+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki termostat?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki termostat?  (Przeczytany 58421 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #45 - Środa, 03.02.2010, 21:39:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: machina
Termostat do wymiany. Miałem dokładnie tak samo, po wymianie na oryginalny wahlera silnik nagrzewa się do 90C po 5 km jazdy i ogrzewanie daje rade nawet w duże mrozy :)
na 100% do wymiany...ja orginalu nie wsadzilem...ale nagrzewa mi sie mniej wiecej tez po takim odcinku...plyn moze Ci uciekac np przy bloku silnika tam gdzie obudowa termostatu sie styka z blokiem lub np tam gdzie z obudowy wychodzi Ci gorna rura...
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #46 - Środa, 03.02.2010, 21:53:41 - NIEPRZECZYTANA »

Ech to będę musiała pomęczyć mechanika, bo sama to nic nie znajdę...  :'(
Zapisane

Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #47 - Środa, 03.02.2010, 22:21:20 - NIEPRZECZYTANA »

znajdziesz...poczekaj sproboje czegos poszukac...

Napisano: Środa, 03.02.2010, 21:57:24


kurcze nie jestem w stanie Ci chyba tego wytlumaczyc inaczej...heh...najlepiej jakby Ci ktos pokazal schemat z Etki...
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #48 - Sobota, 20.02.2010, 22:32:53 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ma sprawy :angel:  Jak przyjdzie termostat to się pomartwię...

Napisano: Środa, 03.02.2010, 22:37:28


MixerGda, dziękuję bardzo za pomoc :-)  Zdeterminowałam się i dzięki płci przeciwnej z mojego miejsca pracy wiem, że mam wyciek i gdzie mniej wiecej. Jak będzie termostat to już będzie wymiana i usuwanie nieszczelności. Więc dam znać jeżeli operacja się uda a pacjent (nie)przeżyje. Pozdrawiam wszystkich  :-[

Napisano: Czwartek, 04.02.2010, 15:40:39


Pacjent przeżył operację wyminy termostatu. Mechnik nie był zbyt zadowolony ze sposobu jego montażu (ponoć wypadał czy coś). Niestety auto nie zostało jeszcze przeze mnie przetestowane za dobrze. Póki co, mechanik stwierdził, że tamten zachowywał się tak samo jak ten nowy (więc stary dostałam spowrotem w razie co).
Wycieki usunięte- uszczelka+silikon po obu stronach obudowy termostatu, dalej mam obserwować czy płyn gdzieś indziej nie wycieka.
Pozdrókwa

Napisano: Piątek, 19.02.2010, 07:05:51


Niestety po dzisiejszej 130 km przejażdżce wskaźnik na desce nie podniósł się za bardzo. No może raz powyżej szerego pola. Sprawdzaliśmy węże od chłodnicy i wszystko wydaje się ok. Ogrzewanie działa bardzo dobrze.
Teraz już zaczynam myśleć, że latem włożyli jakiś nieodpowiedni czujnik i dlatego tak się dzieje. W ogóle jest taka możliwość, żeby włożyć nieodpowiedni?
Sama już nie wiem  :huh: Jaki powinien być czujnik do silnika AKV? Jaki kod?
Stary termostat testowaliśmy w garnku i ten pręcik wypadł  :o przy 95 stopniach. wsadziliśmy go, ale już się chyba nie wsunął do końca. Chciaż nie jesteśmy pewni.

Jak myślicie?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 20.02.2010, 22:37:06 wysłane przez Smerfetka » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #49 - Niedziela, 21.02.2010, 10:32:23 - NIEPRZECZYTANA »

Poczekaj do włączenia wentylatora i zobacz co pokaże wskaznik na desce + trzeba podpiac vag i zobaczyć jaką jest temp silnika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 22.03.2010, 21:20:17 - NIEPRZECZYTANA »

Dziś kolejny raz Iza dostała nowy termostat. Tym razem sami wymieniliśmy. Operacja o tyle trudna, że robiona na parkingu i troche zimno i płyn spierniczał. Tym razem kupiłam wahlera. Jak ten będzie do kitu to już nie wiem.
A swoją drogą jak to jest z tymi obiegami. Skoro termostat jest na dolnym wężu, znaczy, że jest na powrocie płynu tak? Czyli, że płyn jest cały czas w chłodnicy?i dopiero potem termostat otwiera obieg płyn ma 90 stopni?
Zapisane

vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 23.03.2010, 13:08:18 - NIEPRZECZYTANA »

To jest tak tak jak w centralnym ogrzewaniu dopóki nie włączy się pompki woda jest tylko gorąca w piecu
Zapisane


Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #52 - Wtorek, 23.03.2010, 18:32:39 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem już totalnie załamana i zdesperowana.
Wymieniliśmy termostat. Iza się zagrzała włączyły się wentylatory, zaczynam jechać i temperatura w dół. Włączyłam ogrzewanie i strzałka leży. Węże nagrzewają się równomiernie. Dlatego może ktoś wie jak to jest z tym dużym obiegiem? Z góry na dół czy z dołu do góry.  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :'(  :'( Jestem totalnie załamana.

Na vagu pokazuje jak na wskaźniku, wentylator się włącza, kiedy strzałka jest w pionie, czyli ok 90 stopni. czyli czujnik wykluczam. Na postoju temperatura wzrasta, jak zaczynam jechać to spada, spada jak włączę ogrzewanie. Dwa poprzednie termostaty zachowują się identycznie.

Wyczytałam gdzieś, że węże powinny być twarde, jak jest odpowiednie ciśnienie w układzie. U mnie mogę je ścinąć. Nie wiem czy to okey. Do tego wyciek powrócił, bo śrubę trzeba wkleić, bo gwint nie trzyma... ehh
Wymyśliłam jeszcze, że może korek jest nieszczelny na zbiorniczku wyrównawczym i nie trzyma ciśnienia. A i jeszcze ten króciec termostatu jest firmy topran, czyli nieoryginalny, może trzeba kupić oryginalny...

Macie jakieś pomysły co można jeszcze zrobić? Bo mi już ręce opadają... :-\
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #53 - Wtorek, 23.03.2010, 20:00:19 - NIEPRZECZYTANA »

kolejna winna  - obudowa termostatu
czesc nie jest droga ale kupic wlasciwa to trzeba ze swoja isc do sklepu

wypelnij profil bo nawet nie wiadomo o jaki silnik chodzi

PS podczas moich walk z ukladem chlodzenia kupilem 3 termostaty, czujnik temp oraz obudowe termostatu
jak sie okazalo wszytkie 3 byly dobre ale obudowa miala wewnatrz pekniecia i plyn sie mieszal
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 23.03.2010, 20:02:13 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #54 - Wtorek, 23.03.2010, 20:08:59 - NIEPRZECZYTANA »

raby, mówisz o tym całym rozdzielaczu czy o tym kapturku co trzyma termostat, że był pęknięty? Właśnie dziwiliśmy się, że w ten cały rozdzielacz ciężko było trafić termostatem, opadał w dół po włożeniu. Potem, żeby docinąć go króćcem trzeba było pomagać sobie śrubokrętem, żeby termostat przytrzymać i trafić w ten otwór w króćcu. Nie wiem czy tak powinno być. No a sam króciec jest nieoryginalny (topran), może trzeba kupić oryginalny?
A te węże.... żaden nie jest zimny... Szczerze pisząc to czeski film dla mnie :-/ Sama nie wiem...



Tak wygląda moja obudowa od strony, gdzie wchodzi termostat.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 23.03.2010, 20:21:21 wysłane przez Smerfetka » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #55 - Wtorek, 23.03.2010, 20:15:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Smerfetka
raby, mówisz o tym całym rozdzielaczu czy o tym kapturku co trzyma króciec, że był pęknięty?
caly ten "pajak"
przykrywki do odudowy nie kupowalem bo u mnie termastat sie o nia nie opiera i nie ma sie co zapsuc tam
oryginala tez nie bralem bo cena jakas kosmos byla a zammiennik za 30-40zl
to tylko plastikowa obudowa
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #56 - Wtorek, 23.03.2010, 20:24:05 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki raby, możliwe, że wymienię.
Spróbuję jeszcze na szrotach porównać... może będą mieli.
Zapisane

vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #57 - Wtorek, 23.03.2010, 20:30:09 - NIEPRZECZYTANA »

Może po prostu nie domyka albo jest cały czas otwarty. Sprawdź czy kilka min po odpaleniu nie są od razu dwa węże gorące czy tylko jeden górny
Zapisane


raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #58 - Wtorek, 23.03.2010, 20:37:41 - NIEPRZECZYTANA »

nie szukaj na szrotach a kup nowa, koszt nie jest wielki
plastik peka od temp i starosci wiec nie wiadomo co kupisz

Cytat: vicotel
Może po prostu nie domyka albo jest cały czas otwarty.
jest otwarty
ale jezeli termostat siedzi ok i jest uszczelniony to plyn moze sie mieszac dalej za termostaten w obudowie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Smerfetka Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warmińsko-mazurskie
Samochód: Ibiza 1,4 AKV, 1999

« Odpowiedz #59 - Wtorek, 23.03.2010, 21:14:42 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie są wszystkie ciepłe. Ale już drugi termostat wymieniłam. Wszystkie się zachowują tak samo. Wcześniej miałam jakiś bez nazwy, potem kupiłam ten metalowy co polecaliście, a teraz wahlera za 60 zł. I na wszystkich jest to samo. Więc zrobiło się podejrzanie. Myślę więc, że ból jest w czymś innym, może właśnie w tym rozdzielaczu. Podpadało mi jak on tam wchodzi tą obudową... Bo w samym króćcu było oki.
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki termostat?
Skocz do: