+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» Problem z zamkiem - pletwa wioslo
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z zamkiem - pletwa wioslo  (Przeczytany 48802 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
eMKa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba <1999_1,4 i SE

« Odpowiedz #45 - Poniedziałek, 27.09.2010, 09:55:44 - NIEPRZECZYTANA »

Jeden jest płaski z rowkami po obu stronach,a drugi (ma być z inobilaiserem) grubszy,z okrągłymi otworkami nawierconymi na kluczyku.Po południu wrzucę jakby co fotkę,jak opis mało czytelny.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #46 - Poniedziałek, 27.09.2010, 09:55:51 - NIEPRZECZYTANA »

eMKa, jakos opornie myslisz :-X
nie potrzebna wymiana kompletu tylko 1 uszkodzonej wkladki na taka sama i zgranie zapadek z oryginalnym kluczykiem
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
eMKa Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Seat Cordoba <1999_1,4 i SE

« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 27.09.2010, 09:59:41 - NIEPRZECZYTANA »

Widzę,że sobie chyba sam nie poradzę i będę musiał odwiedzic gościa od zameczków.
Może faktycznie doposuje mi jakoś ten jeden wkład.
Dziękuję za podpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 27.09.2010, 10:08:37 wysłane przez eMKa » Zapisane
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #48 - Sobota, 06.08.2011, 12:08:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

To ja mam podobny problem. Zdaje się, że wiosełko pękło (było słychać brzdęk jakichś blaszek) skoro wkładkę można kluczykiem wyciągnąć.
Ponieważ kompletnie jestem zielony w tym temacie, proszę o Waszą pomoc i info co mam po kolei zrobić, żeby naprawić zamek.
W załączeniu przesyłam fotki

Jeśli mi się uda to spróbuję napisać do tego instrukcję krok po kroku ze zdjęciami.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 06.08.2011, 12:12:23 wysłane przez Semir » Zapisane
ratman Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Suwałki
Samochód: Seat Cordoba 1.6 GLX, benzyna, 1994 rok

« Odpowiedz #49 - Wtorek, 12.06.2012, 19:35:35 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, wątek stary, ale jak najbardziej w temacie.
Mam ten sam problem jak Semir, drzwi przód, od strony pasażera (wyszła mi cała wkładka), ale już rozbierałem drzwi, znalazłem pęknięte wiosełko, dokupiłem nowe, wymieniłem, złożyłem całość i niby działa, no właśnie: niby.
Kluczyk po przekręceniu otwiera mi drzwi (i wszystkie inne, bo jest centralny) ale obrót klucza kończy się tak, że klucz stoi pionowo i nie mogę go wyjąc, zostawiając klucz w tej pozycji drzwi same się zamykają. Domyślam się, że mogłem coś pokręcić przy wkładaniu wkładki, ew wiosełka, tego kołeczka ze sprężynką albo może w samym zamku.
Czy ktoś ma może ładne zdjęcia pokazujące gdzie co wchodzi? Czy ma znaczenie ułożenie wkładki albo wiosełka podczas montażu?
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #50 - Wtorek, 12.06.2012, 21:52:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ratman
Czy ma znaczenie ułożenie wkładki albo wiosełka podczas montażu?
Tak ma, pokombinuj z różnymi ustawieniami tego plastiku w który wkładasz wiosełko.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 12.06.2012, 21:54:11 wysłane przez emtezet » Zapisane

ratman Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Suwałki
Samochód: Seat Cordoba 1.6 GLX, benzyna, 1994 rok

« Odpowiedz #51 - Środa, 13.06.2012, 14:27:25 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedź, wiem o której części mówisz, ale ona chyba pasuje w jeden sposób (razem z tym kółeczkiem jest taki mały kawałek plastiku z wystającym bolczykiem który jeździ w takim małej szynie w zamku, ale nie wydaje mi się, żeby to można było włożyć odwrotnie (zresztą akurat wyjmując zamek i rozbierając go do nasmarowania wg strony kwasika ta cześć mi nie wypadła ani przesunęła (inaczej niż od strony kierowcy gdzie robiłem to samo i tam się męczyłem z dopasowaniem, stąd moje spostrzeżenia). Okrągły otwór na to ustrojstwo od strony wkładki jest widoczny na tym zdjęciu, po lewej stronie (z tymże tej części z bolczykiem akurat nie ma). A mogę dostać definitywną odpowiedz czy samo ułożenie wkładki ma znaczenie? Albo tego wiosełka? (bo haczyk można założyć z dwóch stron). A może źle założyłem tę sprężynkę? Znalazłem ją w drzwiach, może coś pominąłem? Ma ktoś zdjęcia rozebranej klamki z wyjęta wkładką, sprężynką i wiosełkiem?

W weekend będę miał więcej czasu więc spróbuję rozebrać zamek.

Zapisane
kojot Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza 1.8t Cupra 2001r.

« Odpowiedz #52 - Środa, 13.06.2012, 19:46:12 - NIEPRZECZYTANA »

ratman, jeżeli źle ''zakręćiłeś spręzynke'' to zamek bedzie chodzil wlasnie tak jak to opisales, pokombinuj ze sprezynka i sprawdzz jeszcze raz
Zapisane
elephant_ml Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: IBIZA 1997 1.4

« Odpowiedz #53 - Piątek, 13.07.2012, 12:23:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

No to i ja podepnę się do tego wątku.
Tydzień temu kupiłem ibizę i na razie staram się wyłapywać braki i usterki w tym aucie.
Mam do Was pytanie.

Uszkodziło mi się "wiosełko" z zamka. Dokładnie takie samo jak na zdjęciu w pierwszym poście tego wątku. Ma ono około 51mm długości. Na allegro wypatrzyłem w podobnej długości (56 mm)
takie: http://allegro.pl/trzpien-zamka-klamki-drzwi-ibiza-3-drzwi-93-99-i2470767591.html
i takie http://allegro.pl/vw-seat-trzpienie-zamkow-wkladek-i2487196705.html (w drugim przypadku myślę o tym na samej górze na zdjęciu).

Teraz pytanie. A nawet dwa.

Czy te około 4-5 mm różnicy na długości nie będzie robić problemu (najwyżej je spiłuję)?

Czy ma jakieś znaczenie to, że na w/w aukcjach ta wytłoczona "podkładka" od strony wiosełka jest w większej odległości od tego przetłoczenia, na którym opiera się sprężyna, niż w moim oryginalnym trzpieniu (takim jak na foto w tym wątku). W moim te kołnierze są bliżej siebie. No chyba że to właśnie tam jest te dołożone 5 mm.

Proszę o odpowiedź bo nie wiem czy jest sens zamówić taki trzpień.

Pozdrawiam
Marcin
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Nadwozie i wnętrze» Problem z zamkiem - pletwa wioslo
Skocz do: