+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 372898 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
browar
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Lublin

« Odpowiedz #105 - Niedziela, 17.12.2006, 08:27:20 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich.
Podpinam się pod istniejący post ze swoim problemem, a mianowicie podczas jazdy Cordobą 1,4 AEX 1997/98 LPG przy wysprzęgleniu obroty spadają do ok. 500-600 odbijają się i stają na ok. 800 i dalej jest OK. Nie występuje żadne falowanie obrotów w wyższym zakresie. Gdy silnik jest na luzie , na postoju lub w trakcie jazdy nic takiego się nie dzieje , się gazuje a obroty schodzą b. ładnie i stają no ok. 800. Dzieje się tak zarówno na gazie jak i na benzynie wałącznie w trakcie jazdy przy wysprzęgleniu z tym, że na benzynie objaw jest bardziej denerwujący. Ponadto samochód jeździ b. dobrze.
Poproszę o trafną i sprawdzoną diagnozę.
Dziękuję i pozdrawiam.

[ Dodano: 2006-12-17, 08:32 ]
I jeszcze jedna sprawinka. Wyłącznie na benzynie nie reaguje od razu na pedał gazu jest chwilka , że się zamula.  Samochód ma najechane 85 tys. km i dzieje się tak już od momentu, gdy miał na liczniku 40 tys. km. Co to może znaczyc?
Zapisane

Cordoba 1,4 AEX LPG 1997/98
arosa
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #106 - Środa, 27.12.2006, 12:15:46 - NIEPRZECZYTANA »

Pojawił się kolejny problem podczas hamowania i redukcji biegów spadają obroty do około 400 i zachowuje sie tak jakby miała zgasnąć a po chwili wchodzi na obroty.Czy to przypadkiem nie silnik krokowy??
Jeśli tak to czy to się jakoś naprawia czy tylko wymiana?
Zapisane

Firefighter
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #107 - Środa, 27.12.2006, 14:55:47 - NIEPRZECZYTANA »

moze być silniczek krokowy ale najpierw wyczyść przepustnicę i zrób jej adaptację
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #108 - Czwartek, 28.12.2006, 17:03:55 - NIEPRZECZYTANA »

Opis jak czyścić przepustnicę zamieściłem na 1-szej stronie tego wątku.
Jakoś nikt z Modów nie wpadł na to ,żeby go przenieść do instrukcji.....
Na resztę nie zwracaj uwagi bo to są sztuczki HTML.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
arosa
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Śląsk

« Odpowiedz #109 - Piątek, 29.12.2006, 15:08:18 - NIEPRZECZYTANA »

Już Ok zresetowałem tylko silnik krokowy (odłączyłem akumuletor i na razie jest OK)
Dzięki

[ Dodano: 2006-12-31, 10:23 ]
Pomyłka wszystko wróciło do poprzedniego stanu nadal ten sam problem chyba po Nowym Roku wezme się za oczyszczenie przepustnicy
Zapisane

Firefighter
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #110 - Wtorek, 20.02.2007, 18:46:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
A ja teraz jak odpalam auto, to w ogóle nie wchodzi mi na wyższe obroty (ssanie) tylko trzyma ledwie 500, muszę gazować aby się troche rozgrzał, lecz na jałowym trzyma tylko 500 nawet jak silnik gorący.  Co może być przyczyną?
Przepustnica czyszczona, nowa sonda lambda, nowy sterownik, nowy filtr powietrza.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #111 - Wtorek, 20.02.2007, 18:49:46 - NIEPRZECZYTANA »

trzyma ci na 500  :?:  czy jest ewidentne bujanie obrotów  :?:

Cytat: "kaszeszczuk"
Przepustnica czyszczona


a adaptacja przeprowadzona  :?:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #112 - Wtorek, 20.02.2007, 18:52:36 - NIEPRZECZYTANA »

Mam to samo.
Podejżewam czujnik temperatury.
Jest podwójny. Jeden obwód ma na pomiar temperatury dla wskaznika na tablicy
a 2gi dla kompa i ten jest zapewnie walniety. :(
Na 1dnym mam opór ok 2 kilo a na 2gim ok 4kiloohmy
a mierzą to samo :?
Może ktos potwierdzic czy mam racje ????
i czy VAG to pokaże ???
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #113 - Wtorek, 20.02.2007, 19:47:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
czy VAG to pokaże

Napewno.
Cytat: "kaszeszczuk"
A ja teraz jak odpalam auto, to w ogóle nie wchodzi mi na wyższe obroty (ssanie) tylko trzyma ledwie 500, muszę gazować aby się troche rozgrzał, lecz na jałowym trzyma tylko 500 nawet jak silnik gorący. Co może być przyczyną?

Moze byc czujnik temperaturu, lub adaptacja. Choc bardziej topierwsze.

[ Dodano: 2007-02-20, 19:50 ]
Cytat: "Tracer"
Na 1dnym mam opór ok 2 kilo a na 2gim ok 4kiloohmy

Cos mi sie kojarz ze nie maja tej samej rezystancji. Najlepiej sprawdz rezystancje na zimnym, cieplym i goracym. Jesli oba czujniki beda zmieniac rezystancje to albo VAG, albo podmiana czujnika, aby miec pewnosc.
Zapisane

kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #114 - Środa, 21.02.2007, 18:31:52 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Tak obroty eweidentnie trzymają 500 obrótów i falują i 50 w dwie strony.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #115 - Środa, 21.02.2007, 19:12:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kaszeszczuk"
Tak obroty eweidentnie trzymają 500 obrótów i falują i 50 w dwie strony.

+- 50 to nie tragedia. Moze to jednaknie przepustnica.
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #116 - Środa, 21.02.2007, 19:48:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kaszeszczuk"
Tak obroty eweidentnie trzymają 500 obrótów i falują i 50 w dwie strony.


nie jest to prawidłowy parametr ... w tym roczniku były trzy silniki 1,6 i fabrycznie mają podane nizej wartości obrotów biegu jałowego:    
AEE -   800 +/- 50
ALM -   800 +/- 50
AFT -   840 +/- 50

bez podpięcia pod VAG-a to bedzie wróżenie z fusów  :zakrecony:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #117 - Środa, 21.02.2007, 19:51:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie

Jutro jadę do elektryka, który już wymienił mi sterownik, sonde lambda itd. Po 2 miesiącach komputer złapał błędy i trzymał zarówno na benzynie jak i na gazie 2000obr. Pojechałem i mi wprowadził nowe dane, nie wiedząc jednocześnie czemu błąd powstał. Pojezdziłem znów jakiś czas i po raz koleny coś takiego co na pewno spowodowane jest sterownikiem.

Jak powiedziałem jutro będę więcej wiedział. Elektryk nie bardzo wie czemu te błędy powstają, mówił przy wymianie, że już się nie pojawią.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #118 - Środa, 21.02.2007, 19:53:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
nie jest to prawidłowy parametr ... w tym roczniku były trzy silniki 1,6 i fabrycznie mają podane nizej wartości obrotów biegu jałowego:

Myslalem o falowaniu obrotow, a nie ich wartosci. Co do ich wartosci to zostawilbym przepustnice w spokoju a szukal gdzie indziej. Czujnik temp, sonda lambda, ew potencjometr przepustnicy (wytarty).
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #119 - Środa, 21.02.2007, 20:09:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kaszeszczuk"
Pojechałem i mi wprowadził nowe dane, nie wiedząc jednocześnie czemu błąd powstał.


i nie próbował nawet zdiagnozować przyczyny błędu ... dziwny ten fachman  :niewiem:

Cytat: "kaszeszczuk"
który już wymienił mi sterownik, sonde lambda itd.


tym tropem to on ci poł auta wymieni a obroty nadal bedą za niskie ...
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: