+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Wyjechana śruba zabezpieczająca - jak odkrecic?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wyjechana śruba zabezpieczająca - jak odkrecic?  (Przeczytany 54331 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
-adek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: A3 8P 2005r 2.0 TDI

« Czwartek, 31.01.2008, 18:55:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam jak w temacie odkręcając dzisiaj koło okazało się że w jednym z nich "obrobiła" się śruba zabezpieczająca :'(

Efekt jest taki, że w żaden sposób nie da się jej odkręcic no i jest problem.....

może ktoś z was miał już taki problem i ma jakiś patent na to?

dodam tylko, że jak kupiłem to auto to te śruby już tam były..... jak tylko uda mi się odkręcic to badziewie to pozakładam zwykłe .... :evil:
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 31.01.2008, 19:17:28 wysłane przez raby » Zapisane

Lakiernicto 533-996-726
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 31.01.2008, 18:59:25 - NIEPRZECZYTANA »

Trzeba wiercić chyba,  że jest dojście to mors albo jakiś duzy klucz hydrauliczny.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
-adek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: A3 8P 2005r 2.0 TDI

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 31.01.2008, 19:03:29 - NIEPRZECZYTANA »

klucz hydrauliczny, nie podejdzie zacznijmy od tego że ta nakładka co się nakłada na śrubę się w niej obkręca  >:(

w pozostałych kołach normalnie odkrecam............
Zapisane

Lakiernicto 533-996-726
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 31.01.2008, 19:06:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: -adek
może ktoś z was miał już taki problem i ma jakiś patent na to?
Te śruby masz na felgach aluminiowych czy stalowych - chodzi mi o to jaki jest do niej dostęp?
Przy stalówkach to słyszałem, że nacina się śrubę i wykręca zapierając o nacięcia...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 31.01.2008, 19:14:27 - NIEPRZECZYTANA »

klucz hydrauliczny, nie podejdzie zacznijmy od tego że ta nakładka co się nakłada na śrubę się w niej obkręca  >:(

w pozostałych kołach normalnie odkrecam............
To ją zbij albo przetnij jak jest dostęp...
Dobrym kluczem to tak ścisniesz że sok pójdzie ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 31.01.2008, 19:16:04 - NIEPRZECZYTANA »

pokaz fotke tego lub poszukaj taka sama na niecie to Ci powiem jak to wykrecic 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
-adek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: A3 8P 2005r 2.0 TDI

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 31.01.2008, 19:16:36 - NIEPRZECZYTANA »

siedzi bardzo głęboko w aluminiowej feldze i dostęp do niej jest praktycznie zerowy :o



[
Zapisane

Lakiernicto 533-996-726
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 31.01.2008, 19:19:13 - NIEPRZECZYTANA »

-adek, fotke "makro" łba sruby :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 31.01.2008, 19:19:34 - NIEPRZECZYTANA »

np: Wiercisz i wbijasz sześciokąt  łeb się ukręci  nie ma siły ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
-adek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: A3 8P 2005r 2.0 TDI

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 31.01.2008, 19:34:58 - NIEPRZECZYTANA »

raby aparat mi padł  :'(

jeszcze powalcze jak się nie uda jutro wrzucę fotke makro tej śruby
Zapisane

Lakiernicto 533-996-726
the_rahzel
Gość



« Odpowiedz #10 - Czwartek, 31.01.2008, 19:49:28 - NIEPRZECZYTANA »

Ja miałem tak samo - kupiłem auto przywiozłem i zobaczyłem dopiero w ten czas że na zimówkach są śruby zabezpieczające... Ale sposób jest bardzo prosty... Ja to robiłem z pomocą ojca,bo jest dużo łatwiej we dwóch niż jednego(pewniej że się nie poharata felgi)
A więc:
1) Bierzesz majzla i wbijasz go młotkiem w śrubę
2) Jak majzel siedzi mocno w śrubie to NA majzla zaciskasz(prostopadle) "morsa"
3) Następnie żeby była większa siła nacisku na rączkę morsa zakładasz jakąś rurę żeby przedłużyć ramie
4) Jak już to wszytko masz zrobione to jedna osoba wali młotem w majzel(cały czas wbijając go żeby nie wypadł), a druga osoba ciągnie morsa w dół odkręcając....;)

Tym sposobem można w 5min zdjąć wszystkie śruby zabezp. nawet w alusach nie uszkadzając ich...
Zapisane
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 31.01.2008, 20:20:20 - NIEPRZECZYTANA »

 Bylo o tym ostatnio w autoświat poradniku, mozesz jeszcze pret wyszlifowac na taki ksztalt jak nasadka albo przyspawac druga srube do konca tej i wtedy odkrecic. A jak sie nie uda to do slusarza i wyjmie to raz dwa. :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 31.01.2008, 20:37:32 - NIEPRZECZYTANA »

Bylo o tym ostatnio w autoświat poradniku, mozesz jeszcze pret wyszlifowac na taki ksztalt jak nasadka albo przyspawac druga srube do konca tej i wtedy odkrecic. A jak sie nie uda to do slusarza i wyjmie to raz dwa. :)
troche mnie uprzedziles a ja wolalem zobaczyc ksztalt nasadki i podac gotowa odpowiec z fotkami 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kamil
Gość



« Odpowiedz #13 - Czwartek, 31.01.2008, 21:02:28 - NIEPRZECZYTANA »

mialem podobny problem z tym, ze u mnie nie bylo klucza do sruby zabezpieczajacej i musialem jakos sobie radzic. pomoglo dospawanie czegos do sruby i odkrecenie "zabka".
bylo strasznie duzo motki, zaraz znajde moj opis z innego forum wraz ze zdjeciem.

Napisano: Czwartek, 31.01.2008, 20:56:17


tak wygladala ta sruba:


pojechalem do znajmego, ktory ma miga. stwierdzil, ze najpierw pasuje cos przyspawac do srodka tej sroby, a dopiero pozniej wlasciwa nakretke. dospawal tulejke, zlapal ja zabka i tulejka sie skrecila - byl za miekka.
nastepny pomysl - wpic w te tuleje srube, obspawac dla pewnosci i odkrecic. ucielismy wiec skrecona czesc tuleji, sruba w srodek i proba odkrecenia - sruba sie urwala.
nastepnie proba z nasadka. nabicie jej mlotem i obspawanie. nie mial jednak dobrego rozmiaru i byla moim zdaniem troche za luzna. nie udalo mu sie obspawac, bo zly material.
w koncu nawalil na chama migomatu, zlapal zabka i z bolem udalo sie odkrecic. pare rys powstalo na feldze, ale dobrze, ze sie udalo. felgi i tak beda szly do malowania.

tak wyglada sruba "po robocie" :



Napisano: Czwartek, 31.01.2008, 20:57:37


albo dobrze miec nasadke uniwersalna. nie moge znalezc linka do niej, ale chodzi o cos takiego, co ma w srodku wiele szesciokatnych precikow, dzieki czemu dopasowuje sie chyba do kazdego rodzaju sruby.
Zapisane
-adek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: A3 8P 2005r 2.0 TDI

« Odpowiedz #14 - Piątek, 01.02.2008, 15:46:34 - NIEPRZECZYTANA »

ok panowie dzięki za porady, problem rozwiązany, odkręciłem to badziewie w ten sposób że włożyłem rurkę i przyspawałem ją w środku do śruby odrazu wywaliłem te śruby na złom..... koniec z takimi wynalazkami :evil:

Dzięki wszystkim, temat zamknięty ;D
Zapisane

Lakiernicto 533-996-726
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» Wyjechana śruba zabezpieczająca - jak odkrecic?
Skocz do: