+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 372311 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #465 - Piątek, 11.05.2012, 21:07:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mixer
czujnik temperatury...orginal z aso

W Płocku w ASO VW został kupiony przez mojego znajomego (widziałem ten czujnik) podrobiony czujnik. Więc tym się nie sugeruj.
Zapisane
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #466 - Piątek, 11.05.2012, 21:14:36 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem ten wyprodukowany w Luksemburgu...faluja bo silnik jest opciazony ale dlaczego to nie wiem
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #467 - Piątek, 11.05.2012, 21:19:53 - NIEPRZECZYTANA »

A może ten silniczek który steruje otwarciem przepustnicy na wolnych obrotach? Krokowy?
Może źle lub ze zbyt dużym opóźnieniem niweluje efekt obciążenia silnika?
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #468 - Piątek, 11.05.2012, 21:33:24 - NIEPRZECZYTANA »

W 1.4 to jest integralny "silniczek nie rozbieralny" razem z przepustnicą. Ja bym to olał - bo każde obciążenie zawsze poruszy Ci wskazówkę. Zobacz sobie na wolnych obrotach i zacznij dołączać obciążenie, światła, nawiewy i inne - nie są to jakieś duże skoki ale są...
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #469 - Sobota, 12.05.2012, 11:52:18 - NIEPRZECZYTANA »

punchoo, no nie wiem. U mnie włączenie np ogrzewania tylnej szyby czy nawiewu nie robi żadnego wrażenia.
Jedynym urządzeniem które powoduje chwilowy spadek obrotów jest centralny zamek. (elektryczny, nie pneumatyczny)
Zapisane
haito Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon Seat

« Odpowiedz #470 - Czwartek, 11.07.2013, 07:33:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie forumowicze.

Posiadam Leona 1.6 16V 105kM rok 2004. Kupiony 2tyg temu od handlarza...
W trakcie zakupu wszystko było ok, pomimo niskiego stanu poziomu oleju, niedziałającego przycisku szyb, piszczącej szyby - wszystkie usterki naprawiłem.

Po przyjechaniu do domu (50km), po zakupie, okazało się że na postoju zaczęły falować obroty. Pojeździłem trochę i widziałem, że obroty zazwyczaj falowały na rozgrzanym silniku, jednak ostatecznie się stabilizowały. Po dodaniu pedału gazu ponownie zaczynały falować i się stabilizowały. Nominalne obroty ok. 630, wahania w granicach 500-800. Oczywiście przejrzałem wiele for i rad forumowiczów, i wg nich przeczyściłem przepustnice. Uprzedzam pytania - przepustnicy nie odpinałem od wtyczki, czyściłem w silniku. Niestety falowanie nie ustąpiło.

Odwiedziłem znajomego mechanika, podłączył auto pod VAG i wykazało dwa błedy 16555 (mieszanka paliwowa zbyt uboga), 16786 (System recyrkulacji spalin, za duża przepustowość systemu). Nie zostawiłem mechanikowi auta, ponieważ z innych źródeł wiem, że bardziej jest mechanikiem niż elektrykiem/elektronikiem.

Przystąpiłem do planowanego uzupełnienia oleju, przy tym wymiany filtrów oleju, powietrza, kabinowego. Przy wymianie okazało się że w silniku było ok 1,5l oleju!! (co było również widoczne na bagnecie). Zalałem zgodnie z zaleceniami 4,5l. Po tych zabiegach niestety falowanie nie ustąpiło. Jednak przypadkowo zauważyłem, że podczas, gdy nakrętka wlewu oleju jest odkręcona silnik pracuje równo, natomiast gdy jest zakręcona obroty falują. Nie znam się na mechanice, ale tak jakby nie pobierał powietrza/nie odprowadzał powietrza?

Sprawdziłem filtr węglowy, odpowietrzenie nie zapchane, filtr "pstryka" podczas pracy. Po pogrzebaniu pod maską, teraz zapaliła się kontrolka Cheak Engine. Obroty nadal falują już trochę w większym zakresie 400-900, aż czasem kontrolka akumulatora zapali się. I falowanie nie ustępuję.

Proszę o rady,


Od emtezet: Scaliłem. Dopisuj się do istniejących tematów, pomoże to następnym w szukaniu.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 11.07.2013, 10:39:07 wysłane przez emtezet » Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #471 - Czwartek, 11.07.2013, 10:34:51 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem czy w tym silniku występuje ale zerknąłbym na odmę (szukajka).
Zapisane

haito Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon Seat

« Odpowiedz #472 - Czwartek, 11.07.2013, 12:32:31 - NIEPRZECZYTANA »

Mógłbyś opisać jak zdemontować odme w leonie 1.6 2004? TO jest taka czarna puszka z prawej strony, przymocowana do bloku silnika??
Zapisane
fonfel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków

« Odpowiedz #473 - Czwartek, 11.07.2013, 15:47:47 - NIEPRZECZYTANA »

A ja bym sprawdził na twoim miejscu  sonda lambda, świece, cewki. U mnie w tolku po wymianie świec i sondy falowanie ustąpiło.
Zapisane

"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"

SEAT Auto Emocion
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #474 - Piątek, 12.07.2013, 07:21:41 - NIEPRZECZYTANA »

Sugerowałem odmę ze względu na to, że kolega pisze że po odkręceniu korka objaw ustępuje. Niestety co do lokalizacji to nie pomogę, ja mam tylko ibizę ;)
Zapisane

fonfel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków

« Odpowiedz #475 - Piątek, 12.07.2013, 18:10:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: haito
Mógłbyś opisać jak zdemontować odme w leonie 1.6 2004? TO jest taka czarna puszka z prawej strony, przymocowana do bloku silnika??

Z tego co wyszukałem w necie  to odma siedzi z tylu silnika, od niej idzie waż do obudowy filtra powietrza .Ludzie piszą  aby ją wyjąc  potrzebny jest kanał bo od dołu jest dobry dostęp, a z góry  ciężko dostać się.
Zapisane

"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"

SEAT Auto Emocion
haito Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon Seat

« Odpowiedz #476 - Sobota, 03.08.2013, 17:33:11 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Panowie.

Zatem ponawiam wątek.

Po podłączeniu do vaga i skasowaniu błędów egra, obroty znowu zaczęły falować. Postanowiłem ponownie przeczyścić EGR, ale już nie pomaga.
Pogrzebałem i zauważyłem że po odpięci kostki elektrycznej od EGRa falowanie ustąpiło. Oczywiście świecący się check engine się pojawił.

Jednak teraz pojawił się inny problem. Z odpiętą kostką od EGRa, przy jeździe na już rozgrzanym silniku, jadąc na luzie obroty często się zacinają na 1400obr/min. Przy postoju powcracają prawidłowo do nominalnych i nie falują.

Proszę o radę.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 03.08.2013, 18:02:50 wysłane przez haito » Zapisane
Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #477 - Czwartek, 26.09.2013, 23:45:01 - NIEPRZECZYTANA »

Przepustnica wyczyszczona , odma wyczyszczona , lambda wymieniona .
Falowanie nadal występuje na wolnych obrotach jakieś pomysły ?
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #478 - Piątek, 27.09.2013, 05:50:09 - NIEPRZECZYTANA »

Czujnik temperatury cieczy ?
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Karenz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: warszawa
Samochód: cordoba 96 1.4 aex

« Odpowiedz #479 - Piątek, 27.09.2013, 09:07:16 - NIEPRZECZYTANA »

Ale  na teście wywalało mi tylko błąd sensora powietrza , więc lambdę wymieniłem .
Więcej nic .
Jak sprawdzić ten czujnik temp cieczy czy mam dobry ?
Zapisane
Strony: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: