+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozrusznik nie zaskakuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: rozrusznik nie zaskakuje  (Przeczytany 78697 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #45 - Poniedziałek, 15.02.2010, 22:34:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Smerfetka
Dziś auto postało 4 godziny w garażu +15 i odpalił normalnie bez zgrzytów.
Wygląda na elektromagnes od bendixa... poproś mechanika, żeby zwrócił na to szczególną uwagę.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #46 - Wtorek, 16.02.2010, 05:58:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Smerfetka
A na zimnym i po staniu np. 8 godzin podczas pracy nie mogę odpalić,
Niech mechanik sprawdzi prąd jaki jest pobierany z aku w czasie spoczynku auta.
Pozamykane wszystko , a kracówka od klapy silnika ncisnięta.
Czasem alarm ,bądz dodatowe gadgety pobieraja spory prąd z aku jak auto stoi.
Mozna to tez sprawdzic zdejmując klemę z aku na noc lub postój.
Jak zapali bez problemu po jej załozeniu tz. że prąd ucieka.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 16.02.2010, 05:59:24 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #47 - Wtorek, 16.02.2010, 14:22:53 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer, prąd sprawdzaliśmy sami i był bodajże 0,07A i zabierało go radio. Sprawdzaliśmy po bezpiecznikach. Myślę, że może akum się tak dołożył się przez przypadek.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #48 - Wtorek, 16.02.2010, 16:14:25 - NIEPRZECZYTANA »

Najsensowniej prąd sprawdzić bezpośrednio właczając amperomierz pomiędzy
zacisk "+" a klemę.
Pobór ok 0,1 A jest OK.
Mozna jeszcz zrobić eksperyment ze zdjęciem klemy.
Ale jak aku w lecie było OK a problemy zaczęły sie jak tem. jest ok zera
to trza go wymienić.
Zawsze jak się mrozy zaczynaja to w ZAP Pistów jest kolejka ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #49 - Środa, 17.02.2010, 07:25:00 - NIEPRZECZYTANA »

szukacie prądów, wskazań itp. a może najszybciej bedzie wymienic regulator napiecia, jesli aq daje za maly prąd do rozruchu to może poprostu regulator być już wytarty i go nie doładowuje, na tyle slabiej ze kontorlka na tablicy tego nie wykazuje.

na poczatek ogarnij temat rozrusznika, pojezdzisz i wtedy sie okaze czy dalej sa klopoty czy juz nie.
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #50 - Środa, 17.02.2010, 12:43:00 - NIEPRZECZYTANA »

Łatwo to sprawdzć bo napięcie na aku powinno być ok 14-14,4V w czasie pracy silnika.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #51 - Środa, 17.02.2010, 14:42:49 - NIEPRZECZYTANA »

Napięcie w czasie pracy jest ok, sprawdzaliśmy :-)
Ale widzę, że temat się rozkręcił  :-X
 Samochód zabrał dziś mechanik, więc dam znać. Żeby było ciekwiej, to w ciepłym garażu i po rozgrzaniu auta nie ma żadnych problemów ani zgrzytów.
Pozdrókwa dla wszystkich  :roll:
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #52 - Środa, 17.02.2010, 14:54:30 - NIEPRZECZYTANA »

na 95% do wymiany jest bendix.. z robocizną jakies 150pln Cię wyniesie, bedzie coraz gorzej..
Zapisane
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #53 - Poniedziałek, 22.02.2010, 21:37:55 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj wieczorem mechanik oddał mi auto. Wymieni bendix. Ponieważ się wcisnęłam, więc za bardzo nic więcej się nie wczuwał. Dziś rano odpaliło za pierwszym razem. Po odpaleniu delikatnie zgrzytnął w ten sam sposób co zwykle. Pożyjemy zobaczymy. :-\

Napisano: Piątek, 19.02.2010, 07:00:06


Nie ma to jak pomęczyć mechanika  :yeah:
Okazało się, że ten zgrzyt przy odpalaniu to przedmuch na kolektorze... śruba urwana i nie da się dokręcić. Akurat tak się zbiegło z tym bendixem   :roll: więc myślałam, że to to samo. A to były 2 różne rzeczy. I kto by pomyślał.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #54 - Poniedziałek, 22.02.2010, 21:40:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Smerfetka
ten zgrzyt przy odpalaniu to przedmuch na kolektorze
Jakoś przedmuch nigdy nie kojarzył mi się z dźwiękiem typu "zgrzyt", ale najważniejsze, że już naprawione  :ok:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #55 - Poniedziałek, 22.02.2010, 21:45:12 - NIEPRZECZYTANA »

Niestey nie kazałam na razie tego naprawiać- tego kolektora, bo poterzbuję auto a mechanik zarobiony.
Dla mnie to też nie brzmiało jak przedmuch z kolektora ale po bliższym przyjrzeniu się widać, że spaliny się skraplają przy tej metalowej uszczelce od strony silnika i w momencie jak silnik odpala, jak wali ciśnieniem to jest taki dziwny dźwięk. I to tłumaczy, że jak auto ciepłe to nie zgrzyta przy odpalaniu. Wiem, że to dziwne ale na prawdę tak jest  :o
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #56 - Środa, 29.09.2010, 18:19:52 - NIEPRZECZYTANA »

Sluchajta, mam tak, przekrecam kluczy i slychac jak wyskakuje kolko z rozrusznika ale nie kreci, szczotki do wymiany ? stukalem pukalem, na biegu troche probowalem ruszyc i nic...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #57 - Środa, 29.09.2010, 18:27:07 - NIEPRZECZYTANA »

szczotki albo zjarany, bez rozbierania sie nie obejdzie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #58 - Środa, 29.09.2010, 18:28:25 - NIEPRZECZYTANA »

No wlasnie wiem  >:( rano jeszcze palil bez zajakniecia, a po poludniu juz dupa  >:(

Poszly szczotki  >:(

Edit.
No i d.., jednak to nie szczotki, prawdopobnie elektromagnes robi zwarcie, bo po podpieciu + tylko do wtyczki juz zaczal wyrzucac, a powinno dopiero po podlaczeniu drugiego plusa do wiekszej sruby.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 30.09.2010, 17:41:56 wysłane przez Kozak » Zapisane
Winchester Mężczyzna
Odgrzybianie klimatyzacji samochodowej - ozonowanie, ultradźwięki
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Dobroń / Łódź
Samochód: Chwilowo Opel Corsa 1.2 16V 75KM

« Odpowiedz #59 - Czwartek, 21.04.2011, 20:03:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Dzisiaj rano odpalilem auto i przeparkowalem na podjazd. Po kilku godzinach, gotow do wyjazdu, przekrecam kluczyk a tu nic... po wstepnym przebadaniu sprawy, okazalo sie, ze przepalil sie przewod masowy. Niestety to jest w takim felernym miejscu, ze nie bardzo wiem jak sie tam dostac...

Zamierzam zatem wyciagnac rozrusznik i go rozebrac.

Czy podczas wyjmowania rozrusznika w mojej wersji samochodu, tez musze podstawiac lewarek pod silnik? Moze jakies inne dzialania? Jakies wskazowki? Samochod - cordoba SX 1.9 TDi 110KM  silnik AFN.

Chcialbym sie za to jutro zabrac, zeby miec auto na swieta sprawne...


EDIT!:

Otoz odpisuje; zabralem sie za to i wszystko dziala. Do wyjecia rozrusznika potrzebnych bylo kilka kluczy z przedluzkami. Zamiast naprawiac (lutowac) sam przewod, po prostu wymienilem caly szczotkotrzymacz (za orginal bosch'a zaplacilem 60 zlotych). Calosc zajela mi okolo 5 godzin. Musialem rozebrac to i owo, chociazby mala chodnice ze spodu samochodu trzeba bylo zdemontowac.
Problemem bylo zalozenie rozrusznika spowrotem, poniewaz jest on przytwierdzony do lapy dlugimi srubami, ktore przechodza przez lape i z drugiej strony lapia silnik. Nalezalo podstawic lewarek pod silnik i go troche uniesc, zeby otwor silnika byl na wysokosci otworu w lapie.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 22.04.2011, 16:24:10 wysłane przez Winchester » Zapisane

!!! Ozonowanie klimatyzacji Łódź !!! Dla klubowiczow znizki!!!
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozrusznik nie zaskakuje
Skocz do: