+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» miska >>kamien>>stres:(
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: miska >>kamien>>stres:(  (Przeczytany 4114 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
zaspany Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: kielce
Samochód: Seat Cordoba 2000 1.9 TDI 110KM>>90KM:( AGR

« Wtorek, 01.04.2008, 19:52:22 - NIEPRZECZYTANA »

cordi 2000 tdi ciewna noc las

Wczoraj jechałem polna droga koło lasu 35km/h ściagneło mnie w głęboką kałuże, podrzuciło samochodem.

Mysłałem że wszytko ok ale po wyjechaniu na asfals tak po 500m zabłusneła 3 razy lampka od oleju i zapisczał buzzer ale sygnalizacja zamilkła. Pomyślałem ze urwałem korek i delikatnie olej leci bo za mna nie było widac rzeczki tylko kropki. Przejechałem 200 metrów znowu 3 błyski i buzzer. Zatrzymałem sie kropki co 1 m. Ok do domu 1 km-dojade-pomyslalem. Przejechałem jeszcze 500m akurat pod góre spadła moc i silnik zgasł. Od razu panika tel po ojczulka próbowałem delikatnie zakrecic silnikem ale nie daje rady-pomysłalem zatarty na amen.

Zholowałem go do domu na kanał. Koło korka miski dziurka olej delikatnie kapie. W pół godziny odkrecona miska-noc nie przespana-dzis rano zaspawałem miske za40zł. Ale wszyscy mechanicy mówią ze raczej zatarty. Umówiłem sie z mechanikiem u mnie w domu ale przyszłu tesciu namówił mnie zeby delikatnie zakrecic rozrusznikiem -zakrecił. Z mechanikiem odkrecilismy skrajną panewkę niby w porzadku. Mechanik spróbował zakrecic korbowodem bardzo ciezko sie przekrecił ale nie wiem czy to przypadkiem nie kompresja bo on sam nie wiedział bo najczesciej odkrecają swiece w benzynie a u mmnie TDI. Sam założyłem miske wlałem olej.

Odpalił za 1 razem. 5 minut na luzie ok. Po asfalcie troche szybciej 2 kilometry tez ok.

Wlałem 15W40 lotosu taki najtanszy olej na próbe bo jezdze na 10w40 mobil.

Oczywiscie na razie tylko krótkie trasy bo nie jestem pewny wozu i miał ktos moze podobne przygody?

Co myslicie co z motorem bo ja ciągle sie boje chociaż niby zadnych opiłków w misce i pali ok.

Jakie opory powinien miec korbowód czy da sie nim normalnie zakrecic od strony miski w tdi?

Co z olejem bo zrobiłem 12,000 na mobilu i w sumie nic nie wziął ale 15w40 niby gorszy ale silnik ciszej chodzi?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 01.04.2008, 20:50:09 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz kompresję, zrób to na sucho i na próbie olejowej.
Druga sprawa, to ile oleju straciłeś przez tą dziurę? Cały poszedł w las, czy tylko trochę?
Piszesz że spadła mu moc, dlatego że stracił kompresję z powodu braku oleju, nie było poprostu smarowania i uszczelnienia na pierścionkach, również dlatego zgasł.
Jeśli już by miał być przytarty, to ja obstawiam tuleje korbowodowe:( ale to możesz usłyszeć za jakiś czas.
Co do oporów w dieslu na korbach, to na zakręconych świeczkach żarowych nie ukręcisz, nie ruszysz wałem, za duża kompresja, chyba że długi klucz na śrubę na wał, to owszem.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.04.2008, 20:55:13 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
zaspany Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: kielce
Samochód: Seat Cordoba 2000 1.9 TDI 110KM>>90KM:( AGR

« Odpowiedz #2 - Środa, 02.04.2008, 10:07:12 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin tzn olej kapał do domu ale lampka od cisnienia oleju dawała sygnał (3 błyski+buzzer) i gasła to mnie własnie podkusiło do dalszej jazdy ze nie migała non-stop.

Zapisane
HiHi Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Stargard Szczeciński
Samochód: Opel Astra Steinmetz

« Odpowiedz #3 - Środa, 02.04.2008, 10:14:56 - NIEPRZECZYTANA »

ale jak zlewałeś olej to ile ci zeszło ???
Zapisane

HiHi<br />Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #4 - Środa, 02.04.2008, 10:37:12 - NIEPRZECZYTANA »

Moze przy okazji smok się wygiął i zle ciagnie ?? Patrzyłeś jak miska była zdjęta ??
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #5 - Środa, 02.04.2008, 11:12:56 - NIEPRZECZYTANA »

Ile oleju zlałeś przed zdjęciem miski?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
zaspany Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: kielce
Samochód: Seat Cordoba 2000 1.9 TDI 110KM>>90KM:( AGR

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 03.04.2008, 08:44:26 - NIEPRZECZYTANA »

smok ok bo to wgniecenie 1 cm olej jeszcze kapał jak czekałem na ojczulka z linka do holowania. Ale jak odkreciłem miske to tylko troche na dnie.

Wczoraj odpaliłem go na 30 minut na luz dzis przejechałem 60km ale bez szalenst i zobaczymy co dalej.
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 03.04.2008, 08:58:11 - NIEPRZECZYTANA »

Myślę że jak turbo żyje, to silnik też będzie...
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» miska >>kamien>>stres:(
Skocz do: