+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI vs 2.0TDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.9 TDI vs 2.0TDI  (Przeczytany 71736 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Jakobe Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: pomorskie
Samochód: Ibiza 6K AFN++

« Odpowiedz #45 - Sobota, 31.10.2009, 13:58:51 - NIEPRZECZYTANA »

W Toledo III chyba nie było ARL-ów
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #46 - Sobota, 31.10.2009, 14:00:55 - NIEPRZECZYTANA »

 :P  tu pewnie chodziło o porównanie mocy  :-X
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #47 - Sobota, 31.10.2009, 14:02:03 - NIEPRZECZYTANA »

Kozak, w toledo III to chyba tylko 1.9 105 konne montowali  ;)  
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #48 - Sobota, 31.10.2009, 14:12:59 - NIEPRZECZYTANA »

Już nie panikujcie tak z tymi 2,0. Pierwsze serie tego motoru miały problemy z głowicami, ale coś musiało zostać poprawione skoro z powodzeniem montują je nadal w całej grupie VAG.
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #49 - Sobota, 31.10.2009, 14:28:07 - NIEPRZECZYTANA »

ja wiem ze nie bylo arl'a w toledo 3, ale chodzi mi o porownanie mocy.

aboz, nie wiem czy tak poprawili, bo slyszalem od kilku ludzi ze im glowice popekaly, a auta byly z rocznikow 2008 i poczatkow 2009, i padaly czy to po 20tys. 40 tys czy 100. nie bylo reguly.

Napisano: Sobota, 31.10.2009, 14:26:34


Jak ktos ma auto salonowe to nie ma sie czym przejmowac, ale gorzej jak kupisz uzywke i ci peknie glowica ;)
Zapisane
zbigniew matysik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat toledo III 2005 2.0TDI

« Odpowiedz #50 - Niedziela, 01.11.2009, 12:33:23 - NIEPRZECZYTANA »

Myśle że z tymi pęknieciami to troche przesadzasz.Kolega ma tez 2.0TDI i przejechał ponad 100tys.km i wszystko jest w najlepszym porzadku.A przy okazi mam pytanko czy wiesz gdzie znajduje się gniazdo do podpięcia VAG-a w seacie toledo 3?. :ok:  :ok:
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #51 - Niedziela, 01.11.2009, 12:56:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: zbigniew matysik
czy wiesz gdzie znajduje się gniazdo do podpięcia VAG-a w seacie toledo 3?.
Pod kierownicą po lewej stronie, musisz zdjąć zaślepke plastikową.. :-X
Zapisane
zbigniew matysik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat toledo III 2005 2.0TDI

« Odpowiedz #52 - Niedziela, 01.11.2009, 19:12:06 - NIEPRZECZYTANA »

Ta zaslepka od bezpiecznikow? bo tylko taka jest. :'(
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #53 - Niedziela, 01.11.2009, 19:19:54 - NIEPRZECZYTANA »

Ta zaslepka od bezpiecznikow? bo tylko taka jest. :'(
o ile pamiętam obok skrzynki z bezpiecznikami jest gniazdo do wpięcia VAGa - tak jest przynajmniej u mnie..
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #54 - Niedziela, 01.11.2009, 22:11:04 - NIEPRZECZYTANA »

My miesiecznie mamy 1-2 auta z 2.0 TDI 16v ktore wciagaja plyn. Po diagnozie zazwyczaj pada na glowice badz wymienniki ciepla. Tak czy siak to swieze autka wiec jada do ASO na naprawe lub po gwarancji my sie za to zabieramy.....

Dla mnie wybor jest prosty...
Jak ma byc oszczednie to 1.9 TDI + modzik ew. wieksza turbina
Jak ma byc szybciej to 2.0 TFSI (TSI) bo pali to bardzo rosadnie ok 30% wiecej niz 2.0 TDI a zapiepsza konkretnie po wirusku.

2.0 TDI 16v wcale malo nie pali, ma wady konstrukcyjne i wcale takie szybkie tez nie jest. Wiec ani ekonomia ani osiagi.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01.11.2009, 22:12:47 wysłane przez rob555 » Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #55 - Sobota, 28.11.2009, 22:13:54 - NIEPRZECZYTANA »

Kilka postów wyżej Wuda pisze o mnie - dolewam olej bo bardzo dużo jeżdżę (na koniec roku wyjdzie ok. 40tys km !), dużo trasy, prędkości autostradowe, wyprzedzania, przyspieszania - musi brać olej.
Miałem Toledo II 1.9TDI (AHF zrobiony na ok. 140KM) i przy spokojnej jeździe oleju nie brał - dopiero jak poszedł w tany z pełną stadniną pod machą to brał :)
A z 2.0TDI jestem zadowolony i polecam :) poza wspomnianym olejem nie dzieje się nic (od wymiany do wymiany dolewam max 0.7l oleju). Spalanie jak na taki wiatrołap też jest akceptowalne - średnia z 30tys. km to 7.1l.

Napisano: Czwartek, 19.11.2009, 17:42:30


Jestem po przeglądzie "dużym" po 60tys km. (u mnie przy 58tys km) - kondycja silnika, turbiny, dwumasu - idealna, moim zdaniem nie należy się bać samochodów wyposażonych w ten silnik :)
Zapisane
Stinkero
Gość



« Odpowiedz #56 - Poniedziałek, 14.12.2009, 12:16:46 - NIEPRZECZYTANA »

Po przeczytaniu 4 stron tego tematu jestem ogłupiały zupełnie. Też przemierzam się do kupna Altea/Altea XL , ale stawiam na rocznik co najmniej 2007.
Największy problem mam z wyborem silnika. W grę wchodzi tylko diesel z powodu przejeżdżanych kilometrów.
Na co się kierować?  1.9 105 koni + chiptuning czy 2.0 140 koni ?  Nie bez znaczenia są tutaj pieniadze, różnice miedzy modelami 1.9 a 2.0 średnio wychodzą mnie ok 10 tys. zł ( biorę rocznik 2008 bo takie znalazłem zarówno zwykły jak i xl)
Co proponujecie? Mam nóż na gardle bo do 15 stycznia musze kupić autko.
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #57 - Poniedziałek, 14.12.2009, 12:58:26 - NIEPRZECZYTANA »

Jak sam widzisz autko z silnikiem 2.0 TDI to loteria, jedno będzie jeździć bezawaryjnie przez dłuuuugie lata, a drugi może się posypać, tzn. mam na myśli głowice.. Swoją drogą silnik 2.0 TDI został jednym z najlepszych silników roku 2010 ale to już chyba na common raillu jedzie http://moto.onet.pl/138411,5849614,1,zdjecie.html?node=27#id5849622
Jak narazie mój ma przejechane 50 tysi i jest ok. Pozdrawiam
P.S Ja bym wziął na twoim miejscu TSI, również pokonuje bardzo dużo kilometrów ale TSI to chyba jednak lepsze rozwiązanie jeśli zależy Ci na osiągach, jeśli nie to weź kup sobie 1.9 i zrób profesjonalnego chipa, no chyba że potrzebujesz więcej koników niż 140  :-\ ? Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.12.2009, 13:03:16 wysłane przez toka » Zapisane
grzelmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radzyń Podlaski / Warszawa
Samochód: Altea Freetrack 4 2.0TDI BMN

« Odpowiedz #58 - Poniedziałek, 14.12.2009, 14:11:50 - NIEPRZECZYTANA »

toka pragnę zauważyć, że więcej problemów masz z 1.9TDI  :-X

ja wybrałem 2.0TDI i nie żałuję wyboru, natomiast stare 1.9TDI to 1.9TDI  :)

może warto wziąć 1.9TDI a rocznikowo młodszy?
i ew. musisz uważać na DPF - nie jest straszny, ale w razie awarii jest problem :)
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #59 - Poniedziałek, 14.12.2009, 14:38:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: grzelmo
toka pragnę zauważyć, że więcej problemów masz z 1.9TDI
To prawda ale jak wspominałem w innym poście to raczej wina źle zrobionego chipa.. A jak na razie nie ma kaski żeby go zmienić..
Bo poleciało sprzęgło z dwumasem i turbinka co ewidentnie wskazywałoby na złego chipa no i też złe traktowanie  :-[ .. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.12.2009, 18:31:08 wysłane przez toka » Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» 1.9 TDI vs 2.0TDI
Skocz do: