+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 372218 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #315 - Poniedziałek, 04.08.2008, 16:58:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Wojtach
Ja miałem walnięty czujnik temp.
Bo jeśli cały czas pokazywał rozsądną temp (w dopuszczalnym zakresie), ale stałą np -20stC to komp "uważa", że jest OK

Napisano: Poniedziałek, 04.08.2008, 15:46:59


Cytat: KKKKris
Nie chce mi się szukać, ale adaptacja to chyba w adaptacji, a nie w BS.
Znalazłem. Jednak w BS. Sprawdź w bloku 098 i 001.
Zapisane

zanies Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, '99, 1.4 APQ

« Odpowiedz #316 - Poniedziałek, 04.08.2008, 19:48:16 - NIEPRZECZYTANA »

Wlasnie sprawdzalem rowniez blok 098 i jest to samo jak w przypadku 060 (screen drugi w moim pierwszym poscie). Co do czujnika temp. - powiem szczerze, ze nie mialem jeszcze czasu go sprawdzic tak jak radzil kolega daniels - ale wydaje mi sie ze chyba jest ok - vag pokazywal temp. na rozgrzanym silniku cos pod 90 stopni.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #317 - Poniedziałek, 04.08.2008, 22:17:46 - NIEPRZECZYTANA »

Zobacz jeszcze kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach.
Zapisane

daniels81
Gość



« Odpowiedz #318 - Wtorek, 05.08.2008, 07:19:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: zanies
radzil kolega daniels - ale wydaje mi sie ze chyba jest ok - vag pokazywal temp. na rozgrzanym silniku cos pod 90 stopni.
u Puncha jak podpinałem Vaga też nie było widać problemu z czujnikiem, jak podmienił go, adaptacja poszła w kilka minut...koszt niewielki tego czujnika a warto sprawdzić, na alledrogo chodziły ostatnio po 15 zeta...
Zapisane
zanies Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, '99, 1.4 APQ

« Odpowiedz #319 - Wtorek, 05.08.2008, 21:15:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Zobacz jeszcze kąt otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach.

Sprawdzalem VAGiem - przy obrotach 840 /min kat otwarcia przepustnicy wynosi 4,5* ( http://zanies.pl/v1.jpg )
Jest dokladnie taki sam jak przy nie pracujacym silniku http://zanies.pl/v3.jpg
Przy okazji sprawdzilem tez blok 4 poz. 4 - wyczytalem gdzies tu na forum, ze przy nacisnieciu/zwolnieniu gazu powinny sie tam zmieniac ktores wartosci bitowe z 0 na 1 co in formuje o sprawnym styku na przepustnicy (tak tez jest u mnie).

dodatkowo zrobilem kilka screenow z vaga (razem z tymi powyzej) na rozgrzanym aucie przy wylaczonym zaplonie. (podaje linki, zeby nie rozszerzac niepotrzebnie watku wklejajac skriny).
http://zanies.pl/v2.png
http://zanies.pl/v4.png

U mnie falowanie obrotow moze i nie jest tak dokuczliwe jak u innych posiadaczy seatow, gdyz jest dosyc lagodne. trzyma obroty przez moment ladnie po czym na chwile rosna i spadaja kilkakrotnie (jednak nie az tak by silnik bujal autem), by znowu wrocic i przez moment trzymac stabilnie te 840. Tak jak pisalem wczesniej gorzej bylo zanim znajomy mechanik wyczyscil przepustnice. Nie mniej jednak jest to dosyc denerwujace i wolalbym wyeliminowac problem calkowicie.
Zapisane
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #320 - Czwartek, 21.08.2008, 15:11:28 - NIEPRZECZYTANA »

witam nie pisałem nie pytałem bo nie ma sensu pytać 15 razy w tym temacie o obroty bo sie wachały, wiec temat znalazłem poczytałem i wziołem się za robote. właśnie wróciłem z czyszczenia przepustnicy wszystko fajnie tak jak było pisane resen silnika krokowego przez odłączenie + z aku. ale... kurka no faktycznie musi sie zaadoptowc z tym ze jak przełączam na gaz to wogóle jak bym go nie miał, wiec pojechałem rozpędziłem się i przełączyłem to zareagował jak by go wogóle ne było fura gasła musiałem spowrotem na paliwo no to zadziałał więc myśle sobie musi si eprzepalic więc znowu gaz w pedał (a kopa ma lepszego) i przełączam na gaz a on swoje jak bym go wyłączył.
co jest grane??
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #321 - Czwartek, 21.08.2008, 17:05:10 - NIEPRZECZYTANA »

Moje wszystkie opisy dotyczą auta bez gazu. Jesli po odłaczeniu aku przestał działać gaz to jest mozliwe ze pamięć instalacji gazowej się zresetowała.Nie powinno tak być , ale to tylko moje przypuszczenie. Powinna być pamięć odporna na zanik napięcia ale........ zawsze to wiecej roboty dla gaziarza  :-X
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21.08.2008, 17:06:55 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #322 - Czwartek, 21.08.2008, 17:08:41 - NIEPRZECZYTANA »

czyli co mam zrobić moge to sam jakoś zrobić??
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #323 - Czwartek, 21.08.2008, 18:13:13 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi się ,że musisz udac sie do instalatora i zarządać ,żeby było podtrzymanie ustawień. No bo co, aku nie mozna odłaczyć ?? A jak padnie to co ??
Za każdym razem do niego latac i zapewnie bulić ??
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #324 - Czwartek, 21.08.2008, 18:16:47 - NIEPRZECZYTANA »

aku już kiedyś z niego wyjmowałem i nic się nie stalo czyli to nie jest wina braku napięcia,idę sprawdzić czy wszystko podłączyłem
byłem sprawdziłem wszystko jest na swoim miejscu nie ma już czego gdzie podłączac :/ odłączyłem wczoraj wszystkie wtyczki (aż 3) i podłączyłem jeszcze raz bo mogła któraś nie łączyć, odłączyłem jeszce raz aku. i nic reakcja ta sama. Dzis jak jechałem do pracy dałem mu troche w palnik i obroty skaczą jak głupie nawet gaśnie:/mam nadzieje że to przejdzie wydaje mi się że wcześniej przekraczał czerwone pole na obrotomierzu a teraz kicha juz przed, strzałka nawet nie wchodzi na czerwone pole. Ale co z tym gazem??!!!
« Ostatnia zmiana: Piątek, 22.08.2008, 05:27:48 wysłane przez Grisha81 » Zapisane
Gruby
Gość



« Odpowiedz #325 - Piątek, 22.08.2008, 09:01:58 - NIEPRZECZYTANA »

Moje wszystkie opisy dotyczą auta bez gazu. Jesli po odłaczeniu aku przestał działać gaz to jest mozliwe ze pamięć instalacji gazowej się zresetowała.Nie powinno tak być , ale to tylko moje przypuszczenie. Powinna być pamięć odporna na zanik napięcia ale........ zawsze to wiecej roboty dla gaziarza  :-X

Fakt, nie zerują się ustawienia kompa od gazu

Cytat: Grisha81
Dzis jak jechałem do pracy dałem mu troche w palnik i obroty skaczą jak głupie nawet gaśnie:/mam nadzieje że to przejdzie

Napisałeś, że po przełączeniu na gaz nie chce jechać na tym paliwie. Może to tylko zepsuty elektrozawór odcinający prz zbiorniku tudzież przy parowniku albo poważniejsza awaria. Bez wizyty u specjalisty d..a!!!

Napisałeś za mało informacji o aucie.

1. Jakie oznaczenie silnika? (1.6 w opisie to zbyt ogólnie) ale przypuszczam że ALM
2. Jaka instalacja?
2. Gdzie zamontowana?
3. Czy faluje tylko na benzynie czy na gazie też?

Jeżeli wiesz gdzie zamontowana intalacja LPG to tylko tam musisz jechać bo oni wiedzą co i gdzie. Ja kupiłem auto z instalacją gazową zamontowaną w W-wie. Za daleko aby jeździć na serwis dlatego opieram się na sprawdzonych warsztatach łódzkich.

W Łodzi to jedyna rada.
Najpierw trzeba wyprostować mapę wtrysków benzyny + adaptacja przepustnicy u Krausyyka na ul. Hortensji (150zł) a potem wizyta u "Stefanowskiego" na ul. 1-go Maja (od 70zł)

Może ktoś z Łodzi ma inną poradę.

Ogólnie te silniki 1.6 ALM nie tolerują instalacji gazowych - komputery się nie tolerują.
Trzeba przyzwyczaić się do okresowych wizyt u specjalisty na regulację albo jazda na benzynie.

Takie opinie usłyszałem u Krausyyka i w serwisie Skody Gal-Zeko na Piłsudskiego 135.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 22.08.2008, 09:30:09 wysłane przez Gruby » Zapisane
Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #326 - Piątek, 22.08.2008, 09:24:34 - NIEPRZECZYTANA »

silnik jest abu 75KM instalacja nie wiem papiery mam w domu, wiem tylko ze przełącza mi się gdy nagrzeje się silnik tu gdzież parownik (nie wiem) montaż był w poznaniu bo z tamtąd ją sprowadziłem, falowało i na benzynie i na gazie teraz to tylko na benzynie bo jak już pisałem gaz nie działa
Zapisane
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #327 - Piątek, 22.08.2008, 12:56:20 - NIEPRZECZYTANA »

Może reduktor nawalił albo któryś filtr zapchany
Zapisane


Grisha81 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź

« Odpowiedz #328 - Piątek, 22.08.2008, 13:04:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vicotel
Może reduktor nawalił albo któryś filtr zapchany
no nie wiem ide zaraz zobaczyc jeszcze raz
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #329 - Sobota, 23.08.2008, 13:04:13 - NIEPRZECZYTANA »

Dlatego nie polecam wyjmowania przepustnicy z auta tylko czyszczenie sprayem na zapalonym silniku. Nie kążdy jest taki obeznany ,żeby to poskładac jak było a jak dochodzi gaz to komplikacja jest jeszcze wieksza  :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: