Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
36
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Falujace obroty... (Przeczytany 372274 razy)
0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #255 -
Czwartek, 22.05.2008, 12:21:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sprawdź temperatury VAGiem na zimnym i ciepłym silniku. Zanim odpalisz samochód np. po nocnym postoju na VAGu powinieneś odczytać temp. zbliżoną do temp. otoczenia. Odpal silnik i obserwój jak się zachowuje. I to co zawsze powtarzm: na desce to tylko wskaźnik. Od ok 80 do 100 st pokazuje 90 st. Ważna jest tmp. z VAGa. Z nią prównój włączenie się wentylatora.
Zapisane
tysszek
mghemGD
Użytkownik
Offline
Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #256 -
Poniedziałek, 26.05.2008, 20:10:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
hmm wiecie co wymieniłem czujnik temperatury, sondę lambda i dalej to samo. Gaz sam się dodaje a potem odcina.
Zastanawia mnie jeden fakt brakuje mi takiej rury która idzie od, mam nie wiem jak to się nazywa tam gdzie się sondę wkręca i idzie ona do filtra powietrza odpowiada ona za dostarczanie ciepłego powietrza. Może być to przyczyna wzrastania obrotów?! Bo np jak jadę szybko to obroty tak mi się wydaje nie rosną a tak cały czas dostaje on zimne powietrze i może głupieje i załącza ssanie czy jakoś tak?!
Może wie jak ona się fachowo nazywa?!
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.05.2008, 20:28:46 wysłane przez tysszek
»
Zapisane
Prettys Womans from your city
marmax3
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #257 -
Poniedziałek, 26.05.2008, 20:44:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ta rura (od osłony kolektora wydechowego do filtra powietrza) ma i owszem doprowadzić cieplejsze powietrze, ale jej zadanie kończy się praktycznie po rozgrzaniu silnika.
Wariuje ci tylko na zimnym silniku?
Zapisane
Cordoba:
Yaris Verso:
Citroen C4 Picasso:
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #258 -
Poniedziałek, 26.05.2008, 21:17:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sprawdź czy nie ma jakiegoś lewego powietrza z układu pochłaniania par paliwa.
Zapisane
tysszek
mghemGD
Użytkownik
Offline
Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #259 -
Poniedziałek, 26.05.2008, 21:42:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
na cieplo mi faluje.
heh może to laickie pytanie ale gdzie jest układ pochłaniania par paliwa?!
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.05.2008, 21:44:09 wysłane przez tysszek
»
Zapisane
Prettys Womans from your city
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #260 -
Poniedziałek, 26.05.2008, 21:48:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Patrząc od przodu to po lewej stronie w błotniku jest zbiornik z węglem aktywnym, a do niego idzie wężyk z elektrozaworem. Jak dobrze pamiętam to wężyk szedł chyba pod przepustnicę.Przynajmniej tak miałem w starej cordobie.
Zapisane
tysszek
mghemGD
Użytkownik
Offline
Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #261 -
Poniedziałek, 26.05.2008, 21:52:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
I to jest ten pochłaniacz?! ten wężyk?!
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.05.2008, 21:55:40 wysłane przez tysszek
»
Zapisane
Prettys Womans from your city
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #262 -
Poniedziałek, 26.05.2008, 21:56:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Pochłaniaczem jest zboirnik. A od niego idą dwa węże jeden do zbirnika paliwa, drugi gdzieś w okolice przepustnicy. Właśnie na tym drugim jest elektrozawór, kótrym steruje ECU. Jeśli coś jest tam nieszczelne to silnik zachowuje się jakby łapał lewe powietrze.
Zapisane
tysszek
mghemGD
Użytkownik
Offline
Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #263 -
Wtorek, 27.05.2008, 20:59:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
aha jutro obadam
czyli sprawdzić połączenia wężów czy gdzieś się nie poluzowały?! Wydałem już tyle kasy i dalej jest to samo:( Zaczeło się od tego że padła pompa paliwa! koszmar!
Napisano: Poniedziałek, 26.05.2008, 22:58:21
Sprawdziłem czy nie ucieka i nie dostaje się gdzieś lewe powietrze i nic:( Tak jak zerkałem to rosły obroty i jakby w tym momencie poruszał się silnik krokowy ale nie wiem, bo się nie znam!
Zapisane
Prettys Womans from your city
zechu
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #264 -
Czwartek, 05.06.2008, 12:20:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: zechu
Witam
Moj problem polega na tym, że po dobrym nagrzaniu silnika na wolnych obrotach wariuje LPG - na PB slabsze objawy,ale są-skacze od ok 500(wedlug obrotmierza)do ok 1500- a czasami aż gaśnie- przepustnica czyściutka-byla podmieniana... dodam że jest to instalacja OMVL.
Może komus sie przyda-Falowanie i gasnięcie ustało-byl uszkodzony komputer PB- po wymianie znaczna poprawa-na pb i LPG- elektormechanik podejrzewa,że komp został rozprogramowany przez LPG - na ile jest to możliwe? Może LPG jest słabo wyregulowane? Co sądzicie?
Zapisane
pa84
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: VC 2.2 DTI, IBIZA SPORT 1.4 BXW 2006r.
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #265 -
Czwartek, 05.06.2008, 13:55:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
zawsze komp benzynowy przejmie ustawienia gazowego jak jezdzisz tylko na gazie mapy sie chrzania i klapa wtedy reset kompa przerabiałem przerabiam i bede przerabiał ten problem takie sa uroki jazdy na gazie niestety a w białymstoku nie potrafia ustawić sekwencji prawidłowo o OMVL nie wspomne mozna wyregulowac gaz zeby ze zmiany nie byly az tak odczuwalne ale nikt tego nie potrafi w bialymstoku na twojej instalacji a seaty z tym silnikiem sa bardzo złosliwe jak im cos nie gra wogle ten silnik zabardzo nienadaje sie do gazu no ale w wolnych chwilach przynajmniem mam co robić nie siedze przed TV z
Zapisane
zechu
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #266 -
Czwartek, 05.06.2008, 18:13:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: pa84
zawsze komp benzynowy przejmie ustawienia gazowego jak jezdzisz tylko na gazie mapy sie chrzania i klapa wtedy reset kompa przerabiałem przerabiam i bede przerabiał ten problem takie sa uroki jazdy na gazie niestety a w białymstoku nie potrafia ustawić sekwencji prawidłowo o OMVL nie wspomne mozna wyregulowac gaz zeby ze zmiany nie byly az tak odczuwalne ale nikt tego nie potrafi w bialymstoku na twojej instalacji a seaty z tym silnikiem sa bardzo złosliwe jak im cos nie gra wogle ten silnik zabardzo nienadaje sie do gazu no ale w wolnych chwilach przynajmniem mam co robić nie siedze przed TV z
A wiec pewnie pozostaje co jakis czas przejechac sie rowniez na pb..... Jak sie robi rest kompa jak cos nie gra? Ile taka przyjemnosc moze kosztowac?
Zapisane
pa84
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: VC 2.2 DTI, IBIZA SPORT 1.4 BXW 2006r.
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #267 -
Czwartek, 05.06.2008, 18:33:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja odlaczam aku jak juz naprawde jest kosmos z mapami max 30min potem ekstremalna jazda na pb ustawienie gazu i jest heya na jakies pare miesiecy
i nie wmawiajcie ze to wina ustawień bo wystarczy tylko lekie przebicie na kablach WN albo jakas bluzg której na czas nie zauwazymy i koniec ale to juz inny temat ale tez nie twierdze ze nie da sie ustawic lepiej ja i moj kolega tego nie potrafimy i sie przyznaję do tego wogle w polsce jest mało osób potrafiacych ustawic sekwencje (mówiac ustawic mam na mysli wzorowe ustawienie) a jest juz pare lat na rynku z prostszymi istalacjami nie ma tego problemu ale jak wchodzi w gre drugi komp tu juz sa schody ale jest to do do zaakceptowania przynajmniej przezemnie teraz jak mam jakies pojecie o sekwencji (oczywiscie mojej sec)
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 05.06.2008, 18:44:38 wysłane przez pa84
»
Zapisane
tysszek
mghemGD
Użytkownik
Offline
Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #268 -
Piątek, 06.06.2008, 11:11:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
powiem tak. Obroty mi dalej falują i nie mam LPG tylko samo PB:)
Dziś kupiłem 3 silnik krokowy za 70zł i po jego wymianie dalej mam to samo. Głupio mi jechać do ziomka i mówić że jest niesprawny skoro mam 3 i wszystkie tak samo działają. Dopiero dziś znalazłem na allegro nowy za 200zł ale nie wiem czy jest sens kupowanie go.
sprawdziłem wszystkie przyczyny jakie były podawane tu na forum i oczywiście wszystko wymieniłem razem z sondą. Może opiszę dokładnie co się dzieje i wpadnie ktoś na pomysł co może być.
Obroty są takie jak po winny nagle rosną i przed 2000 nagle jak by coś odcięło i spadają do 1000 potem znowu rosną i powtórka z rozrywki. Jak patrzałem to ten bolec z silniczka krokowego się wysuwał i chował jak obroty rosły przynajmniej tak mi się wydawało.
Dodam że jadąc na luzie np 90km/h obroty podnoszą się tylko lekko ponad 1000 a potem wracają do normy i jest ok nie falują do momentu zatrzymania samochodu.
Byłem dziś u mechanika - kolejna desperacja próba naprawy podjęta przeze mnie.
Po oględzinach doszliśmy do wniosku że prawdopodobnie przepustnica wariuje bo po odłączeniu przewodu od niej obroty są ok. W przyszłym tygodniu jadę do elektryka i ma mi to obadać (brak wolnych terminów wcześniej)
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 06.06.2008, 17:00:13 wysłane przez tysszek
»
Zapisane
Prettys Womans from your city
Wojtach
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI
Odp: Falujace obroty...
«
Odpowiedz #269 -
Wtorek, 15.07.2008, 19:57:27 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja już zgłupiałem, falował mi 800-1100 obr. zdarzało mu sie zdechnąć a dziś jadę wskoczył na 1300 i faluje w górę do 2000 tys obr.
Zwariować idzie...
Zapisane
Strony:
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
36
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Benzyna & LPG
»
Falujace obroty...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...