+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI vs 2.0TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9 TDI vs 2.0TDI  (Przeczytany 71734 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mniuniu72
Gość



« Sobota, 29.03.2008, 22:39:25 - NIEPRZECZYTANA »

Witam


Proszę was o kilka uwag na temat tych silników generalnie 1.9 105KM -> 2.0 140 KM. Jakie macie uwagi za i przeciw... Co przemawia za kupnem Seata z takim silnikiem, a co nie.... generalnie najbardziej interesuje mnie Altea/Toledo 2.0 TDI z 6 biegową skrzynią manualną...

Proszę o konkretne spostrzeżenia i uwagi...

Niuniu72
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29.03.2008, 22:42:42 wysłane przez the_ozyrys » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #1 - Sobota, 29.03.2008, 22:42:14 - NIEPRZECZYTANA »

roznica 35 koni mowi sama za siebie, samochod ciezki, te 105 konikow moze nie dac sobie rady, ja bym bral 2.0 :]
Zapisane

mniuniu72
Gość



« Odpowiedz #2 - Sobota, 29.03.2008, 22:44:03 - NIEPRZECZYTANA »

OK, Ok tylko z roczników 2004/05 w 2.0 pękały głowice... a ja potrzebuję samochodu na lata, choćby był i używany...
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #3 - Sobota, 29.03.2008, 22:45:24 - NIEPRZECZYTANA »

2.0TDI wymagają generalnie więcej $$$ - wyższa cena, większe spalanie...
Natomiast jeśli chodzi o moc to różnica jest spora, w dodatku 140 można
samym softem zrobić na ~180...

No i mówią że 2.0 są mniej wytrzymałe...
Zapisane
pola
Gość



« Odpowiedz #4 - Sobota, 29.03.2008, 22:49:09 - NIEPRZECZYTANA »

105 KM  w Altei doskonale daje sobie radę. Jak dla mnie 1.9 TDi na najlepszy dieslowski silnik jaki można było wymyślic, 2.0 ? dla mnie to nowośc i spotkałam sie z kilkoma negatywnymi opiniami co do tych silników od osób które użytkują Leony z takim serduchem. 1.9 TDi żyje i można bardzo ładnie podkręcic

Napisano: Sobota, 29.03.2008, 22:46:41


mniuniu72, to właśnie główna przypadłośc w 2.0 TDi i to nie tylko z lat 2004/2005 ale i 2006 i 2007... ja wolałabym nie ryzykowa... 1.9 to sprawdzone, oszczędne silniki
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #5 - Sobota, 29.03.2008, 22:54:05 - NIEPRZECZYTANA »

OK, Ok tylko z roczników 2004/05 w 2.0 pękały głowice... a ja potrzebuję samochodu na lata, choćby był i używany...

E tam slyszalem ze w ASV tez pekaja :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Morgan
Gość



« Odpowiedz #6 - Sobota, 29.03.2008, 23:21:20 - NIEPRZECZYTANA »

Nie bój się tych głowic - to nie jest tak, że w każdym pęknie. Zdarzają się takie akcje ale pełno 2.0 tdi śmiga i nic im  nie jest. Jeśli masz budżet na 2.0 tdi to nawet bym się nie zastanawiał  :) Poza tym 2.0 zazwyczaj są lepiej wyposażone, lepszy zawias, hamulce, skrzynia 6 itd
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #7 - Sobota, 29.03.2008, 23:52:27 - NIEPRZECZYTANA »

Nawet jak peknie to mozna normalnie jezdzic... 105ps na taka krowe to naprawde mala moc, silnik sie meczy, wiecej pali, z 2,0 na pewno bedziesz bardzej zadowolony, pomijajac juz kwestje tuningu.
Zapisane

Dogg_gd Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Toledo

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 30.03.2008, 10:32:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Posiadam Toledo II 1.9 i jestem bardzo zadowolony. Odpowiedz sobie na pytanie co sie bardziej oplaca: 2.0 czy 1.9 + chip :). Ja po chipie mam ok 140 koni i osiagi sa calkiem dobre. Spalanie przy normalnej jezdzie 7 litrow. Jak jezdzi 105 koni? Nie mam pojecia bo od razu z salonu wyjechalem z chipem.

pozdrawiam
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 30.03.2008, 11:02:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Dogg_gd
Jak jezdzi 105 koni?
Ojciec ma w Golfie 105KM i jak na ta mase samochodu nie jest źle, jest elastyczny przyspiesza fajnie  tylko troche na samym poczatku jest muł ale spalanie za to jest na bardzo przyzwoitym poziomie ;)  Również uważam ze silniki 1.9 sa naprawde udane. Choć mysle za Altea to juz duzy samochód i te 140KM jest wymagane na przyzwoita jazde  :)
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
nerwus
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 30.03.2008, 11:15:28 - NIEPRZECZYTANA »

1.9 105PS pewnie bedzie palił tyle co 2.0 ja bym brał 2.0  :ok:
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 30.03.2008, 11:18:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym brał 1.9,a za oszczędzoną kasę zrobiłbym program i wymienił turbinę na większą np z ARL. Po takim zabiegu mamy ok 160KM i to już ładnie będzie śmigać.
1.9 to dobry i sprawdzony motor...
Zapisane
pola
Gość



« Odpowiedz #12 - Niedziela, 30.03.2008, 11:22:01 - NIEPRZECZYTANA »

Miro, no i chyba pierwszy raz w życiu się z tobą zgadzam. 1.9 to 1.9 - właściciele leosiów 2.0 też mówią że gdyby mogli cofnąc czas...
Zapisane
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 30.03.2008, 11:37:16 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym brał 1.9,a za oszczędzoną kasę zrobiłbym program i wymienił turbinę na większą np z ARL. Po takim zabiegu mamy ok 160KM i to już ładnie będzie śmigać.
1.9 to dobry i sprawdzony motor...

Bardzo dobry plan ;)
Robie sporo tych 1.9 105KM i na serii to malo emocji dostarcza ale po lekkim dlubnieciu na ok 135-140KM jezdzi milo i bezawaryjnie.
Jedynym mankamentem jest bardzo slabe kolo dwumasowe i wogule skrzynia....tunerzy ktorzy wala momentem z samego dolu zabija sprzeglo bardzo szybko. Wiec niestety pod wzgledem elastycznosci 2.0 tdi dzieki kobylastej skrzyni i pancernemu sprzeglu bedzie wyraznie lepszy.
Dlatego uwazajcie Panowie jak jest soft zrobiony...max moment w wysokosci >310Nm przy obrotach nizszych jak 2200 to zabójstwo dla ukladu napedu...

2.0 TDI jak sie nie psuje  :o to super motorownia. W serii zwawa po chipsie naprawde niezle goni...ale koszty wyzsze i niektore egzemplarze rzeczywiscie sa klopotliwe.

Konluzja : jak auto tylko do przemieszczania sie bez ambicji sportowych to 1.9 tdi w zupelnosci wystarczy.
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #14 - Niedziela, 30.03.2008, 12:03:56 - NIEPRZECZYTANA »

moj kolega ma 2.0 w leonie, przejechal okolo 65 tys, nie dbal o turbine, nie czekal po ostrej jezdzie, zalozyl chipa, dalej to samo, nie dba o turbine 'bo czeka az sie rozsypie zeby mogl wsadzic nowa' a ta dalej dziala, ja polecam 2.0 :] a z awaryjnoscia, to zalezy jak sie trafi ;)
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI vs 2.0TDI
Skocz do: