+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI vs 2.0TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9 TDI vs 2.0TDI  (Przeczytany 71775 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 30.03.2008, 13:35:35 - NIEPRZECZYTANA »

Kolega ma Tourana 1.9 TDI 105 KM + skrzynia szóstka. Jechałem i powiem, że jak na takie duże auto to 105 KM zdecydowanie za mało.
No i kumpel żałuje, że nie wziął jednak 2.0 TDI.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 30.03.2008, 13:37:37 wysłane przez Rene » Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #16 - Niedziela, 30.03.2008, 13:49:48 - NIEPRZECZYTANA »

idz na jazde probna... i porownaj sam, wrazenia z jazdy ;)
Zapisane

mniuniu72
Gość



« Odpowiedz #17 - Niedziela, 30.03.2008, 20:43:58 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki wszystkim za info... Generalnie nie jestem zwolennikiem chipowania... wolę to co "wymyślił" inżynier na etapie budowy silnika czy zmian konstrukcjnych. MZ tu nie ma złotego środka, pozostaje coś za coś... w tym wypadku trwałość silnika...

Ostatnio rozmawiałem z jednym z szefów jednego z serwisu Seata w Polsce. Nie miał zbyt pochlebnych opinii na temat 2.0, ale nie mówił że ten silnik to "porażka" Jak każdy potrafii się popsuć. Będąc Inżynierem wiem coś o silnikach diesla i nie jedno widziałem i testowałem. Produkcja to jedno a życie to druga sprawa... Miałem okazję nie raz jeździć 1.9 i ma on swoje wady i zalety. Ma dobrego kopa nawet w wersji 90km i chyba to najmniej awaryjna jednostka choćby ze względu na brak "dwumasówki" Mi się nie śpieszy ze zmianą samochodu, rozważam nawet zakup Altei 1.6 w wersji 8V, kalkulując koszty eksploatacji, wyszło mi że różnica 1.6benz ->1.9tdi zwróci się przy moim rocznym przebiegu po ok. 6-7 latach. Myślę nawet o Roomsterze 1.4 85PS (za funkcjonalność) biorąc pod uwagę paliwo, ubezpieczenie, serwis szala przelewa się w dużej mierze na korzyść silnika benzynowego. Osiągi podobne... przy przyśpieszaniu na korzyść benzyny. I dalej w punktcie wyjścia?!

Tak na marginesie dodam, nie wiem czy ktoś z was miał okazję się przekonać co potrafi zrobić z silnikiem diesla "uszkodzony" wtryskiwacz, przegrzanie układu chłodzenia, złe odpowietrzenie układu chłodzenia, "ciało" obce w układzie dolotowym, 15 sekund pracy na kiepskim oleju napędowym? Nie radzę próbować.
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 31.03.2008, 10:17:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mniuniu72
Tak na marginesie dodam, nie wiem czy ktoś z was miał okazję się przekonać co potrafi zrobić z silnikiem diesla "uszkodzony" wtryskiwacz, przegrzanie układu chłodzenia, złe odpowietrzenie układu chłodzenia, "ciało" obce w układzie dolotowym, 15 sekund pracy na kiepskim oleju napędowym? Nie radzę próbować.

Hehe moj drogi przerabialem jeszcze lepsze numery....ale naprawde 1.9 tdi ciezko zepsuc. Osprzet lubi padac ale silnik sam w sobie jest pancerny.
Co do 1.6 benzyny to nie wiem jak w altei ale jezdzilem leonem z takim motorkiem i tak : pali ok 12l w miescie jak jezdzisz dynamicznie, ciag ma nawet nawet ale okupione to jest masakrycznie krótkimi przelozeniami wiec wypad na zwykla obwodowa i juz wyje...powyzej 140km/h to ciezko w srodu rozmawiac.....
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 31.03.2008, 13:09:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mniuniu72
Osiągi podobne... przy przyśpieszaniu na korzyść benzyny.

No to ja proponuje stan takim 1.6 z moim starym zjezdzonym TDI i pokarz mi to przyspieszenie na korzysc benzyny  :rotfl:
Mam wrazenie ze 90 kony TDI by sobie dal rade przy odpowiedniej zmianie biegow.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 31.03.2008, 13:18:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
Mam wrazenie ze 90 kony TDI by sobie dal rade
Potwierdzam. Swoim 90-konnym tdi "bzyknąłem" Golfa IV 1.6 bez problemów.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

nerwus
Gość



« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 31.03.2008, 20:53:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mniuniu72
Osiągi podobne... przy przyśpieszaniu na korzyść benzyny.
Nie no teraz to zaszalałeś  :rotfl: 1.9 TDI 90 zamiata taką 1.4 na luzaku :ninja:
Zapisane
mniuniu72
Gość



« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 31.03.2008, 21:30:10 - NIEPRZECZYTANA »

OK może się źle wyraziłem. Nie miałem tu na myśli pojedynku 1.9tdi do 1.4 benzyny a bardziej 1.9 do 1.6. Po swoich spostrzeżeniach jeżdząc Alteą 1.6 oraz 1.9 nie widziałem różnicy w efektywności przyśpieszania. Nie potrzebuję demona prędkości a bardziej samochodu rodzinnego i bezpiecznego i w miarę oszczędnego. Ze swojej Ibi mimo iż ma silnik AKK 60KM jestem nadwyraz zadowolony. Kiedy w 2000 roku kupowałem swoją pierwszą Ibizę byłem miło zaskoczony tym silnikiem. Miałem wtedy porównanie do samochodów i silników 1.1 (P206, Clio) czy 1.2 Corsa (moja druga połowa taką jeździ), Fabia 1.4 o podobnych mocach. Wielu moich znajomych nie wierzyło że pod maską jest tylko 60KM. Choć to nie rakieta ale spełnia moje nie wygórowane wymagania.
Zapisane
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 31.03.2008, 21:37:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Rene
Potwierdzam. Swoim 90-konnym tdi "bzyknąłem" Golfa IV 1.6 bez problemów.
po prostu smiech na sali :rotfl:  ten kierowca Golfa musiał być niezłym łosiem
Zapisane
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 31.03.2008, 21:40:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Shizo
ten kierowca Golfa musiał być niezłym łosiem
Nie wiem czy miał charakterystyczne poroże na czaszce, w każdym razie dostał baty.  ;D
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

Nemesis Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea '08 1.9TDI

« Odpowiedz #25 - Środa, 02.04.2008, 20:09:18 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Jestem 2 tygodniowym posiadaczem Seata Altei 1.9 TDi + DPF 105 KM. Wersja Stylance+Pasion. Parę dodatków więcej niż Stylance. Ale do rzeczy co do silnika. w sumie przejechałem raptem 2300Km ale co zauważyłem to:

Nie wiem czy to wina paliwa czy nie ale na niemieckim w trasie spalił mi 5.5 litra przy średniej jeździe 120-130 Km ( docieram :) )
W Polsce na Vervie ok 6-6.5 :/
Miasto lekka porażka jak dla mnie 8-8.5 :/

Jazda? Nasze drogi porażka, twarde zawieszenie:) Przyspieszenie trocheeeee słabo:/ 12.3 s no cóż to nie Cordoba 1.9 TDi 110KM ale to był piękny wózek!!!!!!! łezka sie zakręciła jak ją sprzedawałem:(
Jest kiepsko z wyprzedzaniem trzeba redukować dość często, jest to stanowczo za słaby sinik jak na taka masę. Podają, że powinien spalać 5.4/5.9/6.9 litra ale jakoś nie mogę się w to strzelic:/ Może, że go docieram? A może troszeczkę zabiera koników filtr? Trochę jestem niemile zaskoczony z tym spalaniem ale zamierzam ją z chipowac i mam nadzieję, że coś to zmieni... Jakbym miał więcej pieniędzy to kupiłbym 2.0 TDi. Taka jest moja ocena jako posiadacza tego samochodu.
Zapisane
miki
Gość



« Odpowiedz #26 - Wtorek, 08.04.2008, 15:08:49 - NIEPRZECZYTANA »

A ja ci odpowiem na temat spalania w Polsce jest bardzo marne paliwo, dlatego ci więcej pali, kolega był w Austrii zatankował diesla i zrobil chyba o ok 50km wiecej niz na paliwie u nas, co do silnika 1.9 a 2.0 jest róznica i to duża, miałem ibizke 6l zdecydowanie lepiej altea sie zbiera, jednak trzymanie sie jezdni zdecydowanie lepiej ibi, mimo ze w altei sa alu 17' i szersze oponki, ale cos czuje ze bedzie czekala mnie wymiana kola dwumasowego i to chyba głowna przypadłosc tych silnikow 2.0
Zapisane
nerwus
Gość



« Odpowiedz #27 - Środa, 09.04.2008, 14:46:16 - NIEPRZECZYTANA »

OK ja sie wczoraj dowiedziałem ze w 2.0 TDI są jakieś zatapiane świece żarowe i kosztuja kosmiczną kase powie moi ktoś czemu oni to robia przeca zwykłe świece sie swienie sprawowały  :o
Zapisane
Nemesis Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Altea '08 1.9TDI

« Odpowiedz #28 - Piątek, 11.04.2008, 10:19:48 - NIEPRZECZYTANA »

Wiesz, miałem Cordobe rok 99 TDi 110KM i zbierała się lepiej ale jest dużo lżejsza. W Altei mam oryginalne alusy 16" i 205 opony Bridginstone. I powiem Ci, że przyczepność na drogach i zakrętach jest nieporównywalnie lepsze. Normalnie auto płynie. Ostatnio zrobiłem mały test przy większych prędkościach i powiem Ci, że takich rzeczy nie mogłem zrobić w Cordobie. Może to ESP i te inne rzeczy elektroniczne, które pomagają przy jeździe a nie były w Cordobie. Jedno jestem pewien układ jezdny Altei jest rewelacyjny!!! Co do spalania to spada powoli. Tzn. ,że zaczyna się docierać. Powiedzieli mi, że muszę przejechać niby około 7-10 tyś. i będzie lepiej. Pożyjemy zobaczymy.
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #29 - Sobota, 12.04.2008, 13:21:17 - NIEPRZECZYTANA »

Altea jest dłuższa i cięższa co za tym idzie po dziurach tak nie podskakuje. Teraz troche jeżdze Golfem 4 Variantem to komfort jest duzo lepszy na nierównościach, nawet z tego co pamietam jak jeździłem Caro+ to na nierównosciach szybciej popylałem niz Seatem, a jesli chodzi o zakrety jezeli nie ma dziur albo jakis podbic (rzadkość w Polsce) to Cordoba sie tak nie przechyla i jak by była przyklejona 8)
Cytuj
powie moi ktoś czemu oni to robia przeca zwykłe świece sie swienie sprawowały 
Żeby mogli wiecej zarobić na czesciach i na serwisie :ninja:
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI vs 2.0TDI
Skocz do: