+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tuleje wahacza
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tuleje wahacza  (Przeczytany 39415 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Wtorek, 18.12.2007, 15:10:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie,

jestem na forum od niedawna.Dzisiaj przy okazji zdejmowania przedniego kola zobaczyłem że mam uszkodzoną tuleję metalowo gumową w lewym wahaczu (mam na myśli tuleję w ramieniu które usytuowane jest najbliżej tylnej osi).Uszkodzenie polega na tym, że guma jest bardzo mocno rozerwana zarówno od góry jak i od dołu).Chciałem Was zapytać czy skazany jestem na wymianę kompletnego wahacza czy tę tuleję można wymienić niezależnie i na ile wymiana samej tulei metalowo gumowej ma sens?
Usterka zupełnie mnie zaskoczyła tym bardziej że mam przed sobą trasę 2000 km a czasu na wymianę praktycznie brak.Czy są jakieś szanse na przejechanie takiego dystansu z takim uszkodzeniem wahacza? Wiem, że to pytanie wyda się Wam GŁUPIE ale niestety nie mogę przesunąć terminu wyjazdu a szanse na usunięcie usterki od ręki są bliskie 0 (zeru).
Proszę doradźcie jakieś rozwiązanie i pomóżcie  :'(

Pozdrawiam

maykel

Tolego II, 1,9 TDI (110 KM)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 13.09.2010, 17:28:40 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 18.12.2007, 18:53:30 - NIEPRZECZYTANA »

musialbys pokazac foto tego, nie wiem jak w tym modelu to wyglada
u mnie da sie wyciagnac tuleje na prasie i zamontowac nowa
tuleja - ok 30zl
wymiana ok 60zl + ustawianie geometrii, dlatego lepiej wymienic wszystkie lub sprawdzic czy inna tez nie poszla

Przeczytaj regulamin!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Misiek_81
Gość



« Odpowiedz #2 - Czwartek, 20.12.2007, 11:30:29 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jak mówi Raby-trzeba wyciągnąć wahacz i na prasie wycisnąć tulejkę i wprasować drugą Nie ma sensu wymieniać całego wahacza bo to niepotrzebny koszt(nie jest on aluminiowy jak w A4) Jeśli musisz to możesz jechać z taką "usterką"-nic sie z wahaczem nie stanie będzie tylko trochę tłukło na naszych równych drogach  ;)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 20.12.2007, 11:37:16 wysłane przez Misiek_81 » Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #3 - Środa, 26.03.2008, 22:40:43 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanie do uzytkownikow.  Zauwazylem dosc powazne luzy na wahaczu. Tuleje metalowo gumowe do wymiany. I tutaj mam pytanie. Czy kupic orginalne za 90 zl - trwale i dobre. Innych firm mozna juz kupic z 20-30 zl. Troche sie boje ze zaraz bedzie trzeba znowu wymieniac. A robota droga. Warto zaoszedzic czy wywalac kase na orginal. Moze macie dobre ,badz zle doswiadczenie z tulejami.
Zapisane

lubie sobie pokierować
DzieX
Gość



« Odpowiedz #4 - Środa, 26.03.2008, 23:31:07 - NIEPRZECZYTANA »

Wszystko zależy od tego czy bardzo Ci szkoda kasy czy nie. Choć z drugiej strony tuleja to nie jest jakiś skomplikowany wynalazek, a części oryginalne często nie są warte swojej ceny. Zdecyduj sam :)
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #5 - Czwartek, 27.03.2008, 11:03:22 - NIEPRZECZYTANA »

ostatnio wymieniałem te tuleje u siebie po po jednej i po drugiej stronie, kupiłem te tulejki po 15zl/sztuka, ta z prawej strony już była raz wymieniana jakieś 2 lata temu ale przy polskich drogach i moim twardym zawieszeniu znów sie lekko guma naderwała i zaczęło stukać a wymiana jej nie jest zbyt skomplikowana wystarczy odkręcić 4 śruby wyjąc wahacz wybić stara tulejek i i wsadzić nowa i jak śruby nie są zapieczone to czas pracy nie przekroczy 1 godziny (tak było u mnie)
jak masz jakieś pytania to pisz :)
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #6 - Piątek, 04.04.2008, 19:28:35 - NIEPRZECZYTANA »

Na szcescie obylo sie bez seatowego aso. Kupilem tuleje metalowo-gumowe LEMFÖRDER`a  po 20 zl.Ponoc nic lepszego nie sprzedaja w serwisie. Za czesci zaplacilem 40 zla zamiast 160. A jakosciowo nie gorzej ponoc.
Zapisane

lubie sobie pokierować
djtonka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Galicja
Samochód: Toledo 2001 1.9 TDi SE

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 13.09.2010, 13:30:47 - NIEPRZECZYTANA »

Forumowicze proszę o nazwę tej "gumy" i czy muszę jechać do mechanika aby on ją tam wcisnął? Od razu zapytam, czy odgłos przy skręcaniu szczególnie przy ruszaniu może być efektem zniszczenia tej części?
Zapisane

Tylko ten nie popełnia błędów co nic nie robi
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 13.09.2010, 13:32:53 - NIEPRZECZYTANA »

1. tuleja metalowo gumowa wahacza
2. stuki to moze byc objaw zuzycia tej tulei
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 13.09.2010, 15:56:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: djtonka
czy muszę jechać do mechanika aby on ją tam wcisnął?
polecam, lepiej robic to na prasie
a po wymianie geometria
PS jak juz robisz to wymieniaj wszystkie 4

do poczytania http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10847.0
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 13.09.2010, 16:00:05 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
djtonka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Galicja
Samochód: Toledo 2001 1.9 TDi SE

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 14.09.2010, 00:16:38 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki chlopaki. Tak myslalem, ze sam nie wymienie.
Zapisane

Tylko ten nie popełnia błędów co nic nie robi
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 14.09.2010, 05:50:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
a po wymianie geometria
:o  po wymianie gumy wahacza trzeba robić geometrię? pierwsze słyszę.(czytam)
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 14.09.2010, 11:52:32 wysłane przez KYS » Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 14.09.2010, 07:06:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
a po wymianie geometria
:o  po wymianie gumy wachacza trzeba robić geometrię? pierwsze słyszę.(czytam)

równiez pod tym sie podpisuje .. zarówno w tym jak i w poprzednim zmieniałem te tulejki i nie było potrzeby robienia zadej geometrii  :)
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 14.09.2010, 08:37:01 - NIEPRZECZYTANA »

Ropbi sie bez problemu bez geomterii, nalezy tylko zdjac piaste ze sworznia, ale nie odrecac go od wahacza i po sprawie... zmieniac parami nie potrzeba.
Prasa tez nie konieczna, leciutko mlotkiem tez mozna to wbic, to nie lozysko, zeby cos sie rozlecialo od walenia mlotem.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 14.09.2010, 08:38:26 wysłane przez Kozak » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 14.09.2010, 10:47:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Gizmo
po wymianie gumy wachacza trzeba robić geometrię? pierwsze słyszę.(czytam)
ingerujac tak bardzo w zawieszenie polecam robic, chyba ze ktos jezdzi jak dziadek i ma stare zjechane gumy to nie :-X

Cytat: Kozak
nalezy tylko zdjac piaste ze sworznia, ale nie odrecac go od wahacza i po sprawie...
to 1 a 2 odkrecajac sanki tez sie sporo moze przestawic
Cytat: Kozak
zmieniac parami nie potrzeba.
nie ale jak rozleciala sie 1 strona to 2 tez bedzie do wymiany a po co robic 2 razy

ja to robie z geometria i nie zmuszam a zalecam
wystarczy wszystko ustawic idealnie a po 2 miesiacach i tak jest do poprawki :evil:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Tuleje wahacza
Skocz do: