+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju  (Przeczytany 33971 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
rafalzxc
Gość



« Niedziela, 15.01.2006, 08:18:02 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam pytanie,  co to moze byc za przyczyna ze mam na korku wlewu oleju taki siwy  budyń  ,  samochud raczej silnika zajechanego nie ma bo  ma przejechane dopiero 140 tys   jest to seat cordoba 1994 rok. z LPG   czy to moze cos zwiazane z olejem .
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 22.02.2010, 17:09:38 wysłane przez punchoo » Zapisane
molan
Gość



« Odpowiedz #1 - Niedziela, 15.01.2006, 12:05:28 - NIEPRZECZYTANA »

mam  normalnie to samo ten budyn jest też w odmie pod filtrem powietrza gdzie mi ostatnio zamarzł,  skończyło sie to wyrzuceniem oleju z silnika przez uszczelke pod kpokrywa zaworów
Zapisane
malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 15.01.2006, 12:24:49 - NIEPRZECZYTANA »

Mialem to samo.
Proponuje wyczyscic w miare mozliwosci, a nastepnei wiecej jezdzic samochodem,
tak zeby bardziej rozgrzewac silnik. Jesli jezdzisz duzo a jednak cos takiego wystepuje to moze to byc
przyczyna:
"jak mało to spoko jak by się dużo zbierało i ubywał płyn chłodniczy to by oznaczało uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
"
"W silnikach benzynowych (nie wiem czy w dieslach też) ASO stosuje na gwarancji specjalne odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo były przypadki zamarznięcia zbierającej się w niej wody. Tak się dzieje, gdy ktoś jeździ zimą na krótkich odcinkach i silnik nie nagrzewa się na tyle by ta woda odparowała"
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
molan
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 15.01.2006, 15:46:44 - NIEPRZECZYTANA »

mam w jedną strone 35 km do pracy wody w zbiorniczku nie ubywa termostat sprawny. a mimo to zimą robi sie dużo budyniu latem też ale mniej.

[ Dodano: 2006-01-15, 15:49 ]
może to wina oleju ja msam castrol magnatek półsyntetyk, i raczej go zmienie
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 15.01.2006, 21:23:42 - NIEPRZECZYTANA »

To raczej nie wina oleju a niedogrzanego silnika. To calkiem normalne (moze nie do konca) zjawisko, szczegolnie w samochodach z LPG. Jakby nie patrzec parownik potrzebuje sporo ciepla i spowalnia proces nagrzewania sie silnika, a glownie oleju. Korek oleju i waz odmy zazwyczaj sa zimne i tam wlasnie skrapla sie caly syf. Nalezy sie chyba z tym pogodzic i pilnowac aby nie zakleilo odmy, bo konsekwencje moga byc przykre.
Zapisane

rudnik
Gość



« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 12.03.2007, 13:47:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Przeszukałem juz archiwum i to dokładnie. Tylko dwa posty poruszały ten temat, mianowicie siwy budyn pod korkiem wlewu oleju ale zaden do konca nie wyjasnil. Podczas zmiany oleju (2 miechy temu) mechanik powiedzial mi ze tak sie dzieje jak samochod jezdzi na krotkich odcinkach (jakie to sa krotkie?). Jezdze codziennie do pracy jakies 17 km w jedna i 17 w druga. Wskazówka temp. po przejechaniu 2 km stoi w pionie ok.90 st. wiec wydawalo mi sie ze wszystko jest w porzadku. Nie mam problemów z ogrzewaniem w zimie. W lecie silnik sie nie przegrzewa wiec zakladam ze termostat jest ok. Po uruchomieniu silnika gorna rura jest ciepla dolna zimna(naczytalem sie juz). Po trasie Wrocław- Zielona Gora nic znaczącego sie dzialo (predkosc sr 110 km/h). Nie wiem czy mam sie martwic tym syfem pod korkiem czy odpuscic sobie. Proszę o jakies konstruktywne odpowiedzi.
Zapisane
p4sst00h
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 12.03.2007, 13:55:32 - NIEPRZECZYTANA »

hmm, tez mialem tam serek.. ale mechanik mi go tylko wydlubal.. i nie skomentowal...

zaczynam sie martwic...  :?
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 12.03.2007, 14:03:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Wszystko zależy od tego ile jest tego "budyniu". Jeśli zbiera się tylko pod korkiem to nie ma się czym marwić. Przy obecnych warunkach pogodowych (wilgoć i chłodne noce) jest to jak najbardziej normalne. Prawdopodobnie w warunkach letnich zapomnisz o problemie. Podobnie u mnie vw Golfie (AEX) zimą nalot się pojawia mimo tego, że dziennie robie 100 kilometrów. Latem ten problem nie występuje. Jeśli natomiast masz "budyń"  pod obudową zaworów lub na miarce oleju wtedy można zacząć się martwić. Należy wówczas obserwować poziom płynu w układzie chłodzenia. Jesli będzie ubywał lub do układu dostanie się olej może świadczyć to o wydmuchnięciu uszczelki pod głowicą. Jednak gdyby tak było z doświadczenia wiem, że te silniki tracą wówczas ogrzewanie (brak ciśnienia w układzie) . Jesli masz obawy obserwuj i wtedy się przekonasz.
Zapisane
rudnik
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 12.03.2007, 14:16:07 - NIEPRZECZYTANA »

Nie dopisalem -płyn w układzie chodzenia caly czas ma staly poziom ,od momentu jak go kupilem (1,5 roku temu) nie dolewalem tam nic. Co do tej mazi to wg. mnie jest jej sporo bo jak wytarlem korek i okolice jego mocowania to wewnatrz tez bylo tego sporo. Nie wiem jak sprawdzic czy zawory tez sie w tym paprzą -moze jakas podpowiedz? Bagnet poziomu oleju pokazuje w miare stały poziom. Przed wymiana tylko raz dolalem okolo 0,25 l a przejechal przed wymiana 15000.
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 12.03.2007, 14:51:50 - NIEPRZECZYTANA »

Olej nie dostaje się bezpośrednio na zawory. On ma jedynie "oblewać" popychacze. Za to żeby do komory spalania nie dostawał się olej dba uszczelniacz. Oczywiście nie widze twojego przypadku ale jestem przeonany, że jeśli nie ubywa Ci płynu lub nie przybywa CI oleju w płynie lub też jesli olej w misce nie jest "budyniowaty" to nie masz się czym martwić. Gdyby wydmuchnęło Ci uszczelke to by wywalało Ci płyn przez zbiornik lub straciłbyś ogrzewanie (częsta przypadłość ABD AEX). Obejrzyj jeszcze dokładnie czy z pod uszczelki nie sączy Ci sie jakiś plyn ustrojowy. Jesli nie to nie martw sie. Bardzo często olej Castrol lub Castrol Magnatec powoduje takie objawy. Na Mobilu jest znacznie mniej osadów.
Zapisane
Rozkurcz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: mam to wiedziec?
Samochód: Ibiza 94' 1.6 ABU

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 12.03.2007, 14:52:54 - NIEPRZECZYTANA »

Sam budyń pod korkiem to jeszcze nic strasznego. Gorzej jak budyń jest już na miarce oleju. Dostaje się wilgoc. Przyczyną może byc uszczelka pod głowicą. Choc jeśli to tylko przy korku, to no problemo... :satan:
Zapisane

:::MALINIAK PRODUCTS:::
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 29.03.2007, 19:33:50 - NIEPRZECZYTANA »

witaj
opisany przez Ciebie objaw z tą dziwną mazią  pod korkiem to czesty przypadek  w moim autku też występuje cordoba 99 1.6 ALM. mój mechanik powiedział mi ze w okresie zimowym zawsze tak bedzie gdyż jest zbyt duża różnica temperatur w silniku i na zew. pozdrawiam
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 29.03.2007, 19:36:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "maryjan78"
mój mechanik powiedział mi ze w okresie zimowym zawsze tak bedzie gdyż jest zbyt duża różnica temperatur w silniku i na zew. pozdrawiam


nie zawsze ... jezeli bedziesz pokonywał dluzsze dystanse to nie bedzie tej mazi pod korkiem ... jezeli jeździsz zima pare kilometrów i silnik jest niedogrzany to taki masz efekt jak opisałeś ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
daniel_f1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: cordoba 95' , 1F

« Odpowiedz #13 - Piątek, 30.03.2007, 08:04:56 - NIEPRZECZYTANA »

być może nie ma się czym martwić , jeżeli nie ubywa ci płynu ani w zbiorniczku nie pojawił się olej to jest ok , przez 17 km może nie zdąrzyć odparować cała wilgoć jaka się nagromadziła
Zapisane
Bartek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 21.12.2009, 22:32:43 - NIEPRZECZYTANA »

Taki budyń robi się przy stosowaniu olejów mineralnych lub półsyntetycznych
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 11.01.2010, 23:18:51 wysłane przez Bartek » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Niedogrzany silnik?/ budyń na korku wlewu oleju
Skocz do: