+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozrusznik nie zaskakuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: rozrusznik nie zaskakuje  (Przeczytany 75427 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dexter22322 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 1999 1.4

« Odpowiedz #75 - Środa, 15.05.2013, 19:54:40 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Mam Cordobę z 99r. i nie wiem czy siadł bendiks albo rozrusznik.

Wygląda to tak
Jak próbuje zapalić go to zanim załapie mija około 2-4 sekund i jest taki dźwięk jakby tarcia blachą o blache a pomiędzy nimi piasek.

Potrzebuje pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!

od KYS: Czasami warto poszukać co już jest na forum.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 16.05.2013, 00:15:06 wysłane przez KYS » Zapisane
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #76 - Poniedziałek, 06.07.2015, 20:04:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Panowie i Panie,


Sprawa ma się tak. Pojechałem sobie normalnie do pracy. Auto postało osiem godzin. Wsiadam odpalam i jadę na stację zatankować. Wsiadam przekręcam kluczyk- rozrusznik robi lekki obrót i blokada. Cofam kluczyk i próba numer dwa i zonk!!! Z wyświetlaczy na zegarach znikają cyfry a wskazówki się kładą- objaw totalnego odcięcia prądu.  :o  Wyjmuję kluczyk i próbuję ponownie- to samo, odcinka prądu na zegary i cisza ze strony rozrusznika. Po chwili napięcie na zegary wraca ale rozrusznik nie gada.

Auto odpalone na zaciąg i do domu dojechałem. Pod domem auto zgasiłem. Próba odpalenia- rozrusznik robi obrót przez sekundę i historia się powtarza.

Aku jest naładowany i sprawny







od KYS: Po raz kolejny - poszukaj co jest na forum przed zadaniem pytania.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 27.02.2016, 23:45:29 wysłane przez Kapitan Powolny » Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #77 - Poniedziałek, 06.07.2015, 20:33:22 - NIEPRZECZYTANA »

Mogły ci zaśniedzieć klemy. Do przeczyszczenia też punkty masowe
Zapisane

Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #78 - Poniedziałek, 06.07.2015, 20:45:55 - NIEPRZECZYTANA »

Winny znaleziony. Jakaś gadzina albo inna menda przegryzła mi kabel masowy w okolicy akumulatora. Kabel jest przerwany jakby się przełamał od zginania. Jak się porządnie dociśnie dwa kawałki to na chwilę rozrusznik załapie a potem masa leci po budzie i do widzenia.

Pytanie do was Panowie i Panie jak można na szybko kabel zreanimować prze jego wymianą? Czy w ogóle ma to sens?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #79 - Poniedziałek, 06.07.2015, 22:33:21 - NIEPRZECZYTANA »

pokaz jak to wyglada, ale zgodnie z zaleceniemi wstawiania zdjec
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 07.07.2015, 13:27:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
Pytanie do was Panowie i Panie jak można na szybko kabel zreanimować prze jego wymianą? Czy w ogóle ma to sens?
Nie ma sensu. Lepiej kupić przewód (np. 25mm2), oraz dwie końcówki (np. takie ) i zrobić nowe połączenie.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #81 - Wtorek, 07.07.2015, 18:43:14 - NIEPRZECZYTANA »

Na początek przeprosiny. Nie pisałem w tym wątku bo ostatnia wiadomośc pochodziła sprzed ponad miesiąca i "automat forum" zasugerował mi nowy wątek. Dziękuję modom za scalenie.

Teraz do rzeczy. Na prośbę Raby'ego wrzucam zdjęcia jak to wygląda



tak wygląda to miejsce jak kabel jest dociśnięty. Przerwa jest tuż pod tym białym kawałkiem izolacji




a tutaj jak kabel jest w częściach


Jak myślicie fachowcy- ratować czy kupic nowy? A jeśli nowy to jak wytargać stary z tych plastikowych zaczepów, w których siedzi?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #82 - Wtorek, 07.07.2015, 20:20:31 - NIEPRZECZYTANA »

Marne te fotki ale chyba poza urwaniem to miedz jest zielona a jezeli tak to polecam wymiane calosc stosujac oczka jakie podal KYS, naj lepiej to solidna lutownica i zalac cyna w oczku.
wymiana klemy chyba tez bedzie konieczna
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #83 - Wtorek, 07.07.2015, 20:54:03 - NIEPRZECZYTANA »

Tak myślałem, że kabel się rozkruszył "ze starości". Zostaje mi poszukać gotowego kabla z klemą albo zarobienie nowego.

Miałem nadzieje, że robiąc "małe druciarstwo" uda mi się na krótki czas zreanimować auto, ale chyba skutecznie mnie wyleczyliście z pomysłu.

Dostałem namiary na sklep, który podobno będzie miał kabel na stanie. Pytanie czy musi być do konkretnej marki czy to nie ma znaczenia?

I pytanie numer dwa czy jeśli nie uda mi się wytargać z mocowań starego kabla to nowy mogę położyć niezależnie- odkręcając stary z jednej strony od aku a z drugiej od silnika?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #84 - Wtorek, 07.07.2015, 21:43:13 - NIEPRZECZYTANA »

w kablu liczy sie przekroj a nie marka, lepiej grubszy niz za cienki
druciarstwo mozesz sobie zrobic - zarobic kabel i przykrecic pod srube ale wymien to
a plastik powinien byc otwierany lub przeciagniesz przez niego kabel
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #85 - Czwartek, 09.07.2015, 20:15:43 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra Panowie,

Idąc za twoją Raby radą jak i za pomysłem KYS-a kupiłem kabel z metra cięty zakończony oczkiem plus nową klemę. Zdjąłem kawałek izolacji i skręciłem mocno do kupy z klemą.

Kłopot w tym, że kabel jest z fiata 126p gdzie jak twierdził sprzedawca robił za kabel prądowy czyli "plus". W związku z tym totalnie lamerskie pytanie czy to ma jakiejś znaczenie? Wybaczcie ale elektryka to dla mnie trochę śliski grunt. Odróżniam co prawda "plus" od "minusa" i potrafię prawidłowo podłączyć w domu gniazdko czy lampę, ale nie zamieniałem jeszcze w swojej karierze kabli.  :P

Dodatkowo facet podpowiedział mi że lepiej będzie nie ciąć nowego kabla aby zrobić dwa oczka do mocowania ( jedno do silnika, drugie do karoserii) tylko oba zamocować wspólnie do silnika w jednym punkcie do silnika- co zrobiłem- stary zamocować tak jak był, a nowy pociągnąć obok. Czy to ma sens?

Z góry dzięki za szybką odpowiedź

Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #86 - Czwartek, 09.07.2015, 21:10:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kapitan Powolny
Kłopot w tym, że kabel jest z fiata 126p gdzie jak twierdził sprzedawca robił za kabel prądowy czyli "plus". W związku z tym totalnie lamerskie pytanie czy to ma jakiejś znaczenie?
Cytat: raby
w kablu liczy sie przekroj a nie marka
czyli NIE ma to znaczenia.
Cytat: Kapitan Powolny
Dodatkowo facet podpowiedział mi że lepiej będzie nie ciąć nowego kabla aby zrobić dwa oczka do mocowania ( jedno do silnika, drugie do karoserii) tylko oba zamocować wspólnie do silnika w jednym punkcie do silnika- co zrobiłem- stary zamocować tak jak był, a nowy pociągnąć obok. Czy to ma sens?
Narysuj to lub opisz jakos zrozumiale.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #87 - Czwartek, 09.07.2015, 21:49:08 - NIEPRZECZYTANA »

Już opisuję.

Stary kabel wyglądał tak: Klema- 15 cm kabla- oczko którym był przykręcony za akumulatorem do karoserii- kabel- oczko, którym był przykręcony do silnika w okolicach kolektora wydechowego. Notabene właśnie w miejscu tego pierwszego oczka ze względu na zbyt mały luz kabel się przerwał. Całkowita długość przewodu jakiejś 95 cm

Nowy kabel wyglądał tak: klema- kabel- oczko do przykręcenia do silnika. Długość 100 cm

Przeprowadzona operacja wyglądała następująco.

Stary i nowy kabel przykręcone do silnika w tym samym miejscu obok kolektora- każdy za swoje oczko. Oba przeciągnięte przez te wszystkie plastiki. Stary przykręcony za oczko do karoserii i tu się kończy.

Nowy zakończony klemą leży obok i czeka na wsadzenie akumulatora

Teraz jest już ciemno więc nie zrobię fotek  :(

Mam nadzieję, że plastycznie to opisałem.

Skoro przewody są uniwersalne to idę wsadzić aku i odpalić  ;D
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #88 - Czwartek, 09.07.2015, 23:53:37 - NIEPRZECZYTANA »

gneralnie nie ma to znaczenie aby tylko dobrze masowalo
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #89 - Piątek, 10.07.2015, 22:20:38 - NIEPRZECZYTANA »

Z mojej strony temat można uznać za zamknięty.

Auto odpala bez zająknięcia prawie z półobrotu. Żadne kontrolki mi nie przygasają jak wcześniej- oznacza to tylko tyle że masa jest prawidłowa i niczego nie pomieszałem dokręcając.  :ok: 

Teraz testuję czy tak jak przed awarią będzie mi siadał aku po paru dniach postoju czy jednak nie  :-\

Dziękuję Raby i KYS  za pomoc i uwagi.

Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozrusznik nie zaskakuje
Skocz do: