Na początku witam serdecznie
Może ktoś z forum miał podobny problem z instalacją, którą mam zamontowaną w Seacie Ibiza 1.4 MPI 60KM 2000r. kod silnika AUD.
Elementy wyposażenia:
- zbiornik STAKO 34
- elektrozawór ET98
- wielozawór BRC Europa
- obudowa wielozaworu STAKO
- reduktor / parownik ZAVOLI ZETA
- wtryski Rail Keihin
- system wtrysku lub kontroli Lambda Eco Drive MTM.
A teraz opis problemu:
Na początku maja br. została zamontowana w/w instalacja. Wszystko pięknie ładnie, nawet nie odczuwałem różnicy w działaniu auta (oprócz mniejszej ilości wypływającej gotówki z portfela). Po 3-cim tankowaniu zaczęły się schody - po przełączeniu na gaz auto nagle zaczęło szarpać tak jakby nie pracował jeden z cylindrów - od razu "check engine". Pojechałem do warsztatu, gdzie montowano gaz i stwierdzili, że wtrysk nr 2 nie pracuje poprawnie. Coś tam pogrzebali i było ok, ale tylko przez 80 km - później problem znów powrócił, auto szarpie, pracuje nierówno i znów check engine. Kolejna wizyta w zakładzie - tym razem wymiana wtrysku nr 2 na nowy + nowy komputer. 2 dni wszystko ok i znów cyrki - rwanie podczas jazdy i brak przyspieszenia i check engine.
Co do pracy auta na PB nie mam nic do zarzucenia, wszystko pracuje tak jak przed montażem.
Zanim pojechałem zamontować instalacje w aucie wymieniłem świece na NGK oraz przewody Bosch (stare były od nowości z przebiegiem 130 kkm, NGK nie pasują, zbyt duży luz przy kopułce).
Dzwoniłem do zakładu i powiedzieli, że ostatnią rzeczą jaką mogą wymienić są przewody łączące wtryski z komputerem.
Mi już ręce opadają.
Aha po podłączeniu VAG'a pojawiają się ciągle 3 błędy:
- 16684 Losowe wypadanie zapłonu (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)
- 16688 Brak zapłonu cylinder 4 (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)
- 16687 Brak zapłonu cylinder 3 (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY)
Pojechałem i wymieniłem wiązkę. Było dobrze 2 dni
Dzisiaj znów zaczął szarpać i check engine. Błędy poniżej:
- 16684 Losowe wypadanie zapłonu (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)
- 16688 Brak zapłonu cylinder 4 (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)
Dodam jeszcze ze w czasie wizyty panowie założyli mi stare przewody WN, które miałem poprzednio. Zamieniono też kolejność świec coby wykluczyć ich uszkodzenie 1<->4 i 2<->3. Niestety nie rozwiązało to problemu
Jakieś pomysły od czego mogą dziać się takie cuda?
Pozdrawiam
Adam