+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Stukanie w kole
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Stukanie w kole  (Przeczytany 43725 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
siwy131 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: TRZEBINIA
Samochód: Audi a4 b6

« Odpowiedz #30 - Sobota, 22.02.2014, 18:15:15 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem czy dobrze się rozumiemy ale ja piszę o przegubie wewnętrznym. Na zdjęciu które wstawiłeś jest mieszek  który zaciskany jest na opaskę do metalowej osłony która jest przykręcana na 6 śrub razem z przegubem do flanszy co wychodzi ze skrzyni tak? Jak ja wymieniałem osłonę to ten element gumowej osłony był połączony na stałe z elementem metalowym a nie na opasce który nakładany jest na przegub i przykręcane jest to razem na flanszę na 6 śrub. Było to jako jeden element zgrzany na stałe. Więc niema mowy żeby spadał z przegubu przy maksymalnym wychyleniu przy skręcie. No chyba  ze się oderwie guma i odsłoni przegub i nasypie się jakiś paść i narobi dziadostwa :)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #31 - Sobota, 22.02.2014, 18:44:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: siwy131
Nie wiem czy dobrze się rozumiemy
widze ze wcale :P
Patrzysz na moje zdjecie i lutujesz mlotkiem w oslone od strony skrzyni przegubu wewnetrznego (przegub ma 2 oslony) jak pokazano na fotce. Przegub jest odkrecony i w takiej pozycji powinna spasc sama blacha a spada przegub i wypadaja śruty a tak jak sadze nie powinno sie stac.
Czy juz jasne?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
siwy131 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: TRZEBINIA
Samochód: Audi a4 b6

« Odpowiedz #32 - Sobota, 22.02.2014, 19:41:13 - NIEPRZECZYTANA »

Tak powinno sie stać ponieważ przegub trzyma się na tych samych śrubach co jak twierdzisz jedna z osłon ta metalowa. Zaznaczam ze te dwie osłony u ciebie ja miałem  w jednej zespolonej całości :) Metal z gumą nasunołem na półoś w stronę przegubu zewnętrznego tą węższą stroną a drugą stronę z tą blaszaną osłoną z otworami wycelowanymi w otwory w przegubie nałożyłem na przegub i całość dołożyłem do flanszy i skręciłem do kupy oczywiście pod śrubami były takie półokrągłe  podkładki kontrujące na dwie śruby czyli 3 podkładki i niema bata nie spadnie tylko dobrze musisz złożyć przegub te kulki. te podkładki muszą być bo inaczej sie popuści całość. A jak to ci się dalej odkręca to nie masz gwintu we flanszy.

Napisano: Sobota, 22.02.2014, 19:32:20


A jak składasz to popatrz czy w tych rowkach na kulki niema wżerów i porządnie tam smaru napakuj bo u mnie przyczyną drgań okazało się brak właśnie jego. Po tym zabiegu wszystko ustało.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #33 - Sobota, 22.02.2014, 19:48:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: siwy131
Tak powinno sie stać ponieważ przegub trzyma się na tych samych śrubach co jak twierdzisz jedna z osłon ta metalowa
a ja twierdze ze nie powinien bo śruty powinny dac sie wyjac tylko w 1 polozeniu przegubu i napewno nie wtedy gry jest w jednej osi z walkiem.
Cytat: siwy131
Zaznaczam ze te dwie osłony u ciebie ja miałem  w jednej zespolonej całości
odpusc mieszek gumowy, mowa o 2 blachach po lewej i prawej stronie przugubu.
Przegub sklada sie z czesci zewnetrzej, wewnetrznej, kosza i srutow i chodzi o to ze moim zdaniem nie powinno sie to rozpadac pod wplywem wyciagania czesci wewnetrznej z zewnetrznej jezeli jest ona w jednej osi bez zalamania. Nie wiem jak to inaczej wytlumaczyc :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #34 - Sobota, 22.02.2014, 19:51:12 - NIEPRZECZYTANA »

Moim zdaniem nic normalnie nie powinno się rozpadać i wysypywać, szczególnie śrut. Bo ciekawe jakim cudem da się go zmontować z powrotem, jak się wszystko rozpada
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #35 - Sobota, 22.02.2014, 19:55:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: siwy131
A jak składasz to popatrz czy w tych rowkach na kulki niema wżerów i porządnie tam smaru napakuj bo u mnie przyczyną drgań okazało się brak właśnie jego. Po tym zabiegu wszystko ustało.
Nie chce tego spowrotem skladac bo nie pasuje mi ze tak latwo sie rozpada na czesci. Np klade przegub na stole, podnocze pionowo za czesc zewnetrzna to wszystko ze srodka wypada, wzerow nie widac ale to mnie zastanawia.
Niestety nie jest latwo kupic pasujacy do mojego modelu, wszelkie katalogi czesci maja blad i podaja inny przegub.

Napisano: Sobota, 22.02.2014, 19:54:40


Cytat: irocket
Bo ciekawe jakim cudem da się go zmontować z powrotem, jak się wszystko rozpada
odpowiednio ustawia sie koszyk i bieznie i po koleii da sie wkladac sruty.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.02.2014, 20:01:19 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #36 - Sobota, 22.02.2014, 23:01:18 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem czy dobrze rozumiem, ale Raby, tyo co pokazujesz na fotce powyżej, jest jedna caloscia, zadnych srutów tam nie ma, po prostu musisz dobrze wycelować półosią żeby spasowało.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
siwy131 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: TRZEBINIA
Samochód: Audi a4 b6

« Odpowiedz #37 - Niedziela, 23.02.2014, 13:16:25 - NIEPRZECZYTANA »

Ja wszystko rozłożyłem  na części wyczyściłem ze smaru i poskładałem na nowo z nowym smarem i jest ok. Na pewno nie powinno się rozpaść jeżeli półoś jest razem z przegubem bo ona wypycha kulki w stronę zewnętrznej części przegubu. A da się to wszystko złożyć tak jak piszesz jest to trudne ale właśnie odpowiednio ustawia się to wszystko i się to zejdzie w całość. Wkładasz kosz z kulkami na dole a resztę dokładasz i wsuwasz w całość. Mówisz ze w pozycji pionowej na stole się rozpada a jak jest włożona półoś to już chyba się nie rozpadnie bo półoś jak jest włożona to kosz z kulkami wypychany jest w stronę zewnętrznego pierścienia . Zewnętrznej  części przegubu. Zwłaszcza jak masz to wszystko skręcone z osłoną przegubu która zabezpiecza żeby kulki nie wyjeżdżały zbyt daleko z prowadnic kulek. No chyba ze przegub jest już tak wyjechany .
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 23.02.2014, 13:29:25 wysłane przez siwy131 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #38 - Sobota, 01.03.2014, 14:54:24 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem czy dobrze rozumiem, ale Raby, tyo co pokazujesz na fotce powyżej, jest jedna caloscia, zadnych srutów tam nie ma, po prostu musisz dobrze wycelować półosią żeby spasowało.

Przegub ma 6 srutów i 2 bieznie po których się slizgaja.
Oczywiscie jak zamontuje półos to się nie rozleci ale to nie ważne, moim zdaniem przegub ma za duży luz i przez to się rozpada na części i z tad mogę mieć dziwny odgłos tupania podczas jazdy. Jak uda się kupic właściwy przegub to wszystko się wyjaśni.

Napisano: Niedziela, 23.02.2014, 15:52:30


Przegub wewnetrzny wymieniony na nowy. Dla potomnych do ARL pasuje od VW T4 07.1994-09.2003
GKN Lobro 302464 108mm srednicy, 28 zebow
A wszelakie katalogi klamia :!:

Nowy nie ma luzu i sie nie rozpada na kawalki ale tupanie nie zniknelo :ninja: Szału dostane od tego :evil:
Trzeba bedzie pojezdzic dalej az problem sie nasili i pozwoli zdiagnozowac co jest nie tak.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #39 - Sobota, 01.03.2014, 19:01:15 - NIEPRZECZYTANA »

Że tak nieśmiało zapytam opone/felgę jako przyczynę wyeliminowałeś?
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #40 - Sobota, 01.03.2014, 21:46:28 - NIEPRZECZYTANA »

A czytał mój pierwszy post?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #41 - Sobota, 01.03.2014, 21:51:27 - NIEPRZECZYTANA »

Mój błąd. A półośki?
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #42 - Sobota, 01.03.2014, 21:58:03 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem jak je sprawdzić, wizualnie wszystko jest ok, ale co naj lepsze wszystko zaczęło się po 2 tygodniowym postoju pod gołym niebem w te duże mrozy. Wyjechalem w trasę ponad 600km i się zaczęło dziwne tupanie z wibracjami na podłogę.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #43 - Sobota, 01.03.2014, 22:19:33 - NIEPRZECZYTANA »

A przy hamowaniu coś się nasila? Może tarcza, choć nie chce mi się wierzyć żeby coś się jej stało od mrozu...
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #44 - Sobota, 01.03.2014, 23:07:53 - NIEPRZECZYTANA »

Hamowanie czy sprzeglo wcisniete nic nie zmienia. Częstotliwość zmienia się wraz z predkoscia i moze delikatnie nasila przy skrecie w prawo.
Pewnie ktos normalny by sobie nie zawracal tym głowy ale mnie to poprostu irytuje
« Ostatnia zmiana: Sobota, 01.03.2014, 23:10:36 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Stukanie w kole
Skocz do: