+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana szklanek
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana szklanek  (Przeczytany 62834 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 24.03.2008, 12:49:05 - NIEPRZECZYTANA »

Tominator nie wiem jaki koszt wymiany...Wymiana nie jest jakas skomplikowana i czasochlonna wiec mysle, ze cena za robocizne tez nie bedzie jakas wygorowana. Ja placilem robocizny 350 zl za calosc, ale wymienialem w sumie z 10 rzeczy :)
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 24.03.2008, 21:47:13 - NIEPRZECZYTANA »

ludziska dajcie spokój, po takim przebiegu szklanki wymieniać, raczej dobre oleje lejcie do Waszych motorów. Moja cordoba ma przebieg 220000 km i nie mam zamiaru szklanek na razie wymieniać -jeździłem  cały czas na pełnym syntetyku najpierw aral 0w40 jakieś 17000, a teraz mobil 5w40 :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 25.03.2008, 02:36:55 - NIEPRZECZYTANA »

woj moja ibi ma 230 tys przebiegu...i uwierz mi, ze trzeba bylo wymienic....to nie kwestia oleju...czasem szklanki zaczynaja dzwonic w samochodzie ktorego sie dlugo nie urzywalo....grawitacja :)
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 25.03.2008, 17:59:40 - NIEPRZECZYTANA »

Mój jeździ regularnie, bo codziennie ale na krótkich trasach. Czyli wg Was, narazie olać i nie zwracać na to uwagi?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 25.03.2008, 18:08:12 - NIEPRZECZYTANA »

mac456x9, pojedz do mechanika niech poslucha bo innej oceny stanu nie ma a na forum tego nie sprawdzimy
moj ma wiecej niz 200 000 i nie ruszam
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #20 - Środa, 26.03.2008, 11:02:39 - NIEPRZECZYTANA »

Powiem Wam, ze jak szklanka pada to jest taki specyficzny dzwiek w porownaniu do tego teraz, ze nie trzeba do tego mechanika :P ja bym odrazu poznal...:)

Zapisane
marcinenergy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Leon TS '03, 1.9 TDI ARL ~150KM (169KM/343Nm)

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 27.03.2008, 16:35:26 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie wymiana szklanek była przy 222 tyś km (silnik AFN). Luzy miała jedna ze szklanek. Koszt szklanek 24,80zł x 8 (szklanki INA), do tego doszedł przy okazji profilaktycznie uszczelniacz wałka rozrządu i wspomniana wcześniej uszczelka pod pokrywę zaworów oraz olej mobil 1 półsyntetyk, łączny koszt części i robocizny jeśli dobrze pamiętam 550zł. Podobno jeśli za długo się będzie jeździło ze stukającymi szklankami możemy uszkodzić wałek rozrządu, więc chyba warto ... tym bardziej że silnik ucichnie przy okazji :)

Pozdro
Zapisane

jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 02.04.2009, 09:04:03 - NIEPRZECZYTANA »

WItam ztego co czytam to stwierdzam że też mam problem ze stukającmi szklankami, ale 100% pewności nie mam bo ten dzwięk ciężko do czegoś porównać:/ dla mnie to coś jak popiskiwanie albo delikatne metaliczne pykanie,  i nasila się gdy ostrzej pojeżdze tzn gdy auto jest na wysokich obrotach. Gdy  już pojezdzi dłużej i nagrzeje sie tak konkretnie to pykania praktycznie nie słychać, na zimnym silniku jest to raczej norma, ale są wyjątki że niesłychać tego wogóle. Czy wedug was to co opisałem to efekt stukających szklanek?
Zapisane
marcinenergy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Leon TS '03, 1.9 TDI ARL ~150KM (169KM/343Nm)

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 05.04.2009, 09:22:42 - NIEPRZECZYTANA »

jarq zaraz po odpaleniu na zimnym powinno przez parę sekund dużo wyraźniej to być słyszalne. Może to również być tak jak napisałeś że stukanie jest szybsze wraz ze wzrostem obrotów. Ja najlepiej to słyszałem jak stał koło mnie (z prawej) jakiś samochód i wtedy dźwięk się odbijał i był wyraźniejszy. Tak czy inaczej to raczej powinien ktoś kto się zna obsłuchać, na forum nikt Ci nie da 100% że to szklanki.
Dodam jeszcze że mocno kończące się szklanki jeśli dobrze pamiętam to mogą uszkodzić wałek rozrządu.
Ja moje kupowałem w Bosch-service, firmy INA i były tam najtańsze generalnie.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 05.04.2009, 09:24:33 wysłane przez marcinenergy » Zapisane

Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 05.04.2009, 09:31:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marcinenergy
Dodam jeszcze że mocno kończące się szklanki jeśli dobrze pamiętam to mogą uszkodzić wałek rozrządu.
Zgadza się, tak było u kumpla w Leonie TDi. Uszkodzona jedna szklanka i trzeba było wymieniać wałek rozrządu.
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

Valgaar Mężczyzna
Animator :-)
Moderator
Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 06.04.2009, 10:12:12 - NIEPRZECZYTANA »

Ciekawi mnie jedna przypadłośc mojego autka... i nie wiem czy sa to własnie szklanki czy wtryski... w kazdym razie coś cyka czy też stuka przy wciskaniu gazu. Najlepsze jest to, że popychacze miałem kiedyś wymieniane, tak własnie przy okazji (ok 30 k temu). W międzyczasie przeskoczył mi rozrząd o jeden ząbek (na szczęście nie spowodowało to spotkania tłoku z zaworami). Rozrząd został przestawiony, wymieniony, ustawiony od nowa kąt. Ale jak była zima i mrozy to silnik chodził cichutko, jak zaczęło się ocieplać to pojawiło się cykanie. Czy jest to bardziej związene ze szklankami czy też wtryski, a raczej kąt wtrysku po ociepleniu?
Zapisane
jarq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza II Sdi AEY

« Odpowiedz #26 - Środa, 27.05.2009, 12:01:07 - NIEPRZECZYTANA »

a jeżeli szklanki przestają cykać po przejechaniu ok. 10km tzn że wymiana niejest konieczna??
i czy uszkodzone szklanki mogą mulić auto??
« Ostatnia zmiana: Środa, 27.05.2009, 12:11:05 wysłane przez jarq » Zapisane
spider Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Goleniów
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 19.07.2009, 21:27:44 - NIEPRZECZYTANA »

Wymieniał ktoś szklanki w ASV, bo jestem właśnie po ich wymianie i jest problem auto na biegu jałowym przy dodaniu gazu strzela dużymi dymnymi "bąkami"  ;)  komputer nie pokazuje żadnych błędów tylko te strzały...  Dopiero teraz się dowiedziałem że są niby 2 rodzaje popychaczy te które mam teraz to Febi 8064 a niby powinny być Febi 07060 tylko są sporo droższe... może to ktoś potwierdzić czy te drugie będą dobre i czy to przez te co mam teraz są problemy?
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 19.07.2009, 22:41:53 - NIEPRZECZYTANA »

08064 są do starego typu 1.9 TDI, czyli AFN, 1Z.
07060 sa do nowszych, czyli AGR, ASV, ALH, AHF.
Różnią się one delikatnie wysokością, więc co za magik ci to zakładał i gdzie miał oczy?
Masz w tym momencie delikatnie przestawione fazy otwarcia i zamknięcia zaworów w stosunku do faz pracy silnika.
Fakt są droższe, ale czy był sens oszczędzać 100zł na komplecie i teraz robić to na nowo?
Szklanki do ASV są po 35zł, do AFN po 20zł, więc sam oceń........
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 19.07.2009, 22:43:42 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
spider Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Goleniów
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 20.07.2009, 19:00:31 - NIEPRZECZYTANA »

Magik był dobry, tylko chłopaki ze sklepu dali ciała... po dziś upierają się że wg programu pasują... ale zamówiłem nowe i zapłacę różnicę tylko robocizna... (patrzałem w programie że niby wymiary te same tylko waga inna) jak bym wiedział że do ASV są inne to bym nie oszczędzał a teraz lipa
A jeszcze takie pytanko czy coś mogło się stać z silnikiem w wyniku zastosowania złych szklanek?
Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Wymiana szklanek
Skocz do: