+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Szarpanie i spadanie obrotów cordoba ??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szarpanie i spadanie obrotów cordoba ??  (Przeczytany 20872 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Czwartek, 06.09.2007, 21:48:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Mam problem. Posiadam cordobe 1.6 ALM sxe 1999. miesiąc temu zaczeło szarpac autem i strzelac w układzie wydechowym,okazało sie że mam uszkodzony aparat zapłonowy,zmieniłem go na nowy ,było lepiej ale dalej podobny objaw wiec zmieniłem i świece na NGK, dalej podobne objawy więc zmieniłem przewody na Beru. Efekt całej wymiany był w miare ok,  ale co jakiś czas obroty spadają i coś tam strzeli. Chciałbym to wyeliminować ale nie mam  pomysłu gdzie szukać błędu dodam że aparat był ustawiany lampą stroboskopową , samochód był podłączony pod vaga i nie wykrył on żadnych błędów... aha samochód bez LPG.
Miał ktoś podobny problem albo wie gdzie szuakć  błędu ?

pozdrawiam
Zapisane
SMERU
Gość



« Odpowiedz #1 - Piątek, 07.09.2007, 06:01:25 - NIEPRZECZYTANA »

Falujące obroty to zazwyczaj brudna przepustnica. Poszukaj na forum bo temat jak ją wyczyścić i potem zaadoptować był wałkowany kilka razy.
Zapisane
maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #2 - Piątek, 07.09.2007, 08:43:04 - NIEPRZECZYTANA »

po pierwsze jeżeli by nawet to była przepustnica to mam jeszcze problem ze strzelającym paliwem w układzie wydechowym a po drugie czyściłem ją miesiąc temu. masz jeszcze jakieś "dobre" rady

ps. a zazwyczaj jak przepustnica jest brudna to obroty falują góra-dół a u mnie tylko spadają :)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #3 - Piątek, 07.09.2007, 11:04:04 - NIEPRZECZYTANA »

Ktoś tu kiedyś pisał ,że w  autach z komputerem nie ustawia  się kąta  zapłonu stoboskopem.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Piątek, 07.09.2007, 11:06:07 - NIEPRZECZYTANA »

Ja się upierałem , że się ustawia.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Piątek, 07.09.2007, 11:29:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
w autach z komputerem nie ustawia się kąta zapłonu stoboskopem
ustawia si ale w niektorych silnikach trzeba zablokowac silnik vagiem na okreslonych obrotach i dopiero ustawiac
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #6 - Piątek, 07.09.2007, 14:31:24 - NIEPRZECZYTANA »

A jak ktoś nie wierzy to proponuję przestawić zapłon kopułką o ok 5-10 st i zobaczyć jak samochód jeździ i ile pali.
Zapisane

maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #7 - Piątek, 07.09.2007, 22:10:41 - NIEPRZECZYTANA »

Kkkkkris i raby możecie wiecej szczegółów?? byłbym wdzięczny
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Piątek, 07.09.2007, 22:19:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "maryjan78"
raby możecie wiecej szczegółów?? byłbym wdzięczny
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=681.0&highlight=zablokowac
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Piątek, 07.09.2007, 22:43:39 - NIEPRZECZYTANA »

Poszło na priv plik sciągnięty z neta i wklejony do Worda. Przy zapłonie nie wybierasz grupy (domyślnie jest 0 jak dobrze pamiętam) i dochodzisz tylko do basic setings. Ustawiasz zapłon i wracasz do bloków pomiarowych.
Zapisane

maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 09.09.2007, 15:19:20 - NIEPRZECZYTANA »

Mój mechanik mówił że coś tam ustawił na 000 ale ja dziś troszke pogrzebałem przy aparacie zapłonowym przesunąłem go o jakies 3 mm i ciut lepiej autko już nie strzela(przynajmniej narazie) ale łapie jeszcze doły na obrotach co prawda mniejsze ale łapie.

P.S
 Te moje problemy mechanik opisał jakoby w układzie dolotowym lub gdzieś na tłokach był nagar i nie spalał całej mieszanki i dlatego te szarpanie i strzelanie co wy na to?
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 09.09.2007, 21:03:07 - NIEPRZECZYTANA »

Jak mechanik mówi
Cytat: "maryjan78"
że coś tam ustawił na 000
to coś on nie bardz. Chyba, że to ty nie pamiętasz co mówił. Pewnie przywrócił nastawy fabryczne.
 
Cytat: "maryjan78"
ja dziś troszke pogrzebałem przy aparacie zapłonowym przesunąłem go o jakies 3 mm
No cóż bardzo duża odchyłka zapłonu też może powodować strzały. Ale to mógł sprawdzić mechanik korzystając z VAGa.
Cytat: "maryjan78"
Te moje problemy mechanik opisał jakoby w układzie dolotowym lub gdzieś na tłokach był nagar i nie spalał całej mieszanki i dlatego te szarpanie i strzelanie co wy na to?

Jakoś mnie to nie przekonuje.
Zapisane

maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 10.09.2007, 20:18:22 - NIEPRZECZYTANA »

może i nie pamiętam co ten mechanik mówił o tych ustawieniech,ale byłem dzis uy kolejnego specjalisty i powiedział mi ze do ustawienia zapłonu nie używa sie vaga i problemu bedzie szukał gdzieś w przepustnicy i okolicy tego urządzni, powoli juz załamuje ręce :sad:

p.s owy specjalista to mechanik który specjalizuje sie w skodach,seatach,vw
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 10.09.2007, 20:35:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "maryjan78"
do ustawienia zapłonu nie używa sie vaga

To jak on to robi jesli kat wyprzedzenia jest cały czas korygowany przez ECU?
Co do przepustnicy to może mieć rację.
Zapisane

maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 11.09.2007, 19:17:42 - NIEPRZECZYTANA »

aha czyli  jak mechanik ustawił mi stroboskopem zapłon na 6 stopni  i nie podłaczał go pod vaga w trakcie ustawiania to po ponownym podączeniu vag wykarze jaki jest stopień ustawienia (ten błędny) czy vag nie pokazuje takich parametrów??
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Szarpanie i spadanie obrotów cordoba ??
Skocz do: