+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» Problem z alarmem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z alarmem  (Przeczytany 94570 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Środa, 18.01.2006, 14:28:52 - NIEPRZECZYTANA »

W mojej ibizie jest zamontowany alarm ale nie wiem jakiej firmy. Alarm ten posiada czujnik ruchu a samochód, centralny zamek na pilota - fabryczny - i właśnie z tym jest mały problem. W instrukcji jest napisane, że gdy otworzymy kluczykiem drzwi kierowcy przekręcając szybko jeden raz kluczyk to otworzą się tylko te drzwi a alarm się nie włączy i faktycznie tak jest ale wystarczy wejść do środka a alarm się włącza czyli, że nie jest rozbrojony. Stąd moje pytanie jak rozbroić ten alarm nie otwierając wszystkich drzwi albo jak zamknąć samochód nie uzbrajając alarmu?
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Środa, 18.01.2006, 20:40:07 - NIEPRZECZYTANA »

Alarm masz zapewne sprzężony z centralnym zamkiem i masz normalne prawidłowe objawy działania tego alarmu.
Naciskasz pilot i otwierają się drzwi i rozbraja alarm ( lepsze wersje mają takie cuś , że jak do kilkunastu sekund nie otworzysz drzwi, to się spowrotem zamkną a alarm uzbroi ). Zmykając pilotem zamyka się centralny i uzbraja alarm. Gdy otworzysz kluczykiem - to otworzy się centralny ale nierozbroi alarm. to normalne podłączenie alarmu i niewiem czemu tu narzekać ???

No chyba , że nie masz centrala ???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #2 - Środa, 18.01.2006, 21:55:54 - NIEPRZECZYTANA »

Ja akurat mam tą wersję, która zamyka zamki sama po 30 s po odblokowaniu i nie otwarciu drzwi. Powód narzekania jest taki, że nie zawsze zależy nam na otwarciu wszystkich drzwi choćby ze względów bezpieczeństwa, a w takim przypadku nie mam żadnego pożytku z tego, że otworze jedne drzwi, bo jak wsiądę i włączy się alarm to jedynym sposobem na wyłączenie (tak mi się wydaje) jest otwarcie wszystkich drzwi pilotem. Druga sprawa to np. zostawienie psa na kilka minut w zamkniętym samochodzie, jego ruch spowoduje zadziałanie alarmu. Więc nie jest to wygodne a wiem, że inne alarmy mają możliwość zamknięcia drzwi bez uzbrajania alarmu. Myślę, że teraz już wszystko jasne :)  W instrukcji jest napisane o jakimś podwójnym naciskaniu przycisków lub pojedyńczym ale u mnie to nie działa albo robię coś źle  :( .
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Środa, 18.01.2006, 22:05:45 - NIEPRZECZYTANA »

No to ciągniemy - historię dalej.

Mówisz o względach bezpieczeństwa. Rozumiem , że boisz się , że ktoś w korku - np skubnie Ci coś z siedzenia ( znane przypadki ). Alarmy mają dodatkowo to do siebie , że gdy wsiądziesz ( otwieramy normalnie wszystkie drzwi ), wkładasz kluczyk do stacyjki przekręcasz - odpalasz bądź nie - to możesz od środka zamknąć centralny zamek ( przez naciśnięcie w drzwiach tego rygielka ) i alarm się niewłączy.

Co do sprawy psa - to zawsze po wyjściu z samochodu - możesz zamknąć centralny zamek kluczykiem, niewłączając alarmu ( a pies bedzie robił jako alarm ).

Jeżeli moje sugestie się kłócą z twoimi praktykami z alarmem - to ten kto go zakładał , był bardzo nadgorliwy. A z różnych opcji zawsze mozna zrezygnować.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 19.01.2006, 00:05:00 - NIEPRZECZYTANA »

Można i tak szczególnie z tym psem  :lol: Mi tylko chodziło o sam fakt czy w waszych seatach jest tak samo i czy można za pomocą pilota -wbudowanego w kluczyk- nie uzbroić alarmu, ale dzięki za odpowiedź.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
kramson
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków (KRA)

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 19.01.2006, 12:26:35 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie jest tak, że jak nacisnie się krótko przycisk zamykania to alarm się nie uzbraja, a zamykają się drzwi, jeżeli przycisk od zamykania przytrzyma się trochę dłużej to uzbroi sie również alarm, a mam centrala fabrycznego
Zapisane
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 19.01.2006, 13:05:17 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra jak sprawdzę to napiszę, a centrala mam fabrycznego tylko alarm jest chyba dołożony bo kontrolka jest przy przycisku od ogrzewania szyby a orginalnie powinna być przy ryglach od zamków kierowcy i pasażera.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 19.01.2006, 13:15:50 - NIEPRZECZYTANA »

no to nie będzie to działać u ciebie jak u kramsona, ja mam dwa alarmy, fabryczny i dokładany sprzężone na jednym pilocie + centralny, faktycznie oryginalny alarm seata załącza się dopiero jeżeli dłużej przytrzymamy przycisk zamykania, natomiast niefabryczny włącza się odrazu
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 19.01.2006, 14:38:00 - NIEPRZECZYTANA »

Po co Ci 2 alarmy???
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

gabrysss
Gość



« Odpowiedz #9 - Czwartek, 19.01.2006, 14:41:44 - NIEPRZECZYTANA »

Lubi jak mu dynda ... kilka pilotów u kluczy. :D
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 19.01.2006, 18:12:59 - NIEPRZECZYTANA »

Przecież napisał, że ma 1 pilota...
A u mnie jest tak na dokładanym alarmie, że można odłączać czujniki przy każdym włączaniu alarmu/zamykaniu drzwi (to a propos psa w aucie). Poza tym wiele alarmów (mój też) ma taką opcję, że po odpaleniu drzwi się same zamykają a po zgaszeniu silnika otwierają (to a propos skubania czegoś z siedzeń w korku)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 19.01.2006, 18:30:45 - NIEPRZECZYTANA »

Alarmów są setki - więc zasada działani każdego z nich jest różna. Najciekawsze są te , które odpalają z pilota silnik ( mają czujnik jałowego biegu - dla "zdziwionych" ). Przynajmniej można zawsze w zimie wsiąść do cieplutkiego auta ( pod warunkiem , że auto jest w zasięgu pilota ).
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 19.01.2006, 19:12:52 - NIEPRZECZYTANA »

i że nie trzeba na mrozie "ssania" wyciągać i troszku gazu dodawać :D
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 19.01.2006, 19:23:35 - NIEPRZECZYTANA »

Przy sprawnym aucie - nic nietrzeba dodawać i niepowinno się.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 19.01.2006, 19:27:08 - NIEPRZECZYTANA »

Niby prawda, ale rano mam -16 do -18 st C.. Przy takiej temperaturze ON jest ciut gęsty i nie od razu chce się zapalić ;) W książce jest napisane, że przy mrozach poniżej -10 st C można tą wajchę wyciągnąć, a poza tym po coś ona jet.. :D
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alarmy, Piloty, Centralne zamki» Problem z alarmem
Skocz do: