+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czy padła mi sonda ??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy padła mi sonda ??  (Przeczytany 78067 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Poniedziałek, 14.01.2008, 21:20:09 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Od kilku dni moją Cordobą nie daje sie jezdzic. Co noc odłaczam akumulator i resetuje kompa. Poprawia sie na chwile i znow kicha.
Na gazie:
Raz trzyma 2000-3000 na jałowym. Innym razem nie wkreca sie w obroty miedzy 2-3 tys. i dodatkowo dusi go przy wcisniegiu gazu do konca. dosłownie nie da sie jezdzic.
Na benzynie jest w miare spoko, procz tego ze trzyma 1000 obr/min na jalowym (przy 90st)

Zastanawialem sie czy to krokowy bo mialem z nim problemy czy lambda siada, podjechałem do kumplana vaga i wywalilo blad lambdy (zalaczony w zalaczniku)

Pozniej wlaczył na vagu tak jakby podglad na sonde .
Na benzynie napiecie na sondzie wynosiło 0.06V. Na gazie skakało z 0.06V na 0.92V i tak w kółko.

Na koniec pytanie. Co sie dzieje??
Czy sonda podziekowała?
Czy moze emulator sondy wysiadł?

Czytałem juz temam o sondach


Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 14.01.2008, 21:22:57 - NIEPRZECZYTANA »

przeczytaj ostatnie posty o falowaniu obrotow...
masz cos nie tak z wolnymi obrotami - moze silniczek?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 14.01.2008, 21:46:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: PWL
Na koniec pytanie. Co sie dzieje??
Czy sonda podziekowała?
Czy moze emulator sondy wysiadł?
Zależy kiedy wyskakuje błąd jeśli na benzynce to może być sonda, jeśli na gazie to albo emulator, albo sonda. Zobacz jeszcze w blokach pomiarowych jak zachowuje się sonda.
Zapisane

PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 14.01.2008, 21:52:22 - NIEPRZECZYTANA »

Od miesiaca juz nie mam.
Silniczek krokowy wogole nie działał, juz kiedys o tym pisałem.

Ale teraz to nie jest wina krokowca.

Przedtem wywalał mi bledy krokowca a teraz tylko sondy -  mowi samo za sebie.
Szukam tylko szczegułow i podpowiedzi



Napisano: Poniedziałek, 14.01.2008, 21:49:04


Cytuj
Zobacz jeszcze w blokach pomiarowych jak zachowuje się sonda.


Chyba pisalem o tych blokach pomiarowych. jak aktko było na bezbynie to wskazywało 0.06V a jak ba gazie to naprzemian 0.06 i 0.9 i tak skakało.
kolega wybrał grupe (blok) 001 Czy o to chodziło?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 14.01.2008, 22:01:21 - NIEPRZECZYTANA »

Od 2 mies. nie mam autka więc dawno w VAGa nie zagladałem, ale chyba tak. Trzebabyło odpiąć sondę i zobaczyć co wtedy pokaże. No i ważne: musi być sprawny czujnik temp. I jeszcze jedno co z podgrzewaniem sondy, jeśli masz.
Zapisane

PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 15.01.2008, 16:32:31 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik temp jest sprawny - wymieniałem jak kupiłem autko, czyli z poł roku temu.
Sonde mam 4 przewodowa, nie wiem nic o podgrzewaniu

Napisano: Wtorek, 15.01.2008, 11:22:44


Dzwoniłem dzis do gazownika i powiedziałem jak wyglada sytuacja. Powiedział ze jesli by to była sonda to na benzynie tez by mi głupiał.

A co jak powiem ze miałem problemy z silnikiem krokowym od gazu czy to jego wina?
Ma miejsce taka sytuacja ze auto dosu sie po wcisnieciu pedału w podłoge. Moze to wygladac tak ze przepustnica sie otwiera a krokowiec od gazu nie lub za mało i wtedy mieszanka paliwowo-powietrzna jest niezgodna i moze wywala bład. Co wy na to?

Z kolei krokowiec od gazu dostaje sygnał z komputera od gazu a komp z lambdy i kolo sie zamyka


Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 15.01.2008, 16:36:36 - NIEPRZECZYTANA »

Więc szukaj na forum jak znaleźć które przewody podgrzewają sondę. Może nie ma podgrzewania i wariuje. A co do czujnika temp to ważniejsze jest jak pokazywał na VAGu niż kiedy wymieniony.
Zapisane

PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 15.01.2008, 18:05:08 - NIEPRZECZYTANA »

Na VAGu pokazywal to somo co na wskazniku

Napisano: Wtorek, 15.01.2008, 18:03:55


No ale co z tym podgrzewaniem, tak nagle nie podgrzewa ?

Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 15.01.2008, 18:27:34 - NIEPRZECZYTANA »

To napewno będzie uszkodzona sonda.
Podgrzewanie jeśli nie działa, to sonda również nie działa, do momentu nagrzania jej przez opływające spaliny, tylko powyżej 300 st C metale szlachetne którymi pokryte są elektrody sondy mają możliwość przewodzenia jonów tlenu, co indukuje napięcie na końcach elektrod, czyli daje sygnał napieciowy na ECU.
Jeśli sonda ma 4 przewody, to ma podgrzewanie, jesli więcej niż 4 przewody może być sondą szerokopasmową, ciągłego działania, czyli nie pokazuje tylko mieszanki za ubogiej, lub za bogatej, ale powiedzmy mierzy z pewną dokładnością nadmiar lub niedobór tlenu w mieszance paliwowej, tak aby osiągnęła ona skład stechiometryczny, czyli lambda w przedziale od 0,97 do 1,03.
Częstą usterką jest również awaria masowego przepływomierza powietrza, co może być odbierane przez diagnoskop jako błąd sondy lambda, jednak nie pamietam, czy w tym silniku jest przepływomierz, chyba jednak jest.
Więc możesz poprostu odłączyć wtyczkę od przepływomierza, jeśli nie będzie żadnej różnicy w pracy silnika, to przyczyną będzie uszkodzony mass air flow meter:)
Ale piękny wykład zrobiłem:)
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 15.01.2008, 19:15:26 - NIEPRZECZYTANA »

To jeszcze pytanko jesli chodzi o to podgrzewanie sondy. Dzis po pracy zapaliłem autko i od razu mi zgasl. Przepustnica nie trzymała dajmy na to tych 1200 obr/min - mniej wiecej tyle trzyma jak silnik jest zimny.
ale po okolo 4 min wszystko bylo OK . Czyli co? Nagrzała sie i juz pracowała poprawnie?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 15.01.2008, 19:31:49 - NIEPRZECZYTANA »

Przepustnica nie trzyma obrotów, przepustnica reguluje się obroty, silniki benzynowe mają regulację ilością powietrza doprowadzonego do silnika.
Zawsze jest tak, że gdy sonda jest zimna to nie działa poprawnie, a gdy uszkodzone jest jej podgrzewanie to jej wadliwa praca będzie się wydłużać.
Ale jeśli obroty skaczą nie tylko na zimnym silniku, to warto wymienić sondę, koszt mniejszy niż reszta:) a nie pogorszy sprawy.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 15.01.2008, 22:33:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: PWL
Dzis po pracy zapaliłem autko i od razu mi zgasl.
sonda nie pracuje na zimnym silniku...
na zimnym obroty reguluje czujnik temp silnika i silnik krokowy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #12 - Środa, 16.01.2008, 19:47:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: PWL
Dzis po pracy zapaliłem autko i od razu mi zgasl.
sonda nie pracuje na zimnym silniku...
na zimnym obroty reguluje czujnik temp silnika i silnik krokowy
To po jakim czasie zaczyna działać sonda?? Po 5 minutach jazdy na obrotach, gdy silnik się nagrzeje? Jeśli jest podgrzewana to działa po około 20-30 sekundach od rozrzuchu, wtedy już łapie okolice 300st.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej daje sygnał na ECU, ten wydłuża czas otwarcia wtryskiwaczy, aby zwiększyć obroty, jednocześnie silnik krokowy wykręca się bardziej, aby dopuścić więcej powietrza do komory spalania, bo potrzeba go więcej, ze względu na zwiększoną dawkę paliwa, ale tym wszystkim musi sterować sonda, bo skład mieszanki nie powinien się zmieniać, ma być stechiometryczny, lub bardzooooooo zbliżony do niego, ECU samo sobie nie sprawdzi ilości tlenu w spalinach i nie dostosuje ilości paliwa do powietrza, zatem prosty wniosek, sonda musi działać praktycznie od samego rozruchu zimnego silnika, nie dłużej jak 60 sekund.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #13 - Środa, 16.01.2008, 20:06:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Jeśli jest podgrzewana to działa po około 20-30 sekundach od rozrzuchu, wtedy już łapie okolice 300st.
Cytat: Leemarvin
sonda musi działać praktycznie od samego rozruchu zimnego silnika, nie dłużej jak 60 sekund.
te rzeczy w 100% potwierdzam z własnych obserwacji: tak zachowywwała sie moja sonda po wymianie na nową a jej pracę podglądałem na kompie pod VAGiem po nocnym postoju w zimnym garażu.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Środa, 16.01.2008, 20:20:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
To po jakim czasie zaczyna działać sonda?? Po 5 minutach jazdy na obrotach, gdy silnik się nagrzeje? Jeśli jest podgrzewana to działa po około 20-30 sekundach od rozrzuchu,
ok 1 min, silnik ma ok 15 stopni jak odpala
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1178.msg71313#msg71313
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czy padła mi sonda ??
Skocz do: