+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z gazem i bledy komputera
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z gazem i bledy komputera  (Przeczytany 15584 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
adam3k Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000, 1.4 MPI kod: AUD

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 10.06.2010, 16:46:48 - NIEPRZECZYTANA »

Na początku witam serdecznie :)
Może ktoś z forum miał podobny problem z instalacją, którą mam zamontowaną w Seacie Ibiza 1.4 MPI 60KM 2000r. kod silnika AUD.
Elementy wyposażenia:
- zbiornik STAKO 34
- elektrozawór ET98
- wielozawór BRC Europa
- obudowa wielozaworu STAKO
- reduktor / parownik ZAVOLI ZETA
- wtryski Rail Keihin
- system wtrysku lub kontroli Lambda Eco Drive MTM.
A teraz opis problemu:
Na początku maja br. została zamontowana w/w instalacja. Wszystko pięknie ładnie, nawet nie odczuwałem różnicy w działaniu auta (oprócz mniejszej ilości wypływającej gotówki z portfela). Po 3-cim tankowaniu zaczęły się schody - po przełączeniu na gaz auto nagle zaczęło szarpać tak jakby nie pracował jeden z cylindrów - od razu "check engine". Pojechałem do warsztatu, gdzie montowano gaz i stwierdzili, że wtrysk nr 2 nie pracuje poprawnie. Coś tam pogrzebali i było ok, ale tylko przez 80 km - później problem znów powrócił, auto szarpie, pracuje nierówno i znów check engine. Kolejna wizyta w zakładzie - tym razem wymiana wtrysku nr 2 na nowy + nowy komputer. 2 dni wszystko ok i znów cyrki - rwanie podczas jazdy i brak przyspieszenia i check engine.
Co do pracy auta na PB nie mam nic do zarzucenia, wszystko pracuje tak jak przed montażem.
Zanim pojechałem zamontować instalacje w aucie wymieniłem świece na NGK oraz przewody Bosch (stare były od nowości z przebiegiem 130 kkm, NGK nie pasują, zbyt duży luz przy kopułce).
Dzwoniłem do zakładu i powiedzieli, że ostatnią rzeczą jaką mogą wymienić są przewody łączące wtryski z komputerem.
Mi już ręce opadają.
Aha po podłączeniu VAG'a pojawiają się ciągle 3 błędy:
- 16684 Losowe wypadanie zapłonu (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)
- 16688 Brak zapłonu cylinder 4 (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)
- 16687 Brak zapłonu cylinder 3 (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY)
Pojechałem i wymieniłem wiązkę. Było dobrze 2 dni :( Dzisiaj znów zaczął szarpać i check engine. Błędy poniżej:
- 16684 Losowe wypadanie zapłonu (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)
- 16688 Brak zapłonu cylinder 4 (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem)
Dodam jeszcze ze w czasie wizyty panowie założyli mi stare przewody WN, które miałem poprzednio. Zamieniono też kolejność świec coby wykluczyć ich uszkodzenie 1<->4 i 2<->3. Niestety nie rozwiązało to problemu :(

Jakieś pomysły od czego mogą dziać się takie cuda?
Pozdrawiam
Adam
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 10.06.2010, 17:02:27 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze zaczynamy od regulaminu. Od powitań jest odpowiedni wątek. Później opcja szukaj i dopisywanie się do istniejących wątków.
Odnośnie problemu. Jak mistrzowie odkryli, że wtrysk nr 2 nawala, jak ewidentnie widać, że nr 4 (no chyba, że je zamienili miejscami).Miałem podobnie jak mi poleciał komp od gazu. Druga sprawa, to Keihin bardzo nie lubi polskiego zasyfionego gazu.
Zapisane
lexyy Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 6k, 99' 1.4 AKV

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 10.06.2010, 22:15:33 - NIEPRZECZYTANA »

kolego <incassentodegas>  a ja mam takie objawy ze jak delikatnie dodam gazu na lpg tak nieco powyżej 1tys obr i puszczam to obroty strasznie spadają tak ze prawie gaśnie, przepławka wyczyszczona, zaadaptowana,  wydaje mi się tak jak by go zalewało na niskich obrotach bo jak pojeżdżę na gazie to strasznie grzeje się tłumik i cały katalizator czuje pod lewarkiem jak jest gorący na Pb tego nie ma, i do tego cały czas wyskakuje błąd 00561
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 10.06.2010, 22:40:21 - NIEPRZECZYTANA »

adam3k, skoro firma nie potrafi zamontowac gazu niech wyciaga ta instalacje i sobie zabiera a ty jedz do kogos innego i montuj cos sprawdzonego.
lexyy, masz zle ustawiony sklad mieszanki, jedz na regulacje
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
pisu26 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: ibiza IV 2002 1,2 12v

« Odpowiedz #19 - Środa, 26.08.2015, 15:51:08 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam problem ze swoim autkiem seat ibiza 2002 rok jest to silinik 1,2 12v AZQ samochód jeździ na lpg instalacja kme Diego i od pewnego czasu mam problem że potrafi jechac 100 km trase i nie szarpie a przychodza takie momenty że zaczyna tak szarpać że nie da rady nim jechać i wyskakuje błąd :

- Brak zapłonu cylinder 2 (brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY)

I prosze o pomoc bo niewiem co już mam robić świece pare razy wymienione, cewki wszystkie wymienione, filtry sprawdzone ciśnienie na cylindrach:
- 1 cyl 12
- 2 cyl 14
- 3 cyl 14
 a problem co jakis czas sie powtarza i ustępuje i tak cały czas, może ktoś coś poradzi pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź

od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź co jest na forum. Poczytaj ten temat oraz inne dostępne na forum.
« Ostatnia zmiana: Środa, 26.08.2015, 16:35:54 wysłane przez KYS » Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z gazem i bledy komputera
Skocz do: