+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 372281 razy)
0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #255 - Czwartek, 22.05.2008, 12:21:21 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź temperatury VAGiem na zimnym i ciepłym silniku. Zanim odpalisz samochód np. po nocnym postoju na VAGu powinieneś odczytać temp. zbliżoną do temp. otoczenia. Odpal silnik i obserwój jak się zachowuje. I to co zawsze powtarzm: na desce to tylko wskaźnik. Od ok 80 do 100 st pokazuje 90 st. Ważna jest tmp. z VAGa. Z nią prównój włączenie  się wentylatora.
Zapisane

tysszek Mężczyzna
mghemGD
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD

« Odpowiedz #256 - Poniedziałek, 26.05.2008, 20:10:01 - NIEPRZECZYTANA »

hmm wiecie co wymieniłem czujnik temperatury, sondę lambda i dalej to samo. Gaz sam się dodaje a potem odcina.
Zastanawia mnie jeden fakt brakuje mi takiej rury która idzie od, mam nie wiem jak to się nazywa tam gdzie się sondę wkręca i idzie ona do filtra powietrza odpowiada ona za dostarczanie ciepłego powietrza. Może być to przyczyna wzrastania obrotów?! Bo np jak jadę szybko to obroty tak mi się wydaje nie rosną a tak cały czas dostaje on zimne powietrze i może głupieje i załącza ssanie czy jakoś tak?!

Może wie jak ona się fachowo nazywa?!

« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.05.2008, 20:28:46 wysłane przez tysszek » Zapisane

marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #257 - Poniedziałek, 26.05.2008, 20:44:32 - NIEPRZECZYTANA »

Ta rura (od osłony kolektora wydechowego do filtra powietrza) ma i owszem doprowadzić cieplejsze powietrze, ale jej zadanie kończy się praktycznie po rozgrzaniu silnika.
Wariuje ci tylko na zimnym silniku?
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #258 - Poniedziałek, 26.05.2008, 21:17:04 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź czy nie ma jakiegoś lewego powietrza z układu pochłaniania par paliwa.
Zapisane

tysszek Mężczyzna
mghemGD
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD

« Odpowiedz #259 - Poniedziałek, 26.05.2008, 21:42:18 - NIEPRZECZYTANA »

na cieplo mi faluje.
heh może to laickie pytanie ale gdzie jest układ pochłaniania par paliwa?!
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.05.2008, 21:44:09 wysłane przez tysszek » Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #260 - Poniedziałek, 26.05.2008, 21:48:28 - NIEPRZECZYTANA »

Patrząc od przodu to po lewej stronie w błotniku jest zbiornik z węglem aktywnym, a do niego idzie wężyk z elektrozaworem. Jak dobrze pamiętam to wężyk szedł chyba pod przepustnicę.Przynajmniej tak miałem w starej cordobie.
Zapisane

tysszek Mężczyzna
mghemGD
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD

« Odpowiedz #261 - Poniedziałek, 26.05.2008, 21:52:42 - NIEPRZECZYTANA »

I to jest ten pochłaniacz?! ten wężyk?!
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.05.2008, 21:55:40 wysłane przez tysszek » Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #262 - Poniedziałek, 26.05.2008, 21:56:05 - NIEPRZECZYTANA »

Pochłaniaczem jest zboirnik. A od niego idą dwa węże jeden do zbirnika paliwa, drugi gdzieś w okolice przepustnicy. Właśnie na tym drugim jest elektrozawór, kótrym steruje ECU. Jeśli coś jest tam nieszczelne to silnik zachowuje się jakby łapał lewe powietrze.
Zapisane

tysszek Mężczyzna
mghemGD
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD

« Odpowiedz #263 - Wtorek, 27.05.2008, 20:59:40 - NIEPRZECZYTANA »

aha jutro obadam :) czyli sprawdzić połączenia wężów czy gdzieś się nie poluzowały?! Wydałem już tyle kasy i dalej jest to samo:( Zaczeło się od tego że padła pompa paliwa! koszmar!

Napisano: Poniedziałek, 26.05.2008, 22:58:21


Sprawdziłem czy nie ucieka i nie dostaje się gdzieś lewe powietrze i nic:( Tak jak zerkałem to rosły obroty i jakby w tym momencie poruszał się silnik krokowy ale nie wiem, bo się nie znam!
Zapisane

zechu Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #264 - Czwartek, 05.06.2008, 12:20:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: zechu
Witam

Moj problem polega na tym, że po dobrym nagrzaniu silnika na wolnych obrotach wariuje LPG - na PB slabsze objawy,ale są-skacze od ok 500(wedlug obrotmierza)do ok 1500- a czasami aż gaśnie- przepustnica czyściutka-byla podmieniana... dodam że jest to instalacja OMVL.

Może komus sie przyda-Falowanie i gasnięcie ustało-byl uszkodzony komputer PB- po wymianie znaczna poprawa-na pb i LPG- elektormechanik podejrzewa,że komp został rozprogramowany przez LPG - na ile jest to możliwe? Może LPG jest słabo wyregulowane? Co sądzicie?
Zapisane
pa84 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: VC 2.2 DTI, IBIZA SPORT 1.4 BXW 2006r.

« Odpowiedz #265 - Czwartek, 05.06.2008, 13:55:28 - NIEPRZECZYTANA »

zawsze komp benzynowy przejmie ustawienia gazowego jak jezdzisz tylko na gazie mapy sie chrzania i klapa wtedy reset kompa przerabiałem przerabiam i bede przerabiał ten problem takie sa uroki jazdy na gazie niestety a w białymstoku nie potrafia ustawić sekwencji prawidłowo o OMVL nie wspomne mozna wyregulowac gaz zeby ze zmiany nie byly az tak odczuwalne ale nikt tego nie potrafi w bialymstoku na twojej instalacji a seaty z tym silnikiem sa bardzo złosliwe jak im cos nie gra wogle ten silnik zabardzo nienadaje sie do gazu no ale w wolnych chwilach przynajmniem mam co robić nie siedze przed TV z  :pub:
Zapisane
zechu Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #266 - Czwartek, 05.06.2008, 18:13:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pa84
zawsze komp benzynowy przejmie ustawienia gazowego jak jezdzisz tylko na gazie mapy sie chrzania i klapa wtedy reset kompa przerabiałem przerabiam i bede przerabiał ten problem takie sa uroki jazdy na gazie niestety a w białymstoku nie potrafia ustawić sekwencji prawidłowo o OMVL nie wspomne mozna wyregulowac gaz zeby ze zmiany nie byly az tak odczuwalne ale nikt tego nie potrafi w bialymstoku na twojej instalacji a seaty z tym silnikiem sa bardzo złosliwe jak im cos nie gra wogle ten silnik zabardzo nienadaje sie do gazu no ale w wolnych chwilach przynajmniem mam co robić nie siedze przed TV z   

A wiec pewnie pozostaje co jakis czas przejechac sie rowniez na pb..... Jak sie robi rest kompa jak cos nie gra? Ile taka przyjemnosc moze kosztowac?
Zapisane
pa84 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: VC 2.2 DTI, IBIZA SPORT 1.4 BXW 2006r.

« Odpowiedz #267 - Czwartek, 05.06.2008, 18:33:38 - NIEPRZECZYTANA »

ja odlaczam aku jak juz naprawde jest kosmos z mapami max 30min potem ekstremalna jazda na pb ustawienie gazu i jest heya na jakies pare miesiecy
i nie wmawiajcie ze to wina ustawień bo wystarczy tylko lekie przebicie na kablach WN albo jakas bluzg której na czas nie zauwazymy i koniec ale to juz inny temat ale tez nie twierdze ze nie da sie ustawic lepiej ja i moj kolega tego nie potrafimy i sie przyznaję do tego wogle w polsce jest mało osób potrafiacych ustawic sekwencje (mówiac ustawic mam na mysli wzorowe ustawienie) a jest juz pare lat na rynku z prostszymi istalacjami nie ma tego problemu ale jak wchodzi w gre drugi komp tu juz sa schody ale jest to do do zaakceptowania przynajmniej przezemnie teraz jak mam jakies pojecie o sekwencji (oczywiscie mojej sec)
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 05.06.2008, 18:44:38 wysłane przez pa84 » Zapisane
tysszek Mężczyzna
mghemGD
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD

« Odpowiedz #268 - Piątek, 06.06.2008, 11:11:45 - NIEPRZECZYTANA »

powiem tak. Obroty mi dalej falują i nie mam LPG tylko samo PB:)
Dziś kupiłem 3 silnik krokowy za 70zł i po jego wymianie dalej mam to samo. Głupio mi jechać do ziomka i mówić że jest niesprawny skoro mam 3 i wszystkie tak samo działają. Dopiero dziś znalazłem na allegro nowy za 200zł ale nie wiem czy jest sens kupowanie go.
sprawdziłem wszystkie przyczyny jakie były podawane tu na forum i oczywiście wszystko wymieniłem razem z sondą. Może opiszę dokładnie co się dzieje i wpadnie ktoś na pomysł co może być.

Obroty są takie jak po winny nagle rosną i przed 2000 nagle jak by coś odcięło i spadają do 1000 potem znowu rosną i powtórka z rozrywki. Jak patrzałem to ten bolec z silniczka krokowego się wysuwał i chował jak obroty rosły przynajmniej tak mi się wydawało. :)
 

Dodam że jadąc na luzie np 90km/h obroty podnoszą się tylko lekko ponad 1000 a potem wracają do normy i jest ok nie falują do momentu zatrzymania samochodu.

Byłem dziś u mechanika - kolejna desperacja próba naprawy podjęta przeze mnie.
Po oględzinach doszliśmy do wniosku że prawdopodobnie przepustnica wariuje bo po odłączeniu przewodu od niej obroty są ok. W przyszłym tygodniu jadę do elektryka i ma mi to obadać (brak wolnych terminów wcześniej)
« Ostatnia zmiana: Piątek, 06.06.2008, 17:00:13 wysłane przez tysszek » Zapisane

Wojtach Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: była Cordoba '00, 1.6 ALM Jest: Astra G 2003 1,7 DTI

« Odpowiedz #269 - Wtorek, 15.07.2008, 19:57:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ja już zgłupiałem, falował mi 800-1100 obr. zdarzało mu sie zdechnąć a dziś jadę wskoczył na 1300 i faluje w górę do 2000 tys obr.
Zwariować idzie...
Zapisane
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: