+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Syczący silnik
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Syczący silnik  (Przeczytany 28262 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
pawel85 Mężczyzna
anton
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: Passat B5 FL , 2004 ,1.9 TDI 130ps

« Odpowiedz #15 - Środa, 28.04.2010, 21:37:58 - NIEPRZECZYTANA »

No własnie dymienia nie bylo bo jezeli by było dymienie to wiedział bym napewno ze cos turbawka nieszczelna, bo jak kiedys mi wydmuchało uszczelke na przewodzie od filtra powietrza do turba( uszczelka przy samym turbie) to dymił jak zajechany Star 30-to letni na opale. mysle ze w tym miejscu przewody bardziej ulegają jakiemuś zuzyciu bo kumplowi w pasku B5 tez zmieniałem ten wąż :-\
Zapisane

JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 15.02.2011, 08:04:03 - NIEPRZECZYTANA »

odświeżając ... Powiedzcie mi czy można czymś zastąpić ten "górny" wąż czy wymiana na ori? Po przejażdżce autostradą zaczęło szumieć spod maski - oczywiście ukazało się lekkie pęknięcie ok 1cm na wysokości pokrywy zaworów - pod osłoną silnika. Zakleiłem to taśmą i trzyma no ale normalne, że na dłuższą metę tak być nie może  ;D

A tak poza tym to jakaś standardowa usterka tych węży czy co? Nie wytrzymują ciśnienia, że tak pękają?  :-\
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 15.02.2011, 08:44:39 - NIEPRZECZYTANA »

Wstaw fotki
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 15.02.2011, 08:56:44 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mój silnik, nie wiem czy węże dalej idą tak samo ale miejsce w którym u mnie pękło to mniej więcej to:



(ja nie mam tam żadnych łączeń na tym wężu - jeden długi)
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 15.02.2011, 09:46:32 - NIEPRZECZYTANA »

a afnie dość często pęka też ten krótki przy icku :)...
z tego co widzę to on jest lekko wyprofilowany ten kawałek, więc ciężko będzie czymś go zastąpić, chociaż jak troche naciągniesz to da radę kawałek fagumitu ;)
http://www.fagumit.com.pl/oferta/r2/spr_pow_i_woda.htm
Zapisane
fikus911 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba GT 99 TDI AFN

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 29.12.2011, 21:52:38 - NIEPRZECZYTANA »

Witam nam takowy problem, w moim AFN-e wszystko jest ok auto przyśpiesza, nie dymi ani na biało ani na czarno,  natomiast od około 1.8 tyś obrotów zaczyna się  syczenie które im więcej obrotów  tym więcej syczenia, jest to słyszalne z lewej strony. Dziś rozebrałem cały dolot ( narobiłem się jak dziki)  poczyściłem wymieniłem opaski z tym  "sprężynujących" na  skręcane na rurach ani na łącznikach  gumowych żadnych uszkodzeń Intercooler  cały węże podciśnienia całe, syczenie jak było tak jest, kończą mi się pomysły. Na VAg -u żadnych Błędów.

Proszę o konstruktywna pomoc.


od KYS: Przeczytaj regulamin forum i przed zadaniem pytania sprawdź co już tu jest!
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 29.12.2011, 22:13:39 wysłane przez KYS » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #21 - Piątek, 30.12.2011, 00:30:18 - NIEPRZECZYTANA »

Nie masz wysokiego spalania?
Może to turbo Ci gwiżdże? - jaki przebieg, czy bylo regenerowane?
Samochód nie wchodzi w tryb awaryjny (notlauf - nie pojedziesz więcej niż ~120) - dobrze rozumiem?

Sądzę, że turbo diesel tak już ma. Chociaż największe doświadczenie mam z silnikiem CDTi który normalnie sobie syczy.
Zapisane
fikus911 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba GT 99 TDI AFN

« Odpowiedz #22 - Piątek, 30.12.2011, 09:48:10 - NIEPRZECZYTANA »

hej

Spalanie jest w nomie tzn 7,1-7,2  miasto  głównie krótkie dystanse ( silnik nie zdarzy się nagrzać)  przebieg auta  207 tys , jest to już moje  4 tdi i drugi AFN  świst turbiny jest słyszalny ale  dziek syku jest zupełnie inny jest to dziwek uciekającego powietrza ew spalin ewidentnie po lewej stronie, turbina był  czyszczona ( zapieczona kierownica) nie jest ona nowa ale daje jeszcze rade
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #23 - Piątek, 30.12.2011, 10:37:15 - NIEPRZECZYTANA »

Spalanie jest w nomie tzn 7,1-7,2  miasto  głównie krótkie dystanse ( silnik nie zdarzy się nagrzać)  przebieg auta  207 tys , jest to już moje  4 tdi i drugi AFN  świst turbiny jest słyszalny ale  dziek syku jest zupełnie inny jest to dziwek uciekającego powietrza ew spalin ewidentnie po lewej stronie, turbina był  czyszczona ( zapieczona kierownica) nie jest ona nowa ale daje jeszcze rade
Sprawdź szczelność odmy.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
fikus911 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba GT 99 TDI AFN

« Odpowiedz #24 - Piątek, 30.12.2011, 19:05:35 - NIEPRZECZYTANA »

Hej,  tez o tym myślałem ale co sądzicie o tym aby odmę  wyprowadzić na zewnątrz? widziałem  taki filmik na YouTube, w prawdzie tam był passat, ktoś to kiedyś robił już  jakie wrażenia. dziękuje za podpowiedz
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 02.01.2012, 10:57:34 - NIEPRZECZYTANA »

Hej,  tez o tym myślałem ale co sądzicie o tym aby odmę  wyprowadzić na zewnątrz? widziałem  taki filmik na YouTube, w prawdzie tam był passat, ktoś to kiedyś robił już  jakie wrażenia. dziękuje za podpowiedz

A może zamiast zadawać pytania, poszukasz co już jest o tym napisane na forum?

Napisano: Poniedziałek, 02.01.2012, 10:50:43


Hej,  tez o tym myślałem ale co sądzicie o tym aby odmę  wyprowadzić na zewnątrz? widziałem  taki filmik na YouTube, w prawdzie tam był passat, ktoś to kiedyś robił już  jakie wrażenia. dziękuje za podpowiedz

A może zamiast zadawać pytania, poszukasz co już jest o tym napisane na forum?

Napisano: Poniedziałek, 02.01.2012, 10:53:08


Hej,  tez o tym myślałem ale co sądzicie o tym aby odmę  wyprowadzić na zewnątrz? widziałem  taki filmik na YouTube, w prawdzie tam był passat, ktoś to kiedyś robił już  jakie wrażenia. dziękuje za podpowiedz
Może poczytaj co już jest o tym napisane na forum?

Napisano: Poniedziałek, 02.01.2012, 10:55:06


Hej,  tez o tym myślałem ale co sądzicie o tym aby odmę  wyprowadzić na zewnątrz? widziałem  taki filmik na YouTube, w prawdzie tam był passat, ktoś to kiedyś robił już  jakie wrażenia. dziękuje za podpowiedz
Potrenuj działanie wyszukiwarki forumowej - na pewno coś znajdziesz.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
fikus911 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba GT 99 TDI AFN

« Odpowiedz #26 - Piątek, 09.03.2012, 14:40:33 - NIEPRZECZYTANA »

hej

Miałem podobnie, odgłos uciekając powietrza, syczenie. Słyszałem to właśnie po lewej stronie. Na postoju nie było ( nie słyszałem) a tylko podczas jazdy dodawanie  gazu. Wymieniłem  wszystkie węże i wężyki podciśnieniowe  rozebrałem cały dolot zamieniałem IC, podmieniałem N75, dźwięk jak był  tak był. Rozebrałem  turbinę - czyszczenie kierownic. Poskładałem wszystko i okazało sie ze w zakresie  1,8-2.0 tyś obrotów  słychać  już nie syk powietrza  tylko wręcz gwizd  który był już głośny naprawdę. z czasem  było już tak  w  prawie całym zakresie obrotowym. Okazało się ze metalowa  rurka wychodząca z EGR  do kolektora nie była  przykręcona za dobrze, mocowanie  miało z jednej strony miało  uszkodzony  gwint, naprawiłem to  przykręciłem. Auto cichusieńkie żadnego syku  nic a nic  ładnie chodzi kreci na obrotach i jakby   ciut  żywsze. Tez mi nic nie dymiło itp. Może zobacz to właśnie.
pozdrawiam
Zapisane
siwy131 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: TRZEBINIA
Samochód: Audi a4 b6

« Odpowiedz #27 - Czwartek, 13.12.2012, 11:46:09 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam pytanie. co to może być ponieważ ja mam podobnie.
<a href="http://www.youtube.com/v/WBJxXwhjnnw&amp;feature=endscreen" target="_blank">http://www.youtube.com/v/WBJxXwhjnnw&amp;feature=endscreen</a>

Napisano: Środa, 12.12.2012, 23:20:07


Najbardziej charakterystyczne u mnie  jest to jak schodzi z obrotów to dziwne podszarpywanie.

Napisano: Środa, 12.12.2012, 23:32:13


Stało się byłem u znajomego mechanika i powodem powyższych dolegliwości jest padająca turbina. Koszt całej operacji to 1200 złotych turbo+wymiana+wymiana oleju  z gwarancja 12 miesięcy. :'(
Zapisane
cycu661 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2003, 1.9 tdi 130 km ASZ

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 17.02.2014, 17:55:14 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, nie dawno zakupiłem IBI 1.9 130, i na wolnych obrotach czasami słychać taki dzwięk jakby turbo cały czas pracowało. Co to moze być i czy to jest normalne?

od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź co jest na forum!
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 17.02.2014, 18:01:25 wysłane przez KYS » Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Syczący silnik
Skocz do: