Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Wymiana silnika
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
15
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Wymiana silnika (Przeczytany 143189 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #60 -
Sobota, 22.07.2006, 00:18:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Widzę spons, że znasz temat gazu tylko od swoich kolegów. Nie man zamiaru Cię przekonywać do gazu. Częsta wymiana świec, przewodów, oleju i filtrów, że silnik się niszczy to jest mit i kompletna bzdura (częso szukanie przyczyn złej pacy z h.....wą instalacją)
Poza tym, że jeżdźę na przeglądy gazowe nie co 10 tyś. km tylko co 20 tyś. km (zalecane co 15 tyś) (u mnie koszt przeglądu 80 zł.) to zapominam, że mam gaz w aucie, no i najważniejsze -stacja benzynowa (o połowę taniej za to mniej tankuje- ale można się przyzwyczaić). Pewnie następne auto kupię TDI ale nie przez to, że źle mi się jeździ na gazie tylko po prostu lubię Diesela. Na instalce nie można oszczędzać (moja kosztowała ponad 5000 zeta), ale mam zero problemów a przejeździłem na niej ponad 100 tyś km.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #61 -
Sobota, 22.07.2006, 01:19:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Niedawno kumpel robil swap w astrze gsi z 2.0 8v na 2.0 16v + chip, po zabiegu robil mnie jakies 2-3 dlugosci, zalozyl gaz (za ok. 2000 nie wiem jaki nie znam sie, napewno nie sekwencje ale nie byla to tez najtansza opcja u pana Henia) pojezdzil tak ze 3 tygodnie i juz nie moze sobie dac ze mna rady, bez roznicy czy na LPG czy na PB. W miedzyczasnie trzeba bylo wymienic sonde i przeplywke (ja zwalam na gaz
). Taka sama sytuacja byla jak kupil auto (przed swapem), a ja bylem jeszcze przed zmiana turbinki i chipem, zanim zalozyl gaz robil mnie ok 1 dlugosc, po zalozeniu gazu dostawal baty.
Koszt instalacji sekwencyjnej czyli ok 5000 IMO mija sie z celem, po co pchac ta kase w auto o mniejszej mocy skoro mozna taka sama kwote dolozyc i kupic mocniejszego diesla w aucie tej samej klasy (chocby z uwagi na bezpieczenstwo). Fakt, zamienic benzyne na diesla nie jest teraz tak prosto (mowa o sprzedazy obecnego i zakupie "nowego" w przyzwoitym stanie) ale jezeli ktos szuka auta w benzynie z mysla o tym by zalozyc gaz... bes sęsu
Zapisane
http://seat-racing.pl
Elwes
Gość
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #62 -
Sobota, 22.07.2006, 01:29:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
No u mnie ma wujaszek w nexi gaz za jkaies 1500 zł i tez nic mu sie nie psuje.. kumpla wujek jezdzi na gazie tez nic nie wymienia.. moze poprostu to nie zalezy od instalacji gazowej tylko...
... jak ktoś kiedys napisał na forum XXX:
Bardzo często zadają mi pytanie: jaki samochód jest najlepszy?
Odpowiadam wówczas z całym przekonaniem nabytym podczas wieloletniej praktyki: najlepszy jest samochód, który ma najlepszego kierowcę. Nie ma złych samochodów - są złe ręce. Żadne żywe stworzenie nie potrafi tak odpłacić wdzięcznością za troskliwość, jak martwy na pozór samochód. Dlatego nie bierz się do samochodu, jeśli nie jesteś zdolny przywiązać się do niego - zaniedbany samochód będzie mścił się na każdym kroku..
Może coś w tym jest?
Zapisane
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #63 -
Niedziela, 23.07.2006, 00:05:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "spons"
Niedawno kumpel robil swap w astrze gsi z 2.0 8v na 2.0 16v + chip, po zabiegu robil mnie jakies 2-3 dlugosci, zalozyl gaz (za ok. 2000 nie wiem jaki nie znam sie, napewno nie sekwencje ale nie byla to tez najtansza opcja u pana Henia) pojezdzil tak ze 3 tygodnie i juz nie moze sobie dac ze mna rady, bez roznicy czy na LPG czy na PB. W miedzyczasnie trzeba bylo wymienic sonde i przeplywke (ja zwalam na gaz ). Taka sama sytuacja byla jak kupil auto (przed swapem), a ja bylem jeszcze przed zmiana turbinki i chipem, zanim zalozyl gaz robil mnie ok 1 dlugosc, po zalozeniu gazu dostawal baty.
Koszt instalacji sekwencyjnej czyli ok 5000 IMO mija sie z celem, po co pchac ta kase w auto o mniejszej mocy skoro mozna taka sama kwote dolozyc i kupic mocniejszego diesla w aucie tej samej klasy (chocby z uwagi na bezpieczenstwo). Fakt, zamienic benzyne na diesla nie jest teraz tak prosto (mowa o sprzedazy obecnego i zakupie "nowego" w przyzwoitym stanie) ale jezeli ktos szuka auta w benzynie z mysla o tym by zalozyc gaz... bes sęsu
Nie zapominaj, że są ludzie którym nie zależy tylko na na osiągach.
Już mówiłem kilka razy przy sekwencji nie odczuwam spadku mocy, a wręcz można podkręcić i zwiększyć moc. Generalnie widzę, że Ty się skupiasz tylko na osiągach i dziwię się że masz takie słabe auto do ścigania się. Ja traktuję samochód inaczej (może już wyrosłem) bo dla mnie ma być zawsze sprawny i w miarę ekonomiczny bo to moje narzędzie pracy jak imadło, czy komputer.
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #64 -
Niedziela, 23.07.2006, 00:42:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zgadza sie, osiagi sa dla mnie wazne, nie wyroslem z tego i chyba mi sie to juz nie przytrafi
ale liczy sie tez stosunek osiagow do zuzycia paliwa. Moim dieselkiem jadac srednia predkoscia (mowiac srednia mam na mysli ze predkosc waha sie od 170 do 210 km/h, srednia pokazuje komp) 180km/h spalanie wychodzi 6,7l/100 z wlaczona klima, oczywiscie po trasie. Fakt, nie bardzo mam czym jechac mierzac moje zamiary ale coz, od czegos trzeba zaczac i pracuje nad tym caly czas
Garaty juz dawno sa, nie ma tylko czasu tego wszystkiego wystroic :sad: Auta uzywam na codzien, robie ok 45kkm rocznie i niestety nie moge sobie pozwolic na ekstremum, wszystko musi byc w ryzach, tak zeby auto jezdzilo w miare bezawaryjnie, do tego trzeba myslec o tym zeby sie zatrzymac i z drogi nie wypasc, a to tez kosztuje... niestety nie stac mnie na 2gie w miare madre.
Zapisane
http://seat-racing.pl
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #65 -
Niedziela, 23.07.2006, 22:05:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mówiąc o takich średnich to chyba nie w Polsce bo tu mie ma dróg na takie prędkości średnie raczej -przynajmniej mi się tak wydaje. Oczywiście wyjeźdzająz z miejscowości jakiejś do jakiejś nie zwalniasz poniżej 170 no i oczywiście światła w mieście Cię nie interesują dalej masz średnią 180. Kolego wybacz, ale koń by się uśmiał i zejdź na ziemię. Wiem, że jest kilka odcinków w Polsce, na których można taką średnią osiągnąć bez problemów nawet twoim autem (autostrady, których jest nie wiele), no ale chyba nie jeździsz w koło tylko tą jedną drogą
także nie podniecaj się tą średnią na jakimś krótkim odcinku. Miałem kiedyś golfa GTI i jakoś mnie to już nie podnieca.
Auto czasami trzeba jeszcze zatrzymać
- nie zapominaj o tym
powodzenia...
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #66 -
Niedziela, 23.07.2006, 23:04:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jasne ze czasami zlapia swiatla i trzeba sie zatrzymac ale nie zmienia to faktu ze bez problemu mozna utrzymywac predkosci z rzedu 170+ praktycznie caly czas, w godzinach wczesno porannych nie ma takiego natezenia ruchu, a jadac po trasie (mowimy tu o jezdni przynajmniej 2 pasmowej) nie jezdze po miescie... Komputer wylicza srednia na podstawie ilosci przejechanych kilometrow i czasu jaki byl potrzebny do pokonania tej odleglosci, a nie z wartosci ktora pokazuje wskazowka licznika.
Niczym sie nie podniecam, porownuje tylko spalanie LPG vs Diesel.
Co do zatrzymywania sie to wspomnialem o tym w poscie wyzej.
Zapisane
http://seat-racing.pl
Lato7
Gość
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #67 -
Niedziela, 23.07.2006, 23:41:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Fakt , w Polsce przeciez co i rusz mamy droge dwupasmowa
A srednia predkosc 170 km/h to nie jest problem , zwlaszcza biorac pod uwage fakt ze zwyciezcy wyscigow F1 maja srednia z calego wyscigu bez swiatel na ktorych sie stoi w granicach 200 km/h ... no ale oni sie scigaja z reguly po poludniu i chyba to jest odpowiedz
Zapisane
woj
Użytkownik
Offline
Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG
WWW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #68 -
Poniedziałek, 24.07.2006, 19:49:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
To fakt
Zapisane
VW SHARAN T
DI
\\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir
i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #69 -
Poniedziałek, 24.07.2006, 22:45:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Eh, co ja sie bede tlumaczyl, rachunek jest prosty, troche ponad 200km w 1h 20min, srednia wychodzi sama, a co robia kierowcy F1 to akurat najmniej mnie interesuje.
Co do drog 2 pasmowych w naszym kraju to zalezy w ktorej czesci PL sie znajdujemy, moja wies miesci sie przy trasie Wawa-Katowice i tam poruszam sie najczesciej.
Zapisane
http://seat-racing.pl
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #70 -
Poniedziałek, 24.07.2006, 23:13:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "spons"
200km w 1h 20min
Średnia równo 150km/h...
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
heartless
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #71 -
Wtorek, 25.07.2006, 17:01:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
KYS
,
A tak swoją drogą, to oberzyj sobie "reklamę" w publicznej TV jak łepek gdzieś się "spieszy" - może Ci to trochę pomoże. Naprawdę człowiek w aucie rozbitym z prędkością 150 km/h wygląda głupio.. :neutral:
Zapisane
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94
joker
Użytkownik
Offline
Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #72 -
Wtorek, 25.07.2006, 18:30:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
temat jest troche inny niz predkosci
wiec jak wymienia ktos ten silnik czy ja mam to pierwszy zrobic i pokazac jak sie to robi
dawca jest znaleziony tylko ze kwestia tego zeby niewtopic wsumie duzo niewtoie , bo za silnik 2.0 16v , skrzynie , cala elektryke , przeguby , polosie , heble , wsumie wszystko co mi potrzeba do bezpiecznego swapa koles chce 2 tyski tyle ze poduchy pod silnikiem sa wyrwane i troche mnie to przeraza
a wyglada to tak mniejswiecej koles mowi ze daje mi to cale auto place mu tyska wyciagam co potrzeba jesli silnik nieodpali to mam calosc za tyska wsumie felgi z oponami tyle kosztuja , jesli silnik jest ok to doplacam mu tyska i wsumie sama bude oddaje
http://img530.imageshack.us/img530/2700/061700043qg.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/5200/061700092fz.jpg
jak myslicie brac czy niebrac o to jest pytanie
cena jest raczej dobra i uklad tez chyba niezly
jade na urlop przemysle sprawe i sie zobaczy
jak niezaryzykuje to sie niedowiem co to znaczy miec abf pod maseczka
aha do tego jest caly kompletny wydech z nierdzewy supersprinta i jakis program wgrany
a smaki mam olbrzymie na zimowe grzebanie przy ibizie
Zapisane
www.kamikazedriver.prv.pl
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #73 -
Wtorek, 25.07.2006, 23:27:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "heartless"
KYS
,
A tak swoją drogą, to oberzyj sobie "reklamę" w publicznej TV jak łepek gdzieś się "spieszy" - może Ci to trochę pomoże. Naprawdę człowiek w aucie rozbitym z prędkością 150 km/h wygląda głupio.. :neutral:
Czy to, że policzyłem średnią prędkość oznacza, że jeżdżę z takimi średnimi
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
spons
Użytkownik
Offline
Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW
Odp: Wymiana silnika
«
Odpowiedz #74 -
Wtorek, 25.07.2006, 23:58:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "KYS"
Cytat: "heartless"
KYS
,
A tak swoją drogą, to oberzyj sobie "reklamę" w publicznej TV jak łepek gdzieś się "spieszy" - może Ci to trochę pomoże. Naprawdę człowiek w aucie rozbitym z prędkością 150 km/h wygląda głupio.. :neutral:
Czy to, że policzyłem średnią prędkość oznacza, że jeżdżę z takimi średnimi
To chyba bylo do mnie
Rzadko ogladam TV, bo tam glupoty pokazuja, wiec raczej nie trafie na ta "reklame". Zginac mozna wszdzie, takze takie argumenty do mnie nie przemawiaja, wsiadajac za kierownice bardziej martwie sie zeby nie uszkodzic innych uczestnikow ruchu niz siebie.
Wracajac do predkosci, KYS ma racje wychodzi rowno 150, jak pisalem wyzej opieralem sie o wskazania kompa ktory najwyrazniej oszukuje
przy okazji zrobilem z siebie glupka
Coz, tak czy siak spalanie jest nizsze
EOT
Zapisane
http://seat-racing.pl
Strony:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
...
15
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Wymiana silnika
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...