+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» 1.6 ALM
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1.6 ALM  (Przeczytany 34890 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
-LUK-
Gość



« Piątek, 13.01.2006, 00:17:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam jestem tu nowy
Juz od jkiegos czsu poszukuje seta cordoby i mam okazje kupic takowego z 2001 r 4 drzwiowy grfitowy z silnikiem 1.6 alm oferta jest dosc okazyjna i nie wiem czy nie robia mnie w balona (auto z zachodu)  
powiedzcie prosze czym roznia sie silniki 1.6 alm i 1.6 aee?
ciezko cos na ten temat znlezc
czy obydwa posiadaja rozdzielacz?
z gory dziekuje za odpowiedz

[ Dodano: 2006-01-13, 00:42 ]
Aha jeszcze jedno pytanko czy silniki 1.6 alm \ aee maja sprzegla hydrauliczne czy na linke ???
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #1 - Piątek, 13.01.2006, 02:53:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Silnik ALM to bardzo trwała i solidna konstrukcja VW-gena.
Linka sprzęgła jest stalowa i w podstawowym wykonaniu pęka co jakieś 20 kkmów.
(jest taki wątek o tym na forum) ale wymienia sie ją na taka od Polo z samoregulacją
i jest spokój.
Zamist gaznika ma przepustnicę która czasami się brudzi i wymaga czyszczenia.
Wymiana paska rozrządu co ok 90 kkmów i to wlaściwie wszystko.
A..... wtrysk wielopunktowy.
 8)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #2 - Piątek, 13.01.2006, 09:34:14 - NIEPRZECZYTANA »

ALM i AEE to praktycznie bliźniaki różnią się małymi szczegółami ale nie istotnymi
o jaki rozdzielacz ci chodzi :?:
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
-LUK-
Gość



« Odpowiedz #3 - Piątek, 13.01.2006, 12:53:13 - NIEPRZECZYTANA »

Dziekuje za pomoc
a hodzilo mi rozdzielacz zaplonu
bralem pod uwage jescze kupno golfa III z tym ilnikiem (ale ostatecznie stwierdzilem ze sa to jednak auta za stare cordoba jest znacznie ladniejsza i nowsza :D ) i wyczytalem ze tam wystepowaly 1.6 aea i aee roznily sie tym ze jeden posiadal wtrysk jednopunktowy bosh monomotronic 1.3 a drugi wielppunkt mgneti marelli 1 AV ale kolega Tracer pisze ze alm posiada jednopunkt  a on byl w sprzedarzy po aee wiec albo mam lewe zrodlo albo cos pomieszlem  :?:
Zapisane
Kowal 2002 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Leszno k. Błonia (WZ)
Samochód: Skoda Octavia II 1,9 TDI

« Odpowiedz #4 - Piątek, 13.01.2006, 14:11:06 - NIEPRZECZYTANA »

Pomieszałeś :D .  1,6 ALM / 1,6 AEE są na wielopunktowym wtrysku ( tak jak napisał Tracer ) i oba mają kompy Magnetti Marelli. Co do ALM-a to mogę tylko przytaknąć Tracer-owi; mam taki silniczek u siebie i też jestem  :ok: zadowolony.
Zapisane

Była: Silver Cordoba 1.6 8V ALM
Jest: MagicBlack Octavia II 1,9 TDI
-LUK-
Gość



« Odpowiedz #5 - Piątek, 13.01.2006, 14:35:53 - NIEPRZECZYTANA »

faktycznie zle przeczytalem Tracer napisal "wielopunktowy"
dzieki
a jeszcze w sprawie rozdzielacza rozumiem ze oba go posiadaja
Zapisane
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #6 - Piątek, 13.01.2006, 14:56:09 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem posiadaczem Cordoby Vario'00 z tym silnikiem.
Sprzeglo jest mechniczne, rozdzielacz zaplonu takze Magnetti Marelii (szukalem dlugo nowej kopulki i palca, wiec dobrze te nazwe zapamietalem ;).

Zrobilem dotad 120kkm (pierwszy wlasciciel).
Problemy zespolu napedowego:
- 2x zerwana linka sprzegla (obie z samoregulacja, przyczyna jest nie tyle linka, co konstukcja lozyska oporowego, sprzeglo nawet na nowej lince pracuje ciezko),
- 2x wymieniona sonda lamba (co srednio 55 kkm, pierwsza w ASO ~ 500PLN,
druga w ramach gwarancji na pierwsza),
- 1x wymiana czujnika temperatury silnika,
- czesta koniecznosci czyszczenia i adaptacji przepustnicy (czesta dla mnie oznacza, czesciej niz podczas przegladu co 15kkm),
- ECU benzyny (Magnetti Marelii) slabo toleruje instalacje gazowa (przy przebiegu 50 kkm,
zamontowalem LPG, BRC Sequent).
- silnik nie nalezy do oszczednych, na benzynie palil mi jakies 8,5 l/100,
lpg przecietnie 10 l.

Pozdrawiam,
Artur
Zapisane
-LUK-
Gość



« Odpowiedz #7 - Piątek, 13.01.2006, 15:19:00 - NIEPRZECZYTANA »

dziekuje wszystkim za opowiedzi
umowilem sie na jutro na jazde ptobna i chce byc przygotowny merytorycznie  :D  powiedzcie jeszcze prosze czy mgneti marelli w alm posiada przeplywomierz
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Piątek, 13.01.2006, 16:38:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "arw"
czesta koniecznosci czyszczenia i adaptacji przepustnicy (czesta dla mnie oznacza, czesciej niz podczas przegladu co 15kkm),

Trzeba częściej filtr powietrza wymieniac ,i sprawdzac czy odma nie wali olejem po wnętrzu filtru.Ja założyłem filtr stożkowy i siem problem skończył
termostat mi padł ale po 140 kkmach
pali mi góra 8 ale 98 po mieście
jak sprawdze w trasie to napiszę kiedyś......
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #9 - Piątek, 13.01.2006, 16:49:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "-LUK-"
powiedzcie jeszcze prosze czy mgneti marelli w alm posiada przeplywomierz


Nie, ma zespolony czujnik temperatury powietrza i cisnienia w kolektorze ssacym

Pozdrawiam,
Artur
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Piątek, 13.01.2006, 16:49:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "-LUK-"
czy mgneti marelli w alm posiada przeplywomierz

nie posiada 8)
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #11 - Sobota, 14.01.2006, 00:16:02 - NIEPRZECZYTANA »

ALM to moim zdaniem silnik trudny do zajechania ... mi sie autem z tym silnikiem bdb jeżdzi
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
-LUK-
Gość



« Odpowiedz #12 - Niedziela, 15.01.2006, 23:47:14 - NIEPRZECZYTANA »

Transakcja zostala zawarta jest to seat cordoba silnik 1.6 alm kolor grfit metlic rocznik 2001 przebieg 72 tys. po dlugich trgach kupilem za 21 tys. wiem ze drogo ale wydaje mi sie ze wrto auto pierwszy wlasciciel kupiony w polsce w salonie udokumetowany przebieg gosc zabral mnie do autoryzownego serwisu a tam wydrukowli mi wszystko co bylo robione w aucie - czyli przebieg pewny - tam tez kazalem sobie dokladnie sprawdzic auto i wszystko OK   :D  
DZIEKUJE wam za pomoc
a oto co bylo robione w aucie po za wymianami oleju :
- 2x wymiana cewki na gwarancji
- pasek kilinowy alternatora - 10 tys.
- wymiana czujnika indukcyjnego w rozdzielaczu + cewka + kable + kopulka rozdzielacza + palec + czyszczenie przepustnicy  20 tys. - przy tym mam napisane "zglaszana usterka - silnik nie rozwija mocy plynnie i jest slaby"  :?:

- wymiana linki sprzegla przy 20 i 42 tys.
- wymiana mechanizmu wycieraczek 43 tys.  :?:
- wymiana lozyska kola przedniego prawego 45 tys
-wymiana lozyska mocowania mcpersona strona lewa 45 tys
- czyszczenie przepustnicy + wymiana lambdy 50 tys.
- wymiana tylnej poduszki silnika 52 tys.
- wymiana koncowek drazkow kierowniczych lewa + prawa 58 tys.
- wymina tarcz + klockow przy 60 tys.
- wymiana szczek + toczenie bebnow przy 62 tys.
- wymiana pompy hamulcowej 65 tys. - to jest najdziwniejsze podobno ciekla
- wymiana pompki spryskiwacza 71 tys.
 dodam ze auto mialo robiona wymiane oleju i plynu hamulcowego co roku olej to lotos dynamic 0/w40 full sytetyk oczywiscie ogulnie to gosc nprawde dbal o auto w serwisie go dobrze znali bo wszyscy mechanicy sie do niego usmiechali
narazie czeka mnie kupno radia i wymiana akumulatora i moze jakies aluski na wiosne
aha sprzeglo ciezko chodzi pewnie jeszcze linke bede musial wymienic
jeszcze raz serdeczne dzieki  :pub:

[ Dodano: 2006-01-15, 23:50 ]
Aha nie ma gazu a tak to elektryczne szyby z przodu abs 2x air bag brak klimy niestety brak radia no i tyle
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 30.05.2006, 19:07:17 - NIEPRZECZYTANA »

podepnę sie pod ten temat z kwestią układu zapłonowego ... czy w tym silniku ALM jest cewka zaplonowa ... bo według ETOS-u jest tu transformator ukladu zaplonu oznaczany jako 6N0 905 104  :?: czy to jest jedno i to samo czy dwa rózne elementy ...  :niewiem: ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
gajos044
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 30.05.2006, 21:05:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Jestem posiadaczem Seata Cordoby 1,6 ALM 2002r od 3 tygodni z tego co czytam to kupiłem wielkie szambo z tego co opisuje kolega co wymieniał poprzedni właściciel.
Ja miałem nowego Fiata UNO 1,4  jeździłem nim 6 lat to co wymieniłem to pasek rozrządu i na gwarancji układ zapłonowy to wszystko poza rdzą która żre każde Fiaty.Myślałem że Seaty są z wyższej półki ale to chyba mit. Proszę o opinie na ten temat
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» 1.6 ALM
Skocz do: