+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Seat cordoba 1.6 AFT Czujnik Halla ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Seat cordoba 1.6 AFT Czujnik Halla ?  (Przeczytany 26978 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
hudy05 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Coupe SX 1.6 AFT

« Czwartek, 31.01.2008, 01:01:59 - NIEPRZECZYTANA »

Po podłoczeniu do kompa wyszedł czujnik halla w aparacie zapłonowym (wiadomo ze sa dwa w tym silniku) Aparat zapłonowy Sagem słyszałem ze niema  czujników do tego aparatu trzeba wymienic cały czy to jest prawda ?? i jaki koszt ? objawia sie ze odcina przy 4500 tyś na paliwie i jest auto zamulone nie wkreca sie prawidłowo od 900 zaczyna wmiare przy 1800 wzwyż !!Na LPG nie odcina zapłonu ale przy odjeciu gazu strzela z ruły wydechowej dodam ze po wymianie kabli wn swiec i kopułki i palca
Czy kto s miał taki objaw na LPG ? bo niewiem czy te szczelanie na lpg to nie cewka bo na paliwie tego niema
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 31.01.2008, 06:04:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: hudy05
Po podłoczeniu do kompa wyszedł czujnik halla w aparacie zapłonowym
Zakładam, że na zgaszonym silniku. Bo na włączonym zapłonie to zawsze jest ten błąd. VAGiem raczej nie wykryjesz uszkodzenia czujnika Halla. W jego przypadku nie sugeruj się VAGiem.
Cytat: hudy05
Na LPG nie odcina zapłonu
Nigdzie nie odcina. Jeśli już to paliwo (Pb, lub LPG). A jak na gazie nie tnie to reklamacje do gazowników, lub wymień instalację na taką, która odcina-oczywiście część elektryczną.
Zapisane

hudy05 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Coupe SX 1.6 AFT

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 31.01.2008, 08:27:04 - NIEPRZECZYTANA »

Bład był i na właczonym i po skasowaniu !!! Odcina zapłon na PB przy 4500 tyś a to nie jest normalne wogule auto sie nie zbiera tak jak powinno ! Takze niepisz mi ze nigdzie nie odcina  bo fabrycznie na pb odcina ale nie przy tylu obrotach
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 31.01.2008, 09:35:25 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczytaj dokładnie: NIE ODCINA ZAPŁONU. Komp czy Pb czy na gazie odcina paliwo. Jeśli na odpalonym silniku masz błąd, to 99% wymiana. Możesz jeszcze sprawdzić przewody, wtyczkę i zasilanie czujnika.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 31.01.2008, 09:39:39 wysłane przez KKKKris » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 31.01.2008, 11:53:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: hudy05
Aparat zapłonowy Sagem słyszałem ze niema  czujników do tego aparatu trzeba wymienic cały czy to jest prawda ?? i jaki koszt ?
poszukaj na allegro - caly aparat kosztuje tyle co sam czujnik wiec sam ocen co lepiej kupic :-X
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2676.msg72397#msg72397

Czujnik Halla w AFT to ciekawy przypadek bo po odlaczeniu silnik dalej jezdzi :o
Cytat: KKKKris
VAGiem raczej nie wykryjesz uszkodzenia czujnika Halla. W jego przypadku nie sugeruj się VAGiem.
jak sprawdzic czujnik: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3762.msg41947#msg41947
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 31.01.2008, 13:03:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Czujnik Halla w AFT to ciekawy przypadek bo po odlaczeniu silnik dalej jezdzi
A to ciekawostka. Nie słyszałem o tym. Może jak w dieselku, jak padnie czujnik położenia wału to ECU ratuje się 3 wtryskiem. Może i tu coś go zastępuje.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 31.01.2008, 14:50:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
A to ciekawostka. Nie słyszałem o tym.
rozmawialem z kims na gg kiedys i to potwierdzil. Mozna go odlaczyc a silnik dalej pracuje :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
hudy05 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba Coupe SX 1.6 AFT

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 31.01.2008, 17:59:09 - NIEPRZECZYTANA »

napewno mozna go odłaczyc i chodzi dalej :) specjalista elektyrk stwierdził ze na 100% blokuje go czujnik halla ale szkoda mi kasy gdyby sie okazało ze nie
Zapisane
zechu Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 08.06.2009, 20:14:06 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Od czasu do czasu -roznie raz na miesiąc raz na dwa miesiące ostatnio 2 razy w tygodniu i teraz znowu kilka tygodni spokoju- samochod nie chce  zapalic po dluzszym postoju ( nie zależnie czy jest mokro czy jest sucho) - zapalal po kilku godznach czasami po 2 dniach-jak mu sie chcialo- sprawdzilem że nie ma iskry -podmienilem cewke ktora jest 100% sprawna i tez nic-podmienialem przewod idacy od cewki -tez nic. Swiece przewody rok temu wymienione. Czy waszym zdaniem takie objawy mogą byc spowodowane czujnikiem halla ? Podlaczałem kompa i bledu tego czujnika nie ma. Proszę o pomoc. Cordoba 1.4 8V AEX 97'
Zapisane
neo-one Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Samochód: IBI 99' 1.4 APQ

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 09.06.2009, 23:45:26 - NIEPRZECZYTANA »


Jak w prosty sposób sprawdzić czujnik Halla:


Cytat: zodiak318 www.elektroda.pl
Taki czujnik sprawdza sie banalnie, ale musi być zamontowany w aparacie zapłonowym (aparat może być wymontowany a auta, możesz go sobie sprawdzić w domu na stole).

Aparat ma 3 wyjścia + 0 -
pod + podpinacz =12v
pod - masę (czyli biegun ujemny zasialania)
0 - to wyjsie impulsów.

Czyli pod + podłączasz 12v, pod - masę (- baterii), pomiedzy + a 0 podpinasz woltomierz (na zakres pomiarowy obejmujący 12v).
teraz powoli kręcisz osią aparatu i miernik pokazuje Ci napięcie zasilania lub brak napięcia naprzemian - cyli daje impulsy masy. Kumplowi padł taki HALL w VW (taka sama budowa aparatu) i włąsnie w ten sposób stwierdziłem brak impulsów. W serwisie Boscha zapłacił za płytkę z Hallem koło 70zł ale to było jakieś 3 lata temu.

albo

Cytat: elektrit www.elektroda.pl
Idą do aparatu 3 kable-brązowy,zielony,czerwony(mogą mieć dodatkowe pasma,ja opisałem kolory podstawowe).Weź diodę led z oporniczkiem 1k w szereg i podepnij anodą do czerwonego,katodą do zielonego(wtyczki z hallotronu nie ściągaj).Jak kręcisz rozrusznikiem led będzie migał(hallotron przełącza).Jak nie mruga -uwalony.2 metoda-zielony zwieraj na masę -w chwili zwarcia skoczy iskra z cewki.Jak przy zwieraniu masz,a z halla nie-jest zły.

albo

Cytat: zodiak318 www.elektroda.pl
Jak już pisali poprzednicy są tam oznaczenia + 0 - . Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy. Powodzenia

i wszystko jasne  ;)

Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Środa, 17.06.2009, 12:38:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Od czasu do czasu -roznie raz na miesiąc raz na dwa miesiące ostatnio 2 razy w tygodniu i teraz znowu kilka tygodni spokoju- samochod nie chce  zapalic po dluzszym postoju ( nie zależnie czy jest mokro czy jest sucho) - zapalal po kilku godznach czasami po 2 dniach-jak mu sie chcialo- sprawdzilem że nie ma iskry -podmienilem cewke ktora jest 100% sprawna i tez nic-podmienialem przewod idacy od cewki -tez nic. Swiece przewody rok temu wymienione. Czy waszym zdaniem takie objawy mogą byc spowodowane czujnikiem halla ? Podlaczałem kompa i bledu tego czujnika nie ma. Proszę o pomoc. Cordoba 1.4 8V AEX 97'

A rozrusznik wykluczyłeś??
Ja tak miałem z rozrusznikiem. Raz na parę miesięcy a potem 2 razy w tygodniu.
Jak nie będzie chciał palić to obstukaj rozrusznik młotkiem - u mnie pomagało a teraz już nowy siedzi :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
zechu Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Środa, 24.06.2009, 10:31:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: abdul
A rozrusznik wykluczyłeś??
Ja tak miałem z rozrusznikiem. Raz na parę miesięcy a potem 2 razy w tygodniu.
Jak nie będzie chciał palić to obstukaj rozrusznik młotkiem - u mnie pomagało a teraz już nowy siedzi :)

Na pewno nie rozrusznik :) juz go przerabilem i jest po remoncie i dziala jak trzeba :)
Dodam że ponad miesiac jezdze bez problemu :) ale ciagle mam w glowie że gdzies zajade i juz nie zapale :) ale nie zapeszam :) mechanik powiedział- ze jak nie bedzie chciał zapalic to wtedy na sznurek i do niego ciągnąc. a wiec zobaczymy.
Zapisane
michalp21 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba Sx

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 22.11.2009, 18:43:12 - NIEPRZECZYTANA »

Teraz ja mam pytanie.... Ide do samochodu nie wazne jaka pora dnia rano czy południe... Samochod wczesniej nie odpalany... nie chce zapalic iskra, wszystko jest, kreci dobrze, odpinam aku na 15 minut i po dluzszym kreceniu zapala, Co to moze byc ? Potem jak juz raz zapali, zapala na dotyk. I w czasie jazdy szarpie, przerywa, brak mocy :( pomozcie cos bo mnie szlag trafia z tym samochodem... A i słychac jeszcze dzwonienie jak w spalaniu stukowym... Co to moze byc pomocy  :(

Napisano: Niedziela, 22.11.2009, 18:42:39


dodam ze na kompie brak jakich kolwiek błedów...
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 22.11.2009, 20:41:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cewka sprawdzona? Kable WN i świece?
Zapisane
Spiders Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 22.11.2009, 21:51:09 - NIEPRZECZYTANA »

Może paliwo Ci się cofa, przestawiony rozrząd ?? lub zapłon.
Zapisane

Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ... 



zobacz Toledo by spiders
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Seat cordoba 1.6 AFT Czujnik Halla ?
Skocz do: