Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze skrzynią biegów, wymiana oleju, jaki olej, korki (fotki)  (Przeczytany 96753 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Lukaszowe
Gość



« Niedziela, 23.09.2007, 16:04:07 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich bardzo serdecznie
 Koledzy mam taki problem który spędza mi sen z powiek:) Z moją ibizką jesteśmy razem już parę miesięcy i skrzynia chodziła idealnie, w zeszłym tygodniu postanowiłem wymienić olej w skrzyni bo po zakupie tego nie zrobiłem. Wlalem olej Valvoline DuraBlend GL-4 75W-90 podobno dobry i od tej pory mi zgrzyta przy zmianie z 1 na 2 ( przy szybkiej zmianie )
Chciałem sobie polepszyć a pogorszyłem. Zastanawiam się co teraz zrobić może macie jakieś pomysły?
Z góry dziekuje
« Ostatnia zmiana: Sobota, 05.01.2008, 18:07:50 wysłane przez raby » Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 23.09.2007, 16:45:41 - NIEPRZECZYTANA »

z tego co ja się orientuje to skrzynie jest bezobsługowa...
Nie dokunuje się żadnej wymiany ani kontroli oleju.
Zapisane
Lukaszowe
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 23.09.2007, 16:55:39 - NIEPRZECZYTANA »

jak kupowałem olej to sprzedawca sprawdzał w katalogu jaki i powiedział mi ze wymienia sie co 120 000
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 23.09.2007, 17:18:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "kacperix"
z tego co ja się orientuje to skrzynie jest bezobsługowa...
Nie dokunuje się żadnej wymiany ani kontroli oleju.

Prawie się zgodzę. Jednak kontroli stanu należy dokonać.
A olej w skrzyni wymienia się przy jej naprawie jeśli  do jej wykonania należało spuścić olej.
Zapisane

Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 23.09.2007, 17:19:24 - NIEPRZECZYTANA »

może kwestia przypadku, jak sie ma sprzęgło w twojej ibi?
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
Lukaszowe
Gość



« Odpowiedz #5 - Niedziela, 23.09.2007, 17:28:18 - NIEPRZECZYTANA »

olej raczej musiałem wymienić bo wymieniałem półoś i ten co mi to robił stwierdził że olej nalezy wymienić bo tamten stary jest czarny i jakby "zważony"
 Zastanawiam się co teraz zrobić czy wlać jakiś inny rzadszy czy gęstszy nie mam pojęcia.
Na tym " zważonym" biegi wchodziły idealnie mogłem na 1 biegu kręcić na czerwone pole i 2 wchodziła super a teraz muszę to robić delikatnie bo wchodzi ze zgrzytem. Wiem że to objaw padniętego synchronizatora ale to stało się z dnia na dzień odrazu po wymianie oleju.
Zastanawiam się czy nie wlać jakiegoś Ceramizera albo coś podobnego.
Macie jakieś sugestie, bo nie mogę się z tym pogodzić

[ Dodano: 2007-09-23, 18:31 ]
Sprzęgło? Nie mam pojęcia ale na pewno się nie ślizga bierze tak w połowie i reszta biegów chodzi ok
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 23.09.2007, 18:37:51 - NIEPRZECZYTANA »

Też mnie jakiś czas temu pokusiło wymienic (bez potrzeby) olej w skrzyni tyle że na lotosa HIPOGLIM SEMISYNTETIC GL-4, i od tego czasu dwójka zgrzyta jak chce szybko zmienić. Ile w tym winy oleju a ile mechanika który wymieniał... Tyle że ja już tym się przejmuje - problem będzie od nowego roku miał nowy właściciel. :satan:
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 23.09.2007, 19:36:36 - NIEPRZECZYTANA »

Uwaga na poziom oleju w skrzyni, bo niektóre katalogi podają 2,5 l, a tak naprawdę trzeba do korka wlewowego z boku skrzyni (lejesz aż zacznie wypływać) nie pamiętam ile dokładnie ale chyba ponad 4l. Może po prostu masz za mało oliwy w skrzyni. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
kony
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zamość
Samochód: Ibiza 1.4 AKK '00

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 23.09.2007, 20:46:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ja też niedawno chciałem wymienić olej w skrzyni, tak profilaktycznie żeby samochodzikowi było lżej, ale mechanik powiedział że nie ma sensu bo skrzynia ma dużą pojemność i olej się tak szybko nie zużywa. Poza tym przekonywał mnie że widział już naprawdę stare volkswageny z dużymi przebiegami w których nikt nigdy nie wymieniał oleju. Przespałem się z tym i doszedłem do wniosku że to faktycznie duży i niepotrzebny wydatek.
Swoją drogą to przecież w tej skrzyni jest wlany chyba normalny olej przekładniowy, a nie jakaś magiczna mikstura, i wymiana tegoż na olej innej firmy o tych samych parametrach nie powinien być problemem. Przecież w większości samochodów się wymienia i wszystko gra. Trochę to dziwne.....

Podstawa to sprawdzać czy jest odpowiedni poziom oleju i czy nie cieknie z wybieraka.
Zapisane
Śmielu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 23.09.2007, 20:55:14 - NIEPRZECZYTANA »

a teraz pytanie od laika w temacie skrzyń biegów

jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni ? i jaki jest prawidłowy stan ... bo mi coś sie niedobrego dzieje ze skrzynia i może dolewka oleju polepszyłaby sytuacje.
Zapisane

Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 23.09.2007, 21:18:18 - NIEPRZECZYTANA »

W skrzyni poszukaj poziomo wkręconego korka na klucz imbusowy. Olej powinien być zalany równo z otworem tzn nie powinien sięwylewać ale też niemoże być poniżej otworu. Poza tym gdzieś chyba było na forum.
Zapisane

And280
Gość



« Odpowiedz #11 - Niedziela, 23.09.2007, 22:08:30 - NIEPRZECZYTANA »

czasem pomaga odessanie troche nowego oleju i wlanie doktora do skrzyni, mozesz sprobowac
Zapisane
Lukaszowe
Gość



« Odpowiedz #12 - Niedziela, 23.09.2007, 22:35:38 - NIEPRZECZYTANA »

ale jakiego doktora bo sam juz nie wiem
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 23.09.2007, 22:38:52 - NIEPRZECZYTANA »

Moto doktor. Taki syf co zalepia wszytsko i niby smaruje
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Lukaszowe
Gość



« Odpowiedz #14 - Niedziela, 23.09.2007, 23:00:17 - NIEPRZECZYTANA »

Wysłany: Dzisiaj 19:37           
Też mnie jakiś czas temu pokusiło wymienic (bez potrzeby) olej w skrzyni tyle że na lotosa HIPOGLIM SEMISYNTETIC GL-4, i od tego czasu dwójka zgrzyta jak chce szybko zmienić. Ile w tym winy oleju a ile mechanika który wymieniał... Tyle że ja już tym się przejmuje - problem będzie od nowego roku miał nowy właściciel. :satan:


Tylko że ja nie chce zmieniać autka bo to jest bardzofajne

[ Dodano: 2007-09-24, 00:02 ]
ja chciałem zacytować kolege co się wcześniej wypowiadał a wyszło ze ja to napisałem.
jal zrobić zeby kogoś zacytować?
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Problem ze skrzynią biegów, wymiana oleju, jaki olej, korki (fotki)
Skocz do: