+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozrusznik nie zaskakuje
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: rozrusznik nie zaskakuje  (Przeczytany 75428 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
chris2233 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 95r, 1.6

« Odpowiedz #60 - Piątek, 19.08.2011, 22:57:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam problem jak w temacie, tzn. przy próbie przekręcania kluczyka jest brak jakiejkolwiek reakcji ze strony rozrusznika. Kompletnie nic nie słychać. Kontrolki nie przygasają.
Po odpięciu wtyczki z automatu rozrusznika (wtyczka z pojedynczym przewodem) i podłączeniu tam kabelka idącego z "plusa" od akumulatora, również rozrusznik nie zaskakuje, czyli stacyjka jest w porządku. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem i po załączeniu zapłonu jest napięcie na tym pojedynczym przewodzie.
Pytanie: czy jest możliwość wymiany samego automatu rozrusznika?
Bo posiadam jeszcze jeden rozrusznik z uszkodzonym bendiksem i dzięki temu mógłbym z dwóch rozruszników złożyć jeden sprawny. ;)

Auto to Cordi 1.6 75KM, 1995r. przed liftem, silnik 1F, rozrusznik montowany na 3 śruby.
O taki:

Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #61 - Sobota, 20.08.2011, 07:59:39 - NIEPRZECZYTANA »

Oczywiście, że tak, przekładaj sam automat i powinno działać...
Sprawdź działanie samego automatu z akumulatora.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
chris2233 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 95r, 1.6

« Odpowiedz #62 - Poniedziałek, 22.08.2011, 00:31:49 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź działanie samego automatu z akumulatora.

Jest możliwość sprawdzenia tego bez wcześniejszego demontażu całego rozrusznika?

Ps. poległem przy demontażu rozrusznika. Objechałem dookoła jedną ze śrub, tę która trzyma jednocześnie mocowanie silnika...
Nie wiem teraz jak się do niej dobrać....
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 22.08.2011, 15:59:33 wysłane przez chris2233 » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #63 - Sobota, 27.08.2011, 05:35:22 - NIEPRZECZYTANA »

Przyłóż "+"do tego cieńszego przewodu , który idzie do rozrusznika.
Równie dobrze możesz mieć uszkodzona stacyjkę.
Stuka się też lekko młotkiem w korpus rozruszka, co pomaga jakby się szczotki zawiesiły.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
chris2233 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 95r, 1.6

« Odpowiedz #64 - Sobota, 27.08.2011, 14:39:13 - NIEPRZECZYTANA »

Przyłóż "+"do tego cieńszego przewodu , który idzie do rozrusznika.
Równie dobrze możesz mieć uszkodzona stacyjkę.
Stuka się też lekko młotkiem w korpus rozruszka, co pomaga jakby się szczotki zawiesiły.

Czy do tego wejścia jedno-stykowego idzie wtyczka od stacyjki?
Jeśli tak, to w momencie przekręcenia kluczyka (odpalanie) powinno być tam napięcie?

 
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #65 - Sobota, 27.08.2011, 15:42:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: chris2233
Jeśli tak, to w momencie przekręcenia kluczyka (odpalanie) powinno być tam napięcie?
Tak. To jedyny cienki przewod rozrusznika.
Zapisane

chris2233 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 95r, 1.6

« Odpowiedz #66 - Sobota, 27.08.2011, 16:09:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: chris2233
Jeśli tak, to w momencie przekręcenia kluczyka (odpalanie) powinno być tam napięcie?
Tak. To jedyny cienki przewod rozrusznika.

A u mnie brak tam napięcia.... Czyli wygląda to jednak na kostkę stacyjki.... Chyba, że sam przewód jest gdzieś dalej uszkodzony...
Kostka stacyjki była wymieniana rok temu, mogła już paść...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #67 - Sobota, 27.08.2011, 16:27:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: chris2233
Po odpięciu wtyczki z automatu rozrusznika (wtyczka z pojedynczym przewodem) i podłączeniu tam kabelka idącego z "plusa" od akumulatora, również rozrusznik nie zaskakuje, czyli stacyjka jest w porządku.
Wyglada ze nie tylko kostka. Po podaniu plusa na ta wtyczke przy rozruszniku, rozrusznik powinien krecic.
Zapisane

chris2233 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 95r, 1.6

« Odpowiedz #68 - Sobota, 27.08.2011, 17:01:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: chris2233
Po odpięciu wtyczki z automatu rozrusznika (wtyczka z pojedynczym przewodem) i podłączeniu tam kabelka idącego z "plusa" od akumulatora, również rozrusznik nie zaskakuje, czyli stacyjka jest w porządku.
Wyglada ze nie tylko kostka. Po podaniu plusa na ta wtyczke przy rozruszniku, rozrusznik powinien krecic.

Pomyliłem wtyczki....
Przed chwilą podpiąłem przewód od "+" z aku do wtyczki przy rozruszniku i rozrusznik zakręcił.
Czyli teraz albo kostka stacyjki do wymiany, albo przewód idący od kostki do rozrusznika...
Tylko jak teraz sprawdzić sam przewód?
Zapisane
Gribo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.4 16v 2007

« Odpowiedz #69 - Wtorek, 09.10.2012, 18:38:51 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Urwał mi się kabel idący ze stacyjki do kostki przy rozruszniku. Próbowałem na różne sposoby odłączyć tą kostkę ale nie daje rade nie wiem jak ona tam siedzi może ktoś wie jak ją odłączyć ??
 Po raz trzeci - zapoznaj się z regulaminem forum i go przestrzegaj.
Przed zadaniem pytania sprawdzaj co jest na forum.
Dopisuj się do odpowiednich wątków.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #70 - Piątek, 26.10.2012, 19:16:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: chris2233
przy próbie przekręcania kluczyka jest brak jakiejkolwiek reakcji ze strony rozrusznika. Kompletnie nic nie słychać. Kontrolki nie przygasają.
Mam identycznie, do tego przy uruchomionym silniku napięcie mierzone na akumulatorze wynosi około 9V.
Podejrzewam jakieś zwarcie na rozruszniku.
Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #71 - Sobota, 27.10.2012, 08:53:25 - NIEPRZECZYTANA »

poruszaj jeszcze kluczykiem w stacyjce w różnych pozycja 0-1-2 tak energicznie tylko uważaj żeby kluczyka nie złamać..
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #72 - Sobota, 27.10.2012, 11:34:04 - NIEPRZECZYTANA »

poruszaj jeszcze kluczykiem w stacyjce w różnych pozycja 0-1-2 tak energicznie tylko uważaj żeby kluczyka nie złamać..
Przekręcałem kluczykiem już na różne sposoby, ale cały czas cisza...

Muszę posprawdzać przewody od rozrusznika, bo pomiar pomiędzy śrubką od rozrusznika, gdzie przykręcony jest przewód masowy, a karoserią wykazał 9V(!!!). Do tego pomiar pomiędzy korpusem silnika a + akumulatora wskazał około 2V.
Sprawdzałem kilka razy, bo pomiar mocno mnie zdziwił...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #73 - Sobota, 27.10.2012, 12:37:39 - NIEPRZECZYTANA »

1. a przy zwarciu na rozruszniku kreci prawidlowo?
2. wyczerpuje sie akumulator?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #74 - Poniedziałek, 29.10.2012, 09:51:15 - NIEPRZECZYTANA »

1. a przy zwarciu na rozruszniku kreci prawidlowo?
2. wyczerpuje sie akumulator?
Problem rozwiązany!
Okazało się, że przewód masowy od rozrusznika ułamał się w miejscu mocowania do karoserii.
Złączkę naprawiłem, a dla pewności pociągnąłem jeszcze jeden przewód masowy (25mm2) i od razu wszystko wróciło do normy  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» rozrusznik nie zaskakuje
Skocz do: