+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Wymiana silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana silnika  (Przeczytany 143192 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #60 - Sobota, 22.07.2006, 00:18:10 - NIEPRZECZYTANA »

Widzę spons, że znasz temat gazu tylko od swoich kolegów. Nie man zamiaru Cię przekonywać do gazu. Częsta wymiana świec, przewodów, oleju i filtrów, że silnik się niszczy to jest mit i kompletna bzdura (częso szukanie przyczyn złej pacy z h.....wą instalacją)
Poza tym, że jeżdźę na przeglądy gazowe nie co 10 tyś. km tylko co 20 tyś. km (zalecane co 15 tyś) (u mnie koszt przeglądu 80 zł.) to zapominam, że mam gaz w aucie, no i najważniejsze -stacja benzynowa (o połowę taniej za to mniej tankuje- ale można się przyzwyczaić). Pewnie następne auto kupię TDI ale nie przez to, że źle mi się jeździ na gazie tylko po prostu lubię Diesela. Na instalce nie można oszczędzać (moja kosztowała ponad 5000 zeta), ale mam zero problemów a przejeździłem na niej ponad 100 tyś km.
 :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #61 - Sobota, 22.07.2006, 01:19:15 - NIEPRZECZYTANA »

Niedawno kumpel robil swap w astrze gsi z 2.0 8v na 2.0 16v + chip, po zabiegu robil mnie jakies 2-3 dlugosci, zalozyl gaz (za ok. 2000 nie wiem jaki nie znam sie, napewno nie sekwencje ale nie byla to tez najtansza opcja u pana Henia) pojezdzil tak ze 3 tygodnie i juz nie moze sobie dac ze mna rady, bez roznicy czy na LPG czy na PB. W miedzyczasnie trzeba bylo wymienic sonde i przeplywke (ja zwalam na gaz :mrgreen: ). Taka sama sytuacja byla jak kupil auto (przed swapem), a ja bylem jeszcze przed zmiana turbinki i chipem, zanim zalozyl gaz robil mnie ok 1 dlugosc, po zalozeniu gazu dostawal baty.

Koszt instalacji sekwencyjnej czyli ok 5000 IMO mija sie z celem, po co pchac ta kase w auto o mniejszej mocy skoro mozna taka sama kwote dolozyc i kupic mocniejszego diesla w aucie tej samej klasy (chocby z uwagi na bezpieczenstwo). Fakt, zamienic benzyne na diesla nie jest teraz tak prosto (mowa o sprzedazy obecnego i zakupie "nowego" w przyzwoitym stanie) ale jezeli ktos szuka auta w benzynie z mysla o tym by zalozyc gaz... bes sęsu ;-)
Zapisane

Elwes
Gość



« Odpowiedz #62 - Sobota, 22.07.2006, 01:29:31 - NIEPRZECZYTANA »

No u mnie ma wujaszek w nexi gaz za jkaies 1500 zł i tez nic mu sie nie psuje.. kumpla wujek jezdzi na gazie tez nic nie wymienia.. moze poprostu to nie zalezy od instalacji gazowej tylko...

... jak ktoś kiedys napisał na forum XXX:

Bardzo często zadają mi pytanie: jaki samochód jest najlepszy?
Odpowiadam wówczas z całym przekonaniem nabytym podczas wieloletniej praktyki: najlepszy jest samochód, który ma najlepszego kierowcę. Nie ma złych samochodów - są złe ręce. Żadne żywe stworzenie nie potrafi tak odpłacić wdzięcznością za troskliwość, jak martwy na pozór samochód. Dlatego nie bierz się do samochodu, jeśli nie jesteś zdolny przywiązać się do niego - zaniedbany samochód będzie mścił się na każdym kroku..

Może coś w tym jest?
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #63 - Niedziela, 23.07.2006, 00:05:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
Niedawno kumpel robil swap w astrze gsi z 2.0 8v na 2.0 16v + chip, po zabiegu robil mnie jakies 2-3 dlugosci, zalozyl gaz (za ok. 2000 nie wiem jaki nie znam sie, napewno nie sekwencje ale nie byla to tez najtansza opcja u pana Henia) pojezdzil tak ze 3 tygodnie i juz nie moze sobie dac ze mna rady, bez roznicy czy na LPG czy na PB. W miedzyczasnie trzeba bylo wymienic sonde i przeplywke (ja zwalam na gaz  ). Taka sama sytuacja byla jak kupil auto (przed swapem), a ja bylem jeszcze przed zmiana turbinki i chipem, zanim zalozyl gaz robil mnie ok 1 dlugosc, po zalozeniu gazu dostawal baty.

Koszt instalacji sekwencyjnej czyli ok 5000 IMO mija sie z celem, po co pchac ta kase w auto o mniejszej mocy skoro mozna taka sama kwote dolozyc i kupic mocniejszego diesla w aucie tej samej klasy (chocby z uwagi na bezpieczenstwo). Fakt, zamienic benzyne na diesla nie jest teraz tak prosto (mowa o sprzedazy obecnego i zakupie "nowego" w przyzwoitym stanie) ale jezeli ktos szuka auta w benzynie z mysla o tym by zalozyc gaz... bes sęsu

Nie zapominaj, że są ludzie którym nie zależy tylko na na osiągach.
Już mówiłem kilka razy przy sekwencji nie odczuwam spadku mocy, a wręcz można podkręcić i zwiększyć moc. Generalnie widzę, że Ty się skupiasz tylko na osiągach i dziwię się że masz takie słabe auto do ścigania się. Ja traktuję samochód inaczej (może już wyrosłem) bo dla mnie ma być zawsze sprawny i w miarę ekonomiczny bo to moje narzędzie pracy jak imadło, czy komputer. :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #64 - Niedziela, 23.07.2006, 00:42:16 - NIEPRZECZYTANA »

Zgadza sie, osiagi sa dla mnie wazne, nie wyroslem z tego i chyba mi sie to juz nie przytrafi :mrgreen:  ale liczy sie tez stosunek osiagow do zuzycia paliwa. Moim dieselkiem jadac srednia predkoscia (mowiac srednia mam na mysli ze predkosc waha sie od 170 do 210 km/h, srednia pokazuje komp) 180km/h spalanie wychodzi 6,7l/100 z wlaczona klima, oczywiscie po trasie. Fakt, nie bardzo mam czym jechac mierzac moje zamiary ale coz, od czegos trzeba zaczac i pracuje nad tym caly czas  ;-) Garaty juz dawno sa, nie ma tylko czasu tego wszystkiego wystroic :sad: Auta uzywam na codzien, robie ok 45kkm rocznie i niestety nie moge sobie pozwolic na ekstremum, wszystko musi byc w ryzach, tak zeby auto jezdzilo w miare bezawaryjnie, do tego trzeba myslec o tym zeby sie zatrzymac i z drogi nie wypasc, a to tez kosztuje... niestety nie stac mnie na 2gie w miare madre.
Zapisane

woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #65 - Niedziela, 23.07.2006, 22:05:08 - NIEPRZECZYTANA »

Mówiąc o takich średnich to chyba nie w Polsce bo tu mie ma dróg na takie prędkości średnie raczej -przynajmniej mi się tak wydaje. Oczywiście wyjeźdzająz z miejscowości jakiejś do jakiejś nie zwalniasz poniżej 170 no i oczywiście światła w mieście Cię nie interesują dalej masz średnią 180. Kolego wybacz, ale koń by się uśmiał i zejdź na ziemię. Wiem, że jest kilka odcinków w Polsce, na których  można taką średnią osiągnąć bez problemów nawet twoim autem (autostrady, których jest nie wiele), no ale chyba nie jeździsz w koło tylko tą jedną drogą  :mrgreen: także nie podniecaj się tą średnią na jakimś krótkim odcinku. Miałem kiedyś golfa GTI i jakoś mnie to już nie podnieca. Auto czasami trzeba jeszcze zatrzymać - nie zapominaj o tym :!:
powodzenia... :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #66 - Niedziela, 23.07.2006, 23:04:11 - NIEPRZECZYTANA »

Jasne ze czasami zlapia swiatla i trzeba sie zatrzymac ale nie zmienia to faktu ze bez problemu mozna utrzymywac predkosci z rzedu 170+ praktycznie caly czas, w godzinach wczesno porannych nie ma takiego natezenia ruchu, a jadac po trasie (mowimy tu o jezdni przynajmniej 2 pasmowej) nie jezdze po miescie... Komputer wylicza srednia na podstawie ilosci przejechanych kilometrow i czasu jaki byl potrzebny do pokonania tej odleglosci, a nie z wartosci ktora pokazuje wskazowka licznika.  

Niczym sie nie podniecam, porownuje tylko spalanie LPG vs Diesel.

Co do zatrzymywania sie to wspomnialem o tym w poscie wyzej.

 :pub:
Zapisane

Lato7
Gość



« Odpowiedz #67 - Niedziela, 23.07.2006, 23:41:29 - NIEPRZECZYTANA »

Fakt , w Polsce przeciez co i rusz mamy droge dwupasmowa ;-)

A srednia predkosc 170 km/h to nie jest problem , zwlaszcza biorac pod uwage fakt ze zwyciezcy wyscigow F1 maja srednia z calego wyscigu bez swiatel na ktorych sie stoi w granicach 200 km/h ... no ale oni sie scigaja z reguly po poludniu i chyba to jest odpowiedz :mrgreen:
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #68 - Poniedziałek, 24.07.2006, 19:49:18 - NIEPRZECZYTANA »

To fakt :mrgreen:  :mrgreen:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #69 - Poniedziałek, 24.07.2006, 22:45:46 - NIEPRZECZYTANA »

Eh, co ja sie bede tlumaczyl, rachunek jest prosty, troche ponad 200km w 1h 20min, srednia wychodzi sama, a co robia kierowcy F1 to akurat najmniej mnie interesuje.

Co do drog 2 pasmowych w naszym kraju to zalezy w ktorej czesci PL sie znajdujemy, moja wies miesci sie przy trasie Wawa-Katowice i tam poruszam sie najczesciej.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #70 - Poniedziałek, 24.07.2006, 23:13:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
200km w 1h 20min

Średnia równo 150km/h...  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #71 - Wtorek, 25.07.2006, 17:01:53 - NIEPRZECZYTANA »

KYS,  :ok:
A tak swoją drogą, to oberzyj sobie "reklamę" w publicznej TV jak łepek gdzieś się "spieszy" - może Ci to trochę pomoże. Naprawdę człowiek w aucie rozbitym z prędkością 150 km/h wygląda głupio..  :neutral:
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
joker Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: z południa!
Samochód: Ibiza '95 2.8 VR6

« Odpowiedz #72 - Wtorek, 25.07.2006, 18:30:45 - NIEPRZECZYTANA »

temat  jest troche inny   niz predkosci  
wiec jak   wymienia ktos ten silnik  czy ja mam to pierwszy zrobic  i pokazac jak sie to robi  
dawca  jest   znaleziony tylko ze   kwestia tego zeby niewtopic   wsumie duzo  niewtoie  , bo za   silnik  2.0 16v  , skrzynie  , cala  elektryke   ,  przeguby , polosie ,  heble  , wsumie wszystko co mi potrzeba do bezpiecznego swapa  koles chce  2 tyski  tyle ze   poduchy pod silnikiem   sa wyrwane   i troche mnie to przeraza  
a wyglada to tak mniejswiecej  koles mowi ze daje mi to cale auto  place mu tyska  wyciagam co potrzeba   jesli silnik  nieodpali to mam  calosc za  tyska  wsumie  felgi z oponami tyle kosztuja   , jesli silnik jest ok   to doplacam  mu  tyska i wsumie sama bude oddaje  
http://img530.imageshack.us/img530/2700/061700043qg.jpg
http://img217.imageshack.us/img217/5200/061700092fz.jpg
jak myslicie brac   czy niebrac o to jest pytanie  
cena jest raczej  dobra  i uklad  tez chyba niezly  
jade na urlop  przemysle sprawe   i  sie zobaczy  
jak niezaryzykuje to sie niedowiem  co to znaczy  miec  abf   pod  maseczka  
aha do  tego jest  caly kompletny wydech z nierdzewy   supersprinta     i jakis program wgrany  
a  smaki mam  olbrzymie na  zimowe  grzebanie   przy  ibizie   :mrgreen:
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #73 - Wtorek, 25.07.2006, 23:27:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "heartless"
KYS,  :ok:
A tak swoją drogą, to oberzyj sobie "reklamę" w publicznej TV jak łepek gdzieś się "spieszy" - może Ci to trochę pomoże. Naprawdę człowiek w aucie rozbitym z prędkością 150 km/h wygląda głupio..  :neutral:

Czy to, że policzyłem średnią prędkość oznacza, że jeżdżę z takimi średnimi :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #74 - Wtorek, 25.07.2006, 23:58:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Cytat: "heartless"
KYS,  :ok:
A tak swoją drogą, to oberzyj sobie "reklamę" w publicznej TV jak łepek gdzieś się "spieszy" - może Ci to trochę pomoże. Naprawdę człowiek w aucie rozbitym z prędkością 150 km/h wygląda głupio..  :neutral:

Czy to, że policzyłem średnią prędkość oznacza, że jeżdżę z takimi średnimi :?:


To chyba bylo do mnie ;-) Rzadko ogladam TV, bo tam glupoty pokazuja, wiec raczej nie trafie na ta "reklame". Zginac mozna wszdzie, takze takie argumenty do mnie nie przemawiaja, wsiadajac za kierownice bardziej martwie sie zeby nie uszkodzic innych uczestnikow ruchu niz siebie.

Wracajac do predkosci, KYS ma racje wychodzi rowno 150, jak pisalem wyzej opieralem sie o wskazania kompa ktory najwyrazniej oszukuje :roll: przy okazji zrobilem z siebie glupka :los:  :mrgreen: Coz, tak czy siak spalanie jest nizsze :mrgreen:  :ok:

EOT
Zapisane

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Wymiana silnika
Skocz do: