+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» problemy z oponą - hałas i takie tam
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problemy z oponą - hałas i takie tam  (Przeczytany 11556 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Piątek, 26.10.2007, 16:54:20 - NIEPRZECZYTANA »

Jakiś 2 miechy temu złapałem kapcia, guma została zaklejona, po 2tyg. puścił wentyl też wymieniony. Od kilku dni koło wydaje dzwięk jakby coś tarło (nie non stop - tylko co obrót). Co ciekawe po przejecheniu kilku km dzwiąk cichnie i zanika. Byłem u mechanika bo mi się ubzdurało że to może łożysko. Fachman powiedział że może trze opona o felgę (np. w miejscu odważnika) albo że w jakimś miejscu guma kruszeje, jest twarda i dopiero pod wpływem rozgrzania w czasie jazdy jest OK. Co prawda zaczęło się to niedawno (jak temp powietrza spadła) ale ja bym się raczej nie zgodził że 2-letnia opona może stwardnieć.
 Przypomniałem sobie że przy klejeniu kapcia koło nie było wyważne!!! (koleś tylko zaznaczył pisakiem położenie opony względem felgi i tak założył), także przy wymianie wentyla nie było wywarzane a do jego wsadzenia wulkanizator nawet nie zdjął całej opony tylko odkleił kawałek - tak się robi???
 Co to może być? Może zdjąć z tego koła oponę, założyć na nowo i wyważyć?
Zapisane
Fifker
Gość



« Odpowiedz #1 - Piątek, 26.10.2007, 17:12:17 - NIEPRZECZYTANA »

moze sa guzy ?
Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #2 - Piątek, 26.10.2007, 17:21:47 - NIEPRZECZYTANA »

z zewnatrz nic nie widać, trzeba by zdjąć koło. Psiknąłem dziś silikonem cały obwód opony przy rancie felgi - zobacze jutro z rana czy coś to dało.
Zapisane
ro-dan Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: GÓRNY ŚLĄSK
Samochód: CORDOBA 6L COOL+ 1,4 16V BKY 2005

« Odpowiedz #3 - Piątek, 26.10.2007, 17:28:28 - NIEPRZECZYTANA »

...wyważenie, to pierwsza czynność, którą powinieneś wykonać a dopiero później szukać dalej...
Zapisane

CORDOBA 6L COOL+ 1,4 16V BKY 2005
 :arrow: cool+ :ok:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Piątek, 26.10.2007, 20:03:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grzech
wyważyć?
Koniecznie !!!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #5 - Sobota, 27.10.2007, 15:45:02 - NIEPRZECZYTANA »

odkładam sprawe do wiosny, załozyłem koła zimowe (może troche za szybko) i problem z głowy. Dzięki za rady, napewno pierwsze co zrobie to wyważe to koło... w marcu :eye:

Napisano: Sobota, 27.10.2007, 12:19:13


Nie chce zakładać nowego tematu i przy okazji zapytam: wyjmujecie gwoździe jak siedzą w oponie (jak nie ucieka powietrze)? W 2/4 letnich miałem po sztuce i teraz mam dwa kapcie do załatania :evil:

Napisano: Sobota, 27.10.2007, 16:40:17


jeszcze coś mi sie przypomniało:  mam bardziej starte wyżłobienia na środku opon, ale bieżnik jest równej wyskości. Wiem że to objaw "przepompowanych" kół ale ja nigdy tego nie robie max 2.2BARa. Czy może być tak że producent zaprojektował oponę z płytszymi rowkami na środku?
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Sobota, 27.10.2007, 19:03:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grzech
letnich miałem po sztuce i teraz mam dwa kapcie do załatania :evil:
tak wyjmujemy w w to miejsc esie zaklada taki specjalny dzundzel na wylot opony i zakleja nim

Cytat: Grzech
jeszcze coś mi sie przypomniało:  mam bardziej starte wyżłobienia na środku opon, ale bieżnik jest równej wyskości. Wiem że to objaw "przepompowanych" kół ale ja nigdy tego nie robie max 2.2BARa. Czy może być tak że producent zaprojektował oponę z płytszymi rowkami na środku?

za duze cisnienie Tobie pokazuje 2.2 a na dobrym sprzecie pomiarowym bedzie 2.4 takze pompuj 2.0 i bedzie ok bo 2.2 to i tak za duzo jak na moje oko
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #7 - Sobota, 27.10.2007, 19:19:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
pokazuje 2.2 a na dobrym sprzecie pomiarowym bedzie 2.4
- w tym problem że na każdej stacji pokzuje inaczej 8) ale myśle że istotna różnica wpływająca na nieprawidłowe zużycie opon to sporo więcej niż 0,2 BARa.
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #8 - Sobota, 27.10.2007, 22:22:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grzech
to sporo więcej niż 0,2 BARa.
i tu sie mylisz 0.3 atmosfery to duzo jak na auto
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 31.03.2009, 21:24:46 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawa wygląda następująco, mam opony Uniroyal Rainsport 2 195/45/16 , i z tyłu szumią mi opony przy danych predkosciach, no i wulkanizator stwierdził ze to moze byc przez to ze opony sa inne niz seryjne i felga jest szersza i od tej wewnętrznej strony jest przyząbkowana, i ze sie przycina przez to i do powoduje szumy, no i właśnie czy to możliwe? skoro seria to 185/55/15 to strasznej różnicy nie ma, no i powiedzial ze moze tez być wina słabych amorów, czy komuś sie coś takiego przydarzyło?
(szukałem wątków o tym i nie było)

od KYS: Tego wątku też nie znalazłeś? Scaliłem.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 31.03.2009, 21:28:29 wysłane przez KYS » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #10 - Wtorek, 31.03.2009, 21:29:09 - NIEPRZECZYTANA »

raczej amortyzatory
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 31.03.2009, 21:30:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Cepan023
no i powiedzial ze moze tez być wina słabych amorów
Od dawna wiadomo, że zużyte amortyzatory skracają żywotność opon, sprzyjając ich ?ząbkowaniu?. Jest to zjawisko na tyle wyraźne, że w starszych podręcznikach do nauki jazdy samochodem wskazywano nawet, jak rozpoznać stan amortyzatorów po oględzinach opony. Żródło  :arrow:  http://autofoto.pl/forums/thread/10327.aspx
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 31.03.2009, 21:42:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Cepan023
od KYS: Tego wątku też nie znalazłeś? Scaliłem.
akurat na ten nie trafiłem ;D

tez tak myślałem jednak takie małe ale, tylko od wewnętrznej strony by sie to robiło?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 31.03.2009, 21:47:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Cepan023
jednak takie małe ale, tylko od wewnętrznej strony by sie to robiło?
Nie masz kół lekko w negatywie?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Cepan023 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ciechanów
Samochód: Cordoba '01, 1.9 TDI ASV był, teraz VW Passat B5 FL 1.8T+LPG

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 31.03.2009, 21:54:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Nie masz kół lekko w negatywie?
możliwe ze są lekko uchylone do wewnątrz, czyli zbierznosc też do sprawdzenia?

no i wiadomo opony nowe i sa lekko wyzabkowane, czy po wymianie amorków można je jakoś przywrócić do równego bieżnika?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Felgi, opony» problemy z oponą - hałas i takie tam
Skocz do: