśninia
Cytat: Macieksoko
jeden błąd : "brak ciśnienia na doładowaniu"
, choć częściej zdarza się przy nadmiernym ciśnieniu. I to niewiele ma wspólngo z czujnikiem temperatury. Więc nie łącz tego z tempraturą. A do pomiaru temperatury są dwa czujniki: jeden na deskę, drugi do ECU i sa w jednej obudowie czteropinowej.
I najlepiej nie pisz w jednym poście o dwóch różnych usterkach, bo już się gubię. Czujnik temperatury to jedno, a ciśnienie doładowania to drugie.
« Ostatnia zmiana: Środa, 25.06.2008, 22:53:13 wysłane przez KKKKris » Zapisane

Macieksoko Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Ropczyce
Samochód: Seat Cordoba Vario 1,9 TDI 2000 r.

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 26.06.2008, 07:05:58 - NIEPRZECZYTANA »

Chce po prostu wykluczyć, że to wina tego czujnika dlaczego, że stało się tak po wymianie tego czujnika. Napiszę co i jak po weekendzie. Pozdrawiam i dziękuje.

Edit:
Nie wytrzymałem i od raza zabrałem się za robotę. Po przeglądnięciu wszystkiego zauważyłem, że wąż od podciśnienia porostu spadł z turbiny. Założyłem rurę i śmiga. Temat można zamknąć.

Wnioski dla innych:
- jeżeli raz działa czujnik temp raz nie jak u mnie (90 albo leży) może to być wina czujnika
- po wymianie czujnika nie wyskakują żadne błędy
- do wymiany czujnika nie trzeba żadnych narzędzi (może tyko płaski śrubokręt)
- przy wymianie pojawi się ubytek w płynie chłodniczym, chyba że zrobimy to bardzo szybko
- NIE ZABIERAĆ SIĘ ZA WYMIANĘ NA GORĄCYM SILNIKU

To chyba tyle.
Chciałem wszystkim bardzo podziękować za pomoc!



« Ostatnia zmiana: Czwartek, 26.06.2008, 09:16:14 wysłane przez Macieksoko » Zapisane
jasiujasiu1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 2001 FL 1.9 TDI ALH

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 23.02.2010, 21:50:53 - NIEPRZECZYTANA »

Serwus!

odgrzeję trochę temat...

Mam pytanie jak duży jest ubytek płynu? moze lepiej od razu spuścić płyn?
Poproszę jakiś rysunek lub fotkę gdzie on siedzi, abym się odpowiednio przygotował :)
Jak jest uszczelniony ten czujnik? nie trzeba jakiejś podkładki lub uszczelki?

Poproszę jeszcze o podopwiedź jaki powinien być odpowiedni do silnika ALH (kolor i piny) i jakiej firmy szukać.

dziękuję

pzdr.

« Ostatnia zmiana: Wtorek, 23.02.2010, 21:52:10 wysłane przez jasiujasiu1 » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 23.02.2010, 22:33:20 - NIEPRZECZYTANA »

W ALH jest z tyłu silnika, za vacupompą . Ma cztery piny i jest g@#$%^&y dostęp do niego. Nawet wtyczkę ciężko zdjąć, chyba że się trochę auta rozbierze. Pocieszające jest to, że siedzi wysoko, więc dużo płynu nie ucieknie.
Zapisane

e.jacek Mężczyzna
...teeen-tego...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Częstochowa
Samochód: Ibiza 6K2 '00 1.9 AGP

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 28.03.2010, 07:14:05 - NIEPRZECZYTANA »

No to powiedzcież mi jeszcze , jakie sa różnice w parametrach między G-12 zielonym {059 919 501A} a czarnym {078 919 501C} bo mi w sklepach wciskają że w swoim AGP mam zielony , a ja jako żywo mam czarny choć padnięty {VAG} - nikt go tam nie wymieniał a zaczyna mnie to juz męczyć {falowanie po odpaleniu ...czasami} chodzi o to czy na zielonym nie odmienie całkowicie mojej Izki ,bo ten czuwak daje sygnał do ECU...ten-tego  :o   :-\
Zapisane

IBIZA ...A MRUCZY JAK PRAWDZIWA KOBIETA
-------------------------------------------------------
WSZELKIE POTRZEBNE ZEZWOLENIA
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana czujnika temperatury Cordoba 1,9 TDI 90 KM
Skocz do: