+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 37   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki olej i co ile wymiana ?  (Przeczytany 461011 razy)
0 użytkowników i 38 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #330 - Czwartek, 09.09.2010, 20:02:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: olinek2
Po wymianie oleju na Valvoline Maxlife 5W40 problem żłopania oleju zniknął. Na ponad 2kkm zjadł mi około setki oleju, co jest akceptowalne :)
co na 15 tys daje 0,7L  :o
masz problemy z silnikiem a nie olejem
ten silnik nie powinien tyle wciagac

Cytat: KKKKris
Polecać jakiś olej tylko dlatego, że silnik go mniej zużywa? Niektórzy w tym celu polecają motordoktora.
nie polecam ale chyba koledze olinek2, by sie przydalo :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Bartek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #331 - Piątek, 10.09.2010, 14:46:13 - NIEPRZECZYTANA »

Wg starych szkół silnik od wymiany do wymiany ma prawo wziąść wymianę.

W moim przypadku od wymiany do wymiany ubywa niecała setka, czyli nie ma potrzeby dolewać.
Silnik jeszcze w niemczech zalany olejem półsyntetycznym Shell Helix Plus 10W-40, samochód dobrze się na nim sprawuje opinie też ma całkiem niezłe. wymiana oleju i wszystkich filtrów co 10tys.
Może lepszy byłby pełny syntetyk, ale od początku na tym oleju chodził, więc nie ma sensu już kombinować z olejem tymbardziej że złych opini nie ma.

Poloneza mieliśmy zalanego od nowości olejem w pełi syntetycznym Elf 5W30 wymiana co 10 tys.
Po 200 tys rozbieraliśmy silnik w celu uszczelnienia i co się okazało - wał i panewki - nominał, tuleje - nominał, pierścionki tylko lekko przytarte niezapieczone, żadnych nagarów ani niczego w tym stylu, silnik w środku czyściutki.
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #332 - Piątek, 10.09.2010, 14:49:59 - NIEPRZECZYTANA »

Wg starych szkół silnik od wymiany do wymiany ma prawo wziąść wymianę.
może mało słyszałem, ale o takiej szkole to na pewno nie...


A tak z ciekawości - ja po przyjeździe autkiem z niemcowni, miałem zalany Q8 (o ile pamiętam 10W40) ktoś coś o tym może powiedzieć dla przykładu?
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #333 - Piątek, 10.09.2010, 18:08:13 - NIEPRZECZYTANA »

Ja jeżdżę na Mobil1 10W40 - takowa naklejka była na tylnej szybie (więc pewnie właściciele od czau zakupu zalewali takowym - ja kontynuuje ) i c o15kkm wymieniam i ubytków nie mam.
Do uszczelnienia dla olinek2 - polecam Ceramizer - znajdziesz info o tym w necie po wpisaniu w Google.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Bartek Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: SCZ
Samochód: Ibiza

« Odpowiedz #334 - Sobota, 11.09.2010, 13:19:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Do uszczelnienia dla olinek2 - polecam Ceramizer - znajdziesz info o tym w necie po wpisaniu w Google.

Stosował ktoś ten wynalazek?
Ciekawy jestem opini, lecz niedowierzam tym zamieszczonym na stronie producenta, wszystkie nienaganne i pozytywne.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #335 - Sobota, 11.09.2010, 19:20:09 - NIEPRZECZYTANA »

Stosuje te preparaty mechanik (starszy pan długo w branży) u którego ląduje w ostateczności - w Nexii.
Pomimo, ze tych wynalazków różnych jest parę na rynku - akurat poleca to i stosuje/testuje sam na swoim aucie.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #336 - Niedziela, 12.09.2010, 20:34:08 - NIEPRZECZYTANA »

Ja żadnych ceramizerów nie zastosuję ani doktorów i innych wynalazków, co najwyżej płukankę przed zmianą. Tak jak pisałem Mobil ma tendencje do zapiekania pierścieni zbierających. Natomiast Maxlife jest to olej który ma dużą dawkę środków myjących i dość dobrze dba o silnik pod tym względem. Zresztą zmiana oleju zbiegła się ze zdjęciem michy, co potwierdziło opinie o Mobilu. Maxlifa polecił mi kolega i w sumie jestem zadowolony.
Olej zmieniam co 10kkm więc 0,5l w okresie miedzy zmianami ma prawo wciągnąć, co mieści się spokojnie w zakresie min/max. Jeśli ubytek będzie większy to zajmę się uszczelniaczami zaworów. W każdym razie Mobila nie polecę bo dużo syfu dopuszcza do osadzania się na elementach, na Valvoline jest dużo czyściej...

Do, efmk
Tak z 10W40 przesiadłem się na full syntetic 5W40 ze względu na to że wcześniej nie ja płaciłem i lałem olej w ten silnik. Wolę mieć pewność co do oleju niż lać półsyntetyk który, jak każdy kto trochę poczytał o produkcji olejów, jest lekko podrasowanym mineralem (proces hydrocrackingu nie pełny i mniej dodatków). To jaki olej lejemy ma wpływ na kulturę pracy i osiągi silnika. Nie pisałem o tym że Valvoline jest jakimś cudownym lekiem na ubytki, bo byłoby to kłamstwem, ale na 100% będzie lepiej dbał o smarowanie naszego silnika szczególnie tuż przed wymianą, kiedy olej jest już przepracowany i utrzymuje między cząsteczkami sporo syfu.

Ja opisałem to co u mnie się dzieje przy Tolku, dlatego też nie twierdzę że będzie tak u każdego. Na forum corolli też znalazłem sporo negatywnych opinii o olejach Mobila, natomiast zdecydowanie większość polecała Castrola Edge, Motula lub coś ze stajni Valvolina. Na korzyść maxlifa przemówiło to, że ma kilka "przypraw" które pomagają silnikom, dbają o uszczelniacze, dość dobrze myją silnik.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 12.09.2010, 20:41:04 wysłane przez olinek2 » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #337 - Poniedziałek, 13.09.2010, 05:17:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: olinek2
Zresztą zmiana oleju zbiegła się ze zdjęciem michy, co potwierdziło opinie o Mobilu.
Szkoda, że nie widziałeś pokrywy zaworów jak auto kupiłem i po kilku zminach oleju. Czysta jak nówka. Wtedy jeszcze mobi, tyle że 5W50.
Myślę, że opinie mobilowi psuą podróby, co do edga to widziałem fotki silnika zalewanego od nowości w serwisie tym olejem. Osobiście go nie zaleję.
Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #338 - Poniedziałek, 13.09.2010, 16:35:38 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, jest w tym dużo prawdy, aczkolwiek nie do końca muszą być to podróbki, wystarczy ze rafineria, u której zlecono wykonanie oleju nie do końca się spisała, dlatego często są problemy z olejami...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 17.09.2010, 21:02:34 wysłane przez olinek2 » Zapisane
smelbo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Seat Ibiza '99 AKV

« Odpowiedz #339 - Poniedziałek, 25.10.2010, 18:21:11 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy, czy byłby ktoś z Krakowa lub okolic zainteresowany kupnem oleju Repsol Elite Multivalvulas 4l 10W40 w dobrej cenie? Do tego np Repsol Elite Multivalvulas 1l 10W40 na dolewkę.
Chodzi o to, że przesyłka jest dość wysoka - przy większym zamówieniu będzie znacznie taniej. Nawet 2-3 osoby wystarczą.
Cena samego oleju jest naprawdę rewelacyjna w porównaniu z innymi sklepami.

EDIT: Dotyczy to również innych rodzajów oleju REPSOL
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 25.10.2010, 18:24:24 wysłane przez smelbo » Zapisane

paapook Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1999 FL 1.6i

« Odpowiedz #340 - Poniedziałek, 25.10.2010, 20:20:22 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanie. co 4 tys km dolewam ok pół litra oleju? czy to znaczy ze mi bierze olej? jaka moze byc tego przyczyna? czy konieczny jest remont silnika czy moze lepiej zmienic olej na jakis inny np gesciejszy? Teraz leje Mobil 5w50. silnik 1.6 75KM 1999r 137 tys.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #341 - Poniedziałek, 25.10.2010, 20:21:32 - NIEPRZECZYTANA »

Wycieków nie masz?
Zapisane
paapook Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1999 FL 1.6i

« Odpowiedz #342 - Poniedziałek, 25.10.2010, 20:37:32 - NIEPRZECZYTANA »

silnik jest suchy, w garazu nei zauwazylem sladow oleju, takze raczej nie cieknie
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #343 - Poniedziałek, 25.10.2010, 20:51:55 - NIEPRZECZYTANA »

ja spróbowałbym na początek zmienić olej
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
paapook Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1999 FL 1.6i

« Odpowiedz #344 - Poniedziałek, 25.10.2010, 21:01:41 - NIEPRZECZYTANA »

na jaki?
Zapisane
Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 37   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Skocz do: