+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Bioester na stacjach sieci Bliska - biopaliwo
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bioester na stacjach sieci Bliska - biopaliwo  (Przeczytany 36795 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #15 - Piątek, 08.05.2009, 08:59:54 - NIEPRZECZYTANA »

ciekawe jak pompki długo ci pociągną na tym biodieslu  :-X
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Morgan
Gość



« Odpowiedz #16 - Piątek, 08.05.2009, 12:21:15 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj po raz drugi zalałem BIO dizla po 2,99 zł/litr. Moim zdaniem samochód jest bardziej zamulony. Spalanie mniej więcej takie samo. ( Ibiza 1.9 ASZ ).

Zalałeś raz, samochód Ci zamuliło i zalałeś znowu? :o Moje gratulacje... Jeszcze pare razy i masz pompki do wymiany a to jest spory koszt więc już możesz zacząć odkładać to co oszczędzasz na tankowaniu :rotfl:
Bio jest ok. Ale do starych diesli, które i tak na wszystkim pojadą ;)
Zapisane
zoltar83 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Nasielsk
Samochód: Leon '00 1.9 TDI AHF

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 11.05.2009, 14:38:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Bio jest ok. Ale do starych diesli, które i tak na wszystkim pojadą ;)

zgadza się - ja biorę ropkę od pewnego tirowego "dostawcy" z Mlekovity (spokojnie, na mleku nie jeżdżę) i oni teraz, w sezonie letnim mieszają tą ropę z biodieslem. Wg moich subiektywnych odczuć Leon tdi staje się z deka mulasty, szczególnie w srednim zakresie obrotów   :nonono:
Zapisane

płyń pod prąd  - z prądem płyną same śmieci...
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 03.08.2010, 17:03:44 - NIEPRZECZYTANA »

Pare tygodni temu zatankowalem pelny bak bioester i smignalem w 3 osoby+bagaze nad morze.W powrotnej drodze korki,gorac,klimatyzacja. Predkosc  jaka jechalem to 90-120. Po drodze stalem 2h w korkach. Srednia spalania wyszla ponizej 5l/100. Wydaje mi sie ze wcale nie byl zamulony. No i to spalanie mniejsze. Wczesniej przy testach wychodzilo mi ponad 5.

Przy nastepnych tankowaniach Neste. W ostatni weekend znowu zatankowalem w Wawie  Bliska na Targowku. Pojechalem na mazury i bylem zdziwiony ze w baku zrobil sie wir i momentalnie zaswiecila sie rezerwa. W drodze powrotnej tankowalem na wlocie do Ostroleki, jadac z Lomzy. Wrocile do domu.  Nastepnego dnia odpalam fure a, tutaj  >:(  odglos blachy, gniecionych puszek, jakby uszkodzonego przegubu. Halas przy wlaczonym silniku, na postoju,nawet przy wcisnietym sprzegle. Halas i zapalajaca sie kontrolka akumulatora.
Po paru dniach zaholowalem do warsztatu. Odpalaja i nic... Cisza  ..
Wspolnie ustalismy ze to mogl byc wtryskiwacz?  

Nie wiem , ale na jakis czas zapomne o bioestrze.  Aczkolwiek usterka stala sie na paliwie ze stacji na ktorej zatankowalem ekodiesel przed Ostroleka  (nie byl to bio).  Jutro wymieniam filtr paliwa i leje liquid moly spullung


Nie zwalam winy na bioster, ale jest podejrzanym.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 03.08.2010, 17:05:21 wysłane przez ADRIANO » Zapisane

lubie sobie pokierować
mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #19 - Środa, 04.08.2010, 19:59:32 - NIEPRZECZYTANA »

ja tego nie zatankuję
Zapisane
domino156 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2005 1.4TDI

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 10.08.2010, 10:10:57 - NIEPRZECZYTANA »

to nie tankuj, każdy jeździ na na czym chce.
ja w lato jeźdzę tylko na BIO chyba że nie ma na stacji to zaleję troszkę ropki
według mnie nie powinno się mieszać BIO z kiepską ropą, bo może być tylko gorzej
przed zimą ze 2 razy zatankuję bezsiarkowe na statoilu i później normalna ropa.
co do spalania nie widzę różnicy, może 0.2 L/100km wiecej pali albo i nie,
paliwo jest sporo tańsze więc nie ma co przepłacać.
ostatnio spokojnie jeźdzę w trasie to przedostatnio mi wyszło 4,3 a ostatnio 4,2
prędkość 80-110.
ale w maju jak byłem w niemczech i jeździłem po autostradach to 5 wyszło, bo z wiekszymi prędkościami się jeździło
co do palenie, pali bez problemu a śmierdzi jedynie jak się pochodzi kilka minut na postoju, ale to nie jest taki smród jak ze starego diesla

osiągi są porównywalne z normalną ropą, jedynie poniżej 2000 obrotów silnik jest trochę słabszy, gdy jest jeszcze małe ciśnienie doladowania, ale to wynika zcharakterystyki spalania biodiesla, lubi dysokie temperatury iciśnienia wtedy się dobrze spala. Osobiście mogę polecić do TDI PD tych do 2005-2006 roku nowsze mają filtry cząstek stałych i mogą być problemy
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 10.08.2010, 11:50:07 - NIEPRZECZYTANA »

wszystko pięknie i ładnie, ale wlej takiego biodiesla do nowego TDI, nie wiem czy remont silnika pomoże  :-X .. Niby oszczędzasz bo tańsze paliwo ale później możesz za to oszczędzanie zapłacić wysoką cenę.. Ja osobiście nigdy nie wlałbym biopaliwa do mojego diesla..
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 10.08.2010, 20:34:46 - NIEPRZECZYTANA »

Ja do starego klekota nie wleję. Tym bardziej, że o ile mi wiadomo, żaden producent aut się nie podpisał pod BIO.
Zapisane

mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #23 - Środa, 11.08.2010, 08:24:00 - NIEPRZECZYTANA »

ja do punto 1,7 td,wlewałem roślinny (słonecznikowy) z 5l opakowań i jeździł, jak był zimny no to się działo, jak by młotki o siebie uderzały ale jak się rozgrzał to śmigał i śmierdział frytkami (w fiacie był zmontowany podgrzewacz paliwa jak go kupiłem)

Napisano: Wtorek, 10.08.2010, 21:49:05


http://biodiesel.pl/baza_wiedzy/co_to_jest_biodiesel/

Napisano: Środa, 11.08.2010, 09:16:46


Te informacje znalazłem na innym forum i cytuję:
 
Wartość energetyczna Bioestru = 37,7 MJ/kg
Wartość energetyczna ON = 43 MJ/kg (wartość średnia z norm Orlen)

Gęstość bioestru = 0,88 kg/litr
Gęstość ON = 0,83 kg/litr

Czyli zatankowany litr bioestru ma wartość energetyczną 33,18 MJ, natomiast ON ma 35,7 MJ - czyli bioester ma 93 % wartości energetycznej oleju napędowego.

Teoretyczny wzrost spalania to circa 10 % więcej niż w przypadku ON (relacja podobna jak benzyna/LPG).

Cena ON 4,10 PLN
Cena Bioestru (nie wiem ile strzelam) - 3.70 PLN
Co przy spalaniu ON 7l / 100 km daje 28,70 PLN, a przy bioestrze 28,50 PLN
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #24 - Środa, 11.08.2010, 08:29:35 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem jak można lać taki syf do swojego silnika.... Zresztą na klapie paliwa jest wlepa żeby nie tankować żadnych paskudztw typu biodiesel i td  :!:
A później gość jest zdziwiony i ma pretensje że silnik padł  :-X
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #25 - Środa, 11.08.2010, 08:30:07 - NIEPRZECZYTANA »

A jeśli wziąć pod uwagę straty na pompie (gęstrze paliwo) to pewnie wyjdzie na zero ;)
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #26 - Piątek, 13.08.2010, 21:51:26 - NIEPRZECZYTANA »

Lepsze biopaliwo niz chrzczony ON.

Kazdy straszy ale nikt nie powiedzial , i nie slyszalem przypadku :

Tak, jezdzilem na biopaliwie i padla pompa ,wtryski etc.   Ale fakt. Czasem nie warto ryzykowac, byc pierwszym ...
Zapisane

lubie sobie pokierować
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #27 - Sobota, 14.08.2010, 20:38:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ADRIANO
chrzczony ON.
To nie tankuj chrzczonego ON tylko porządne paliwo  :-X
Wolałbym zatankować już te 3 litry chrzczonego paliwa i dojechać na jakąś dobrą stację, niż zatankować chociaż litr tego dziadostwa...

Napisano: Piątek, 13.08.2010, 22:55:43


Błagam was nie tankujcie tego syfu do nowych diesli.... Te pare groszy więcej na litrze za zwykłe ON na pewno nie zrujnuje waszej kieszeni a przynajmniej silnik będzie się odwdzięczał solidną pracą  :)
Zapisane
mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 15.08.2010, 12:39:57 - NIEPRZECZYTANA »

podejrzewam, że te paliwko bio może być też za suche, ale tak tylko sobie myślę. A nowym dieslom może troszkę szkodzić tak jak te paliwka z ulepszaczami verva, goldy i itp.
Ale jak bym miał starego diesla to bym lał :eye: bio
Zapisane
p14c3k Mężczyzna
Adam
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Śląsk Cieszyński
Samochód: Cordoba Vario SPORT - 1.9 TDI (ASV) - 2001

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 15.08.2010, 23:34:57 - NIEPRZECZYTANA »

Ja w zasadzie mam na pompie  diesla, a i tak sie staram lac tylko v-power. Nie wiem co z ta nasza ropa jest ale jakos na niemieckiej mialem spalanie nizsze prawie o litr.

Bio bym w zyciu nie zalal, no chyba ze do starego diesla lub traktora ;)
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Bioester na stacjach sieci Bliska - biopaliwo
Skocz do: