+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czujnik spalania stukowego
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czujnik spalania stukowego  (Przeczytany 42803 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 25.08.2008, 05:33:30 - NIEPRZECZYTANA »

O ile mnie pamięć nie myli czujnik spalania stukowego odpowiada za regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, więc jakiś wpływ na osiągi i spalanie ma.
Zapisane

stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 12.10.2008, 11:06:46 - NIEPRZECZYTANA »

Czy stuka ? Chyba nie ? Choc samochod mam od niedawna to moze nie slysze tych dzwiekow ? W kazdym badz razie czujnik musze wymienic, naprawic a wpierw zlokalizowac ;> Ale jak narazie na tylu uzytkowników nikt nie jest w stanie mi pomoc ? Czy nikt nie mial z nim problemow i zlokalizowaniem go ? Dziwne ;/ ;/

Napisano: Poniedziałek, 25.08.2008, 07:43:27


Odnosnie tego przewodu na zdjeciu jest zaznaczone o ktory mi chodzi. Gdzie u was on idzie ? Wychodzi z tego grubszego oplotu zaznaczonego cienką linią ;> (kolory przewodów to biały i żółty)

Napisano: Poniedziałek, 25.08.2008, 18:18:31


Ok sprawa sie rozwiazala to byl przewod czujnika spalania stukowego...
Zakupilem czujnik i w warsztacie mi go zamontowali na bloku ...
Tak wiec narazie blad nie wyskakuje...
pozdr.
Zapisane

Atari Forever ! ;-)
zygu1111 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA ,2000,1.4MPI AKK

« Odpowiedz #17 - Sobota, 17.04.2010, 22:21:45 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Proszę o pomoc/ opis wymiany czujnika spalania stukowego , nie mam bladego pojęcia jak się do niego dostać ani od góry ani od dołu nie ma do niego dojścia.Czy mogę odkręcić ten cały plastik z przepustnicą?
Przy okazji zapytam czy to normalne że przepustnica jest cała zasmarkana olejem??mam silnik 1.4AKK  :ninja:


od KYS: Proponuję zapoznać się z regulaminem forum.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 17.04.2010, 22:55:57 wysłane przez KYS » Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 19.04.2010, 07:14:03 - NIEPRZECZYTANA »

Zasmarkana olejem pewnie jest bo ci odma wypluwa olej, to sie zdarza, co do dojscia to nie jest to latwe ogolnie, musisz zdjac przede wszystkim obudowe filtra - 2 sruby pod dekielkami, wyjmujesz przewody zaplonowe z prowadnic i sciagasz cala gore, jak juz to zrobisz to musisz wlozyc reke za silnik, stojac od przodu czujnik tego spalania zdaje sie jest po lewej stronie. Nie jest latwo go siegnac, wiec moze sie okazac ze bedziesz musial zdjac kolektor dolotowy, nie jest to takie straszne ale trzeba miec dobre imbusy i najlepiej kogos kto troche juz dlubal przy aucie... ja osobiscie mam sporadyczny blad tego czujnika juz od bardzo bardzo dawna i jakos auto jezdzi, mowi sie ze czasami wyskakuje on od kiepskiej jakosci paliwa, wiec jezeli nie jestes zdesperowany to zastanow sie czy trzeba go wymieniac.
Zapisane

Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #19 - Sobota, 09.04.2011, 13:01:35 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, już kiedyś w innym poście pisałem o problemie z czujnikiem spalania stukowego, problem jednak rozwiązałem i jakiś czas był spokój.

Niestety po ostatniej rutynowej kontroli okazało się że błąd wrócił, a nawet wraca regularnie, gdyż dwa dni temu usunięty, dzisiaj był ponownie. Zastanawia mnie tylko że czasami nie ma go długo, a innym razem pojawia się po krótkim odcinku. Można jakoś domowym sposobem (czyt. miernikiem) go sprawdzić??

Dodam że mam problem z głośno już pracującymi wtryskami (sprawdzone że to one tak "cykają"), więc może to powoduje że czujnik wyrzuca błąd?
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 11.04.2011, 08:47:53 - NIEPRZECZYTANA »

g28?
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #21 - Środa, 13.04.2011, 11:54:30 - NIEPRZECZYTANA »

możesz to jakoś rozwinąć?
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #22 - Środa, 13.04.2011, 13:41:30 - NIEPRZECZYTANA »

g28?
A G28 to nie jest czujnik obrotów silnika??
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
nicram Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '00 1.6 ALM

« Odpowiedz #23 - Środa, 13.04.2011, 22:23:23 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik spalania stukowego można sprawdzić w bardzo prosty sposób. Bierzesz młotek i podczas pracy silnika uderzaj rytmicznie w blok. Jeżeli zaczynają się zmieniać obroty itp czyli zaczyna działać czujnik to znaczy że jest sprawny.
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #24 - Czwartek, 14.04.2011, 09:46:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
A G28 to nie jest czujnik obrotów silnika??
Dokładnie.
Cytat: Mad_Maxs
gdyż dwa dni temu usunięty, dzisiaj był ponownie.
U mnie też pojawia się co jakiś czas chyba od początku zakupu samochodu, gdzieś kiedyś ktoś pisał że błąd tego czujnika może być spowodowany po prostu kiepskiej jakości paliwem...
Zapisane

Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 14.04.2011, 10:17:58 - NIEPRZECZYTANA »

g28?
A G28 to nie jest czujnik obrotów silnika??

Czy błąd obrotów silnika nie wyskoczył by mi na VAGu?? ale jako błąd g28 a nie czujnika stukowego?
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #26 - Czwartek, 14.04.2011, 11:04:46 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, czujnik g28 to osobny błąd
Zapisane

Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 06.09.2011, 08:44:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie, odświeżę kotleta bo ostatnio wykorzystałem metodę "przy 30 km/h wrzuć 5 bieg i gaz w podłogę" jako jeden ze sposobów testowania w/w czujnika. Samochód strasznie szarpnął ze 3 razy zanim zaczął przyśpieszać, a nawet w pierwszej chwili trochę się przydusił na ułamek sekundy.

Podobno w takim teście powinienem doświadczyć spalania stukowego, tylko nikt nie napisał jednej ważnej kwestii. Czy skoro doświadczę tego, tzn że czujnik nie działa?? Czy może skoro poczułem to a samochód jakoś się z tego wykaraskał tzn. że czujnik działa??
Zapisane

tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 06.09.2011, 12:07:37 - NIEPRZECZYTANA »

To, że autem szarpało to nie znaczy, że doświadczyłeś spalania stukowego.
Powtórz test przy otwartej szybie. Przy spalaniu stukowym słychać dzwięk podobny do walenia młotkiem w metal. Albo jakbyś ciągnął puszkę po asfalcie ;) Tak jak w starych silnikach grały zawory tylko sporo głośniej.
Czujnik spalania stukowego to właśnie czujnik akustyczny. Po wykryciu wybuchów zmienia sie skład mieszanki i stuki powinny ustąpić. Tak pewnie ma działać ten test. Doprowadzić do spalania stukowego i z gazem w podłodze czekać czy minie.

P.S. Ja mam działający czujnik a i tak przy spalaniu stukowym reaguję szybciej niż komputer i odpuszczam gaz na ułamek sekundy. Kwestia wyczulenia na odpowiednie dzwięki...
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #29 - Środa, 07.09.2011, 11:34:58 - NIEPRZECZYTANA »

próbowałem kilka razy, a jednak nie udało mi się uzyskać opisanego przez Ciebie efektu.

może to znaczy że czujnik reaguje szybciej niż mój słuch, ale skoro tak jest to czemu wyrzuca mi ten błąd na VAGu?? :(

Czy przy dokręcaniu tego czujnika faktycznie tak ważna jest siła docisku?? bo wymontował bym go i przeczyścił ale nie mam klucza dynamo
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Czujnik spalania stukowego
Skocz do: